Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Hoe lang zijn die dingen dan meegegaan? En allemaal vervangen?

Ik heb de laatste drie jaar ze ook allemaal vervangen en dan weet ik ongeveer wat ik van verwachten.

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

arjen850

Taranis

UserID6342

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 02-09-2015 10:00:06
Hoe lang zijn die dingen dan meegegaan? En allemaal vervangen?

Ik heb de laatste drie jaar ze ook allemaal vervangen en dan weet ik ongeveer wat ik van verwachten.
We hebben bij Arjen beide hydraulische rubbers, voor en achter, hier vervangen samen met een steekaskeerring en toen was het nog een handbak.  Daarna is het spul omgebouwd naar een automaat toe, en bij een rijtraining is het voorste motorrubber gescheurd.  Deze is uiteraard ook vervangen en nu lag de voorste er weer tussen uit.

Dit alles speelt zich in max. 4 jaar tijd af....

Ries van de Zilverschuit

Hmmm, 'k heb bij lastwissel last van een lichte bonk. Die dingen maar eens nakijken dan.

Is duidelijk niet de kwaliteit die we van Volvo verwachten. Mijn draagarmrubbers lijken ook sneller te slijten dan je van Volvo zou verwachten. Zou Volvo met nieuwe producties onderdelen de kwaliteitsnorm misschien verlagen? Onder de mom: het hoeft  niet nog eens twintig jaar mee te gaan.  ;D

Sbv

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 03-09-2015 11:25:28
Hmmm, 'k heb bij lastwissel last van een lichte bonk. Die dingen maar eens nakijken dan.

Is duidelijk niet de kwaliteit die we van Volvo verwachten. Mijn draagarmrubbers lijken ook sneller te slijten dan je van Volvo zou verwachten. Zou Volvo met nieuwe producties onderdelen de kwaliteitsnorm misschien verlagen? Onder de mom: het hoeft  niet nog eens twintig jaar mee te gaan.  ;D
Leeftijd zegt niet altijd wat. De ene persoon rijdt 5000km per jaar de andere 50000 km per jaar.

volvobug

Citaat van: Sbv op 03-09-2015 11:38:02
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 03-09-2015 11:25:28

Leeftijd zegt niet altijd wat. De ene persoon rijdt 5000km per jaar de andere 50000 km per jaar.

en of je altijd 140 of 240+ PK op het materieel loslaat  ;).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Is ook allemaal waar. Al vraag ik me af Arjen 50.000 km per jaar rijdt. Maar misschien wel weer nog wel meer pk's heeft.

UserID6342

Arjen rijd idd iets minder als 50 dkm jaarlijks.  Het frappante van die motorrubbers vind ik, dat ik nog voor de auto van Arjen mijn eigen hydraulische motorrubbers heb vervangen door die van Meyle, kosten precies de helft van origineel, en die blijven wel gewoon goed.  En met de T5 van mij word vele malen lomper mee omgesprongen als de R van Arjen..... Jaarlijks ongeveer 25-30 dkm ermee.

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 03-09-2015 12:52:56
Arjen rijd idd iets minder als 50 dkm jaarlijks.  Het frappante van die motorrubbers vind ik, dat ik nog voor de auto van Arjen mijn eigen hydraulische motorrubbers heb vervangen door die van Meyle, kosten precies de helft van origineel, en die blijven wel gewoon goed.  En met de T5 van mij word vele malen lomper mee omgesprongen als de R van Arjen..... Jaarlijks ongeveer 25-30 dkm ermee.

Doe maar 20000 minder, rij net geen 30 duizend per jaar😉

UserID25761

Citaat van: arjen850 op 03-09-2015 21:57:02
Doe maar 20000 minder, rij net geen 30 duizend per jaar😉

Vaker naar Nijmegen Arjen  :eusa_angel:

;D

kulk

Heb je die werkplaats van Arjen weleens gezien? Ik zou helemaal nergens meer komen als ik zo'n 'schuur' had  ;D

arjen850

Vorige week heeft de R me dan toch voor de eerste keer bijna laten staan. Onderweg naar mijn werk sloeg hij zomaar ineens af. Weer proberen te starten, en hopla meteen aanslaan, 200 meter verder weer uit :eusa_doh: en zo ging dat een keer of 10. op het laatst wou hij bijna niet meer. Maar het werk gelukkig kunnen halen, dan heb je het voordeel thuis het 1 en ander te hebben liggen, dus wat sensoren en relais meegenomen, en na het werk maar es begonnen met nokkenas sensor, in 1 keer goed ;D hij doet het dus weer.

Vandaag voor de APK geweest, en goed bevonden, dus kan weer een jaar. Koplampen waren op, met wat kunst en vlieg werk deze toch apk waardig kunnen krijgen, maar heb besloten 2 originele nieuwe te monteren, deze komen ergens volgende week binnen :eusa_dance: Zal wel zorgen voor een fris snuitje :D

10klepper

Zal zeker voor een frisse look zorgen en ook voor een veel beter lichtbeeld.

Mooie wagen!   :eusa_clap:

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen