Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

KIM

Echt mooi!

Hoest met het geluid? Naar wens?

UserID6342

Denk dat Arjen dit beter kan beantwoorden wat hij er van vind, maar na gisteren ruim een 180 km in de auto te hebben gereden kan ik zeggen dat die vreselijke Simons resonantie die erin zat bij zo'n 2000-2500 rpm compleet weg is.  Wel hoor je, uiteraard, het geluid van de 3" uitlaat.  Dit maakt nu eenmaal meer kabaal als het standaard pijpje wat er origineel onder zit.

KIM

Geluid is op zich ook geen probleem, maar mijn argument om er nog steeds een originele demper er onder te houden is een te sterke aanwezigheid tijdens cruisen.
Ik rij relatief veel lange stukken en ben wel gesteld op comfort (vandaar ook de, door "sportieve rijders", verfoeide AT bak).

Ik ga nog wel eens een stukkie cruisen met Arjen  ;D

TonV70R

Ziet er erg netjes ui zo, mooi stukje vakwerk.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

razorx


UserID6342

#5842




;D ;D.  Aardig goed gelukt dus ;D ;D

The Demon

Alleen dat 850 R logo er nog af en vervangen voor DAF 666  :evil:

Of nog liever gewoon kaal die...................klep  :evil:

Groet,
The Demon.

)()()sT

Nee hoor, laat maar lekker zitten dat logo!

Mooi!!!

UserID6342

Citaat van: KIM op 14-04-2013 13:16:58
Geluid is op zich ook geen probleem, maar mijn argument om er nog steeds een originele demper er onder te houden is een te sterke aanwezigheid tijdens cruisen.
Ik rij relatief veel lange stukken en ben wel gesteld op comfort (vandaar ook de, door "sportieve rijders", verfoeide AT bak).

Ik ga nog wel eens een stukkie cruisen met Arjen  ;D
Denk idd dat je dat eens moet doen Kornelis.  Je grootste restrictie, zowel qua geluid als doorstroming is je cat namelijk. Dus het maakt eventjes niet echt uit, maar als je deze vervangt door een 100-200 CPI kat, heb je zeer zeker in combinatie met een 3" pijp automatisch al meer geluid (lees meer herrie).  Juist om dit niet als storend te laten worden, wou Arjen de originele pannenkoek er weer onder hebben ipv een ander type demper.

De zeer vervelende resonantie welke er inzat kwam puur door de Simons delen die gebruikt waren.  Dat is 100% opgelost nu.

peteRRR

Jeetje wat hebben jullie dat netjes er onder gekregen,....dikke 10. :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

triton

Prachtig resultaat , complimenten voor Dirk en Wieb :eusa_clap: :eusa_clap:
Professioneel raddraaier

arjen850

Citaat van: KIM op 14-04-2013 13:16:58
Geluid is op zich ook geen probleem, maar mijn argument om er nog steeds een originele demper er onder te houden is een te sterke aanwezigheid tijdens cruisen.
Ik rij relatief veel lange stukken en ben wel gesteld op comfort (vandaar ook de, door "sportieve rijders", verfoeide AT bak).

Ik ga nog wel eens een stukkie cruisen met Arjen  ;D

Eigenlijk precies als Dirk al aangeeft, de doordringende Simons dreun is absoluut weg. Op de lange afstand deed dat gewoon zeer in je hoofd.
Maar dat er een 3" pijp onder zit kun je gewoon horen, ook buiten de auto klinkt het gewoon imposanter als origineel.
Als ik in procenten aan moet geven hoeveel de brom weg is gegaan dan zeg ik 65%, dus een hele verbetering :eusa_clap:

Wel vind ik dat deze eindstukken veel mooier staan onder de XC bumper als die ronde van Simons :eusa_angel:

Enne, je cruised maar eens mee Kornelis :D

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.