Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Ik weet het, heb het gelezen maar ik wilde effe lollig doen omdat de meeste rode auto's van die leeftijd roze zijn en nooit meer rood worden door gebrek aan toewijding en liefde.
De Toyomooierooieauto die wij tot vorig jaar hadden was ook rood maar met een dikke laag blanke lak en die werd ook niet roze en die was van 1988.

Ik volg je blog met veel belangstelling en ook die van de Rode R meeting en het is een pracht gezicht om al die mooie rode R-en bij elkaar te zien, al vind ik DOP toch mooier  ;D

Groet,
The Demon.

arjen850

Vandaag bij de uitlijner geweest, mooi dat dit niet wou, hij staat te breed >:( Had met veel moeite passende binnenste kogels gevonden, dus op zoek naar andere was geen optie. Vanavond alle kogels er weer onder vandaan gehaald, en er 1,5 cm extra draad op gesneden, en daarna er ook 1,5 cm afgehaald, anders past de buitenste kogel niet ver genoeg op de stang. ook weer klaar, en morgen opnieuw uitlijnen..
Werken om werk te houden lijkt het wel, en dat terwijl er langzaam aan ook wat klussen aan de R zich aaandienen :eusa_dance:

UserID6342

De bekende 2 woorden worden steeds meer van toepassing, net zoals bij mij:

Ouwe zooi ;D ;D ;D

arjen850

Zo, de 77 is uitgelijnd, en hij spoort weer net als zijn eigenaar. Heb ergens nog weer een sloper gevonden met wat leuke opties, dus heb mezelf ook weer werk op de hals gehaald;) maar vanavond en morgenavond leuke dingen op het programma, en dan donderdag weer de garage in:)

Robster480

Citaat van: arjen850 op 24-04-2012 18:58:05
Zo, de 77 is uitgelijnd, en hij spoort weer net als zijn eigenaar. Heb ergens nog weer een sloper gevonden met wat leuke opties, dus heb mezelf ook weer werk op de hals gehaald;) maar vanavond en morgenavond leuke dingen op het programma, en dan donderdag weer de garage in:)

Toch maar ergens anders laten uitlijnen dus?
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

elianmars

Citaat van: Robster480 op 24-04-2012 20:34:01

;D

ulkeman

Citaat van: arjen850 op 22-04-2012 21:56:50
Ondertussen alweer geregeld met Stephan, volgende week komen er nieuwe + en - kabels op inclusief de klemmen..
Heerlijk zo op dit forum :eusa_clap:
Heb net van Stephan gehoord dat ik ook even mag gaan rossen in de wei met mijn R :eusa_clap:
Dat moet met zo'n sloper gewoon kunnen vind ik :eusa_whistle: ;D

haha maar 1 ding snap ik niet.
waarom moet op die sloper van je nieuwe kabels dan?  :eusa_think:
ik zal zorgen dat het weiland vrij is  ;D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

arjen850

Citaat van: Robster480 op 24-04-2012 20:34:01

Wijsneus ;D

ulkeman

Citaat van: henry classic v70 op 17-04-2012 19:44:11
Eerst even voelen aan de accuklem (+ pool) Arjen, als deze warm (heet) is zit daar het probleem.
Je kabel kan dan geoxideerd zijn van binnen en wordt dan een soort weerstand waardoor deze warm wordt.....
Wat 'n wijsheid hè ;D soms leer ik nog wel eens wat (deze was van Marco)

en of hij heet werd  :eusa_think:

afdeling dalfsen

grijzev70tdi

Citaat van: ulkeman op 02-05-2012 22:19:43
Eerst even voelen aan de accuklem (+ pool) Arjen, als deze warm (heet) is zit daar het probleem.
Je kabel kan dan geoxideerd zijn van binnen en wordt dan een soort weerstand waardoor deze warm wordt.....

Je typt nu met je tenen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ulkeman

Citaat van: grijzev70tdi op 02-05-2012 22:20:43
Citaat van: ulkeman op 02-05-2012 22:19:43

Je typt nu met je tenen?

haha ja bijna wel.
hij is nu onderweg naar huis ik verwacht dat de foto's wel komen.

afdeling dalfsen

arjen850

Hmm, de auto trilt iets, heb geprobeerd het tril moment op de foto te krijgen :-[

Ow ja, de stroom is eraf geweest, daarom de verkeerd staande klok ;D

ulkeman

afdeling dalfsen

TonV70R

is er toch wat met de nieuwe kabels niet helemaal goed  :eusa_think:

Mooi dat het probleem weer verholpen is  :eusa_clap:
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

arjen850

Zo, de kabels zijn nieuw, Was een leuk klusje, waarbij we het nog gezellig gehad hebben ook :D
We zijn begonnen met het uitbouwen van de fan, dit om wat makkelijker bij de starter en de dynamo te kunnen komen..

Bij aankomst had Stephan de nieuwe kabels al klaar ligen, op maat en wel. Dit zijn keurige zwarte kabels geworden :eusa_dance: Was bang dat er groen\geel in zou komen, en das niet echt mijn kleur samenstelling ;D
Enfin, na alles uitgebouwd te hebben , konden we de kabels verwijderen..
Het laatste restjes eigenwijzigheid is uit mijn botte lichaam verdwenen. dit is de massa kabel:

Welke vette klauw is nu eigenlijk van wie :eusa_think: ;D

De pluskabel, zo mogenlij nog erger:

En of het koper heet is geweest:

Het was dus absoluut nodig :o

Heb hem zojuist aan de accumeter gehad, onbelast: 14,1V belast 13,9V, geen nieuwe dynamo nodig dus :eusa_dance:
Maar wat nog veel interresanter is, is dat het gas veel minder blijft "hangen" tijdens het overschakelen :eusa_dance: Weg is het niet, maar tis met 70% verminderd, en dat verbaast mij, maar verheugt mij ook ;D

Stephan, bedankt voor de gezelligheid en de kabels, en uiteraard ook voor de koffie :D