Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: arjen850 op 18-05-2016 19:48:04
Zo, hier eens even neer pennen. De Sandstone hangt flink Door in de kont, al na een paar uur stilstand. Ligt ook flink gewicht in, gas tank, 45 liter in benzine tank, fietsen drager, reservewiel, wandelwagen en nog wel wat. Er ligt een niveaumats set onder van 3 jaar oud en origineel. Ik wil er graag andere veren onder hebben. En ja, ik weet dat dit niet hoort bij de neveaumats, maar wil het toch proberen. Dus bij de dealer geweest om veren te halen van een v70 zonder niveau regelening  maar dat gaat niet zo makkelijk, er zijn erg veel soorten. Dus nu mijn vraag, weet iemand een onderdeelnummer van deze veren, of heeft iemand nog een goed idee wat er qua veer op kan? O ja, hij pompt hem wel weer keurig op hoor.
Is idd een lastig iets... Beter even kijken bij een auto die jij goed op hoogte vind staan naar de achterveren (kleurmerk en of typenummer) dan is het zo te achterhalen welke veren je moet hebben.

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 18-05-2016 21:58:47
Zo, hier eens even neer pennen. De Sandstone hangt flink Door in de kont, al na een paar uur stilstand. Ligt ook flink gewicht in, gas tank, 45 liter in benzine tank, fietsen drager, reservewiel, wandelwagen en nog wel wat. Er ligt een niveaumats set onder van 3 jaar oud en origineel. Ik wil er graag andere veren onder hebben. En ja, ik weet dat dit niet hoort bij de neveaumats, maar wil het toch proberen. Dus bij de dealer geweest om veren te halen van een v70 zonder niveau regelening  maar dat gaat niet zo makkelijk, er zijn erg veel soorten. Dus nu mijn vraag, weet iemand een onderdeelnummer van deze veren, of heeft iemand nog een goed idee wat er qua veer op kan? O ja, hij pompt hem wel weer keurig op hoor.
Is idd een lastig iets... Beter even kijken bij een auto die jij goed op hoogte vind staan naar de achterveren (kleurmerk en of typenummer) dan is het zo te achterhalen welke veren je moet hebben.

Opzich is dat wellicht het beste, maar in de "rij modus" staat de Sandstone prima, dus dan moet het een auto met vergelijkbaar gewicht in de koffer zijn denk ik.

UserID6342

Citaat van: arjen850 op 19-05-2016 05:55:47
Citaat van: Dirk342 op 18-05-2016 21:58:47
Zo, hier eens even neer pennen. De Sandstone hangt flink Door in de kont, al na een paar uur stilstand. Ligt ook flink gewicht in, gas tank, 45 liter in benzine tank, fietsen drager, reservewiel, wandelwagen en nog wel wat. Er ligt een niveaumats set onder van 3 jaar oud en origineel. Ik wil er graag andere veren onder hebben. En ja, ik weet dat dit niet hoort bij de neveaumats, maar wil het toch proberen. Dus bij de dealer geweest om veren te halen van een v70 zonder niveau regelening  maar dat gaat niet zo makkelijk, er zijn erg veel soorten. Dus nu mijn vraag, weet iemand een onderdeelnummer van deze veren, of heeft iemand nog een goed idee wat er qua veer op kan? O ja, hij pompt hem wel weer keurig op hoor.

Opzich is dat wellicht het beste, maar in de "rij modus" staat de Sandstone prima, dus dan moet het een auto met vergelijkbaar gewicht in de koffer zijn denk ik.
Dat zou idd wel het meest ideale zijn, maar is natuurlijk na te bootsen.  Maar je zou ook nog bij een 855 kunnen kijken qua rijhoogte.  Geld hetzelfde verhaal voor en maakt de zoektocht even iets makkelijker.  Veren voor die dingen zijn verder gewoon hetzelfde.

BBS

Arjen, is 60 liter brandstof in de tanks, LPI tank,en een berg zooi, gereedschap, tankjes benzine voor de boot voldoende voor jou om een foto te appen?

Wagen staat nu vanaf maandag al in de garage en is er nog niet uit geweest....
Volvoloos....

henry classic v70

Denk dat mijn wagen ook redelijk overeen komt qua gewicht in de bagage ruimte...
Kun je zo zien welke veren eronder zitten, ik heb echter wel een verlaagd onderstel gezien de hoogte perikelen met de voorveren  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Citaat van: BBS op 19-05-2016 06:45:47
Arjen, is 60 liter brandstof in de tanks, LPI tank,en een berg zooi, gereedschap, tankjes benzine voor de boot voldoende voor jou om een foto te appen?

Wagen staat nu vanaf maandag al in de garage en is er nog niet uit geweest....

Heb jij ook niveaumats BJ?

BBS

Zeker Arjen, zolang ik de wagen in mijn bezit heb zitten ze er al onder.
En ze zakken ook al best snel na een paar uur door. Maar dat boeit mij niet zo, binnen een paar honderd meter staan ze weer op rijhoogte, ook met 500 kilo stenen erin 8)
Volvoloos....

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjen850

Zo, vandaag de Sandstone getuned,hebben er een pk of 30 extra uitgehaald. Met ecu Turing?niet dus....
Al een tijdje heb ik het idee dat de Sandstone niet aan zijn vermogen komt, daarom alles vervangen voor nieuw om dat op te lossen. Maar geen soelaas.. Dan blijft de distributie over, heb dat uitgesloten in 1e instantie, dit omdat de auto al zijn onderhoud genoten heeft bij de dealer. Paar weken terug samen met Dirk al eens gekeken of hijop tijd stond, bleek er een tand of 2 naast te staan, dus alles maar nieuw besteld. Vandaag samen met Dirk de distributie dus "even" gedaan, de boel los en tool op de nokkenassen, niet op te krijgen, huh?? Van alles geprobeerd, tool wou er niet op. Dan verder zoeken, het zal toch niet??? Maar ja hoor, beide nokkenassen 180 graden gedraaid. De dealer lost dat op door de bougie kabels om te pluggen :eusa_doh:  dus hebben we beide nokkenassen gedraaid, en hoppa de boel past. Bougie kabels in juiste volgorde op de verdeler kap, en voila een compleet andere auto :D

Jolanda reed er vanavond even mee,en was er van overtuigd dat ze de R nu wel bij bleef ;D
Dirk bedankt, was een geweldig gezellig daggie weer eens. En voer was goed.. En super om Jos weer even te zien. Ouwe kilometer vreter ;D

KIM

Da's wel heel creatief. De ontsteking aanpassen omdat de timing van je nokkenassen niet klopt ;D

Er wordt wat afgerommeld met onze auto's....

Maarreh ik zou die R ook maar even checken als Jolanda je nu bij kan houden  8)

UserID6342

Was zeer zeker gezellig en we hebben idd lekker gegeten !  Maar deze had ik dus ook niet verwacht ???  Snap het ook niet wie er nu zo een stel nokkenassen infrot ???  Maar dankzij het blokkeertooltje kwamen we er vrij vlot achter en als je dan naar de verdeelkap keek (hoe kabels erin gestoken) was het helemaal duidelijk.  Knaaiers dus helaas...

Wel fijn dat we het zo hebben op kunnen lossen, vond het alleen jammer dat ik even niet echt tijd voor Jos had toen ik met jouw auto bezig was :(

jobridaro

Citaat van: Dirk342 op 11-06-2016 06:24:45
Was zeer zeker gezellig en we hebben idd lekker gegeten !  Maar deze had ik dus ook niet verwacht ???  Snap het ook niet wie er nu zo een stel nokkenassen infrot ???  Maar dankzij het blokkeertooltje kwamen we er vrij vlot achter en als je dan naar de verdeelkap keek (hoe kabels erin gestoken) was het helemaal duidelijk.  Knaaiers dus helaas...

Wel fijn dat we het zo hebben op kunnen lossen, vond het alleen jammer dat ik even niet echt tijd voor Jos had toen ik met jouw auto bezig was :(

Neuh joh, vond het geweldig om te zien hoe jij de juiste conclusie wist te trekken, vakmanschap ten top!! Leuk om Arjan weer eens te zien, blijft echt de enige echte GVR ;D
4 prachtige winterbanden gescoord ( met dank aan Marcel en Dirk )
Binnenkort bij mij de distributie en de beurt en dan.........maar weer eens iets met cowboys en steaks :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

elianmars

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit bij een dealer gebeurd is  :eusa_think:

henry classic v70

Citaat van: elianmars op 11-06-2016 11:13:20
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit bij een dealer gebeurd is  :eusa_think:

..ik wel; als een wagen altijd in onderhoud is bij dezelfde dealer en de bestuurder is geen "kenner" dan zal 'm dit niet opvallen en is de gekozen optie natuurlijk wel de verkeerde maar in dit geval de goedkoopste  :eusa_wall:

Vergeet ook niet dat onze wagens natuurlijk "oude hokken" zijn en dat de leerling-monteur of stagiaire vaak aan dit soort klussen wordt gezet.
Liever de 50+ monteur die onze wagens vanaf eerste productie heeft meegemaakt  :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Citaat van: elianmars op 11-06-2016 11:13:20
Ik dus wel want heb het gisteren gezien... ;D