Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

triton

Geen enkele goede reactie ? Of helemaal geen reactie?
Professioneel raddraaier

StefanCJ

Allereerst de vraag of de tuner dit topic wel leest?

arjen850

Citaat van: StefanCJ op 27-07-2016 18:42:15
Allereerst de vraag of de tuner dit topic wel leest?

Tegenwoordig wordt er ook via app een hoop gekletst ;) dus weet bijna zeker van wel.

classicT5

Was gisteren middag nog online. Big brother is ook hier (en de NSA)

arjen850

Citaat van: classicT5 op 27-07-2016 21:58:31
Was gisteren middag nog online. Big brother is ook hier (en de NSA)

Das geen nieuws hoor, forum stalking ;D

MrCain

Om de rol van advocaat van de duivel in te nemen :evil:

Denk niet dat het hier de plaats is om de discussie van de slechte tune te houden => dit moet tussen klant en tunert gebeuren.... Want publiekelijk toegeven dat jou werk niet goed is word een commerciële doodsteek... Dus als de tunert verstandig is (wat hij volgens mij ook is) gaat hij niet reageren op dit forum. En bij welke commerciële tuner mag je in de keuken kijken??

Ook het openbaar maken van de tune is ook niet echt de bedoeling lijkt mij => dit is volgens mij ook niet echt gebeurd en mag ook niet gebeuren in mijn ogen.

Zo als het lijkt , mijn mening en observatie dus, is de wagen van Arjen getuned met de wetenschap welke toen en uit het verleden, wat op dat moment aanwezig en voor handen was met de hardware setup zoals deze was. Het zou inderdaad netter kunnen, volledig mee eens maar dat moet de tunert uitleggen wat de achterliggende gedachten van deze beslissing is geweest. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een ervaren tuner grote risico's gaat nemen en een "brakke" tune aflevert tegen betaling....

Zoals wij "hobbyisten" onze auto met een freeware product met bijbehorende ervaringen tunen is ook niet echt commercieel aantrekkelijk voor een tuner: tel alles eens op, niet alleen de geïnvesteerde euries aan onderdelen maar vooral de uren.... Ga je echt wel van verschieten ;)

Aan de andere kant, nu we het over betaling en freeware hebben, is het commercieel inzetten van een freeware product ook niet echt de bedoeling.

Wel kan deze discussie nuttig zijn voor beide partijen => voor de tuner om eens kritisch te kijken welke tune/product hij verkoopt en de consument heeft weer wat wetenschap om rekening te houden als hij zijn wagen wil/laat tunen.

En hoeveel motoren zijn er in het verleden al gesneuveld na een tune? En waren dit allemaal de zelfde tune/merk tune?

Afijn, gelukkig is er voor de rest geen grote schade aan de wagen van Arjen! En hoeft hij nu zijn bak niet uit elkaar te halen :eusa_dance:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Citaat van: MrCain op 28-07-2016 09:48:26

Denk niet dat het hier de plaats is om de discussie van de slechte tune te houden => dit moet tussen klant en tunert gebeuren.... Want publiekelijk toegeven dat jou werk niet goed is word een commerciële doodsteek... Dus als de tunert verstandig is (wat hij volgens mij ook is) gaat hij niet reageren op dit forum. En bij welke commerciële tuner mag je in de keuken kijken??

Hij hoeft dan uiteraard ook niet toe te geven dat zijn tune slecht is,  alleen maar uit te leggen waarom zijn tune wel goed is.

MrCain

Kijk, dat is al een hele andere insteek ;)
Is inderdaad het minste wat je zou kunnen doen en ook een mooie discussie!

Citaat van: Piet op 28-07-2016 11:10:02
Citaat van: MrCain op 28-07-2016 09:48:26

Denk niet dat het hier de plaats is om de discussie van de slechte tune te houden => dit moet tussen klant en tunert gebeuren.... Want publiekelijk toegeven dat jou werk niet goed is word een commerciële doodsteek... Dus als de tunert verstandig is (wat hij volgens mij ook is) gaat hij niet reageren op dit forum. En bij welke commerciële tuner mag je in de keuken kijken??

Hij hoeft dan uiteraard ook niet toe te geven dat zijn tune slecht is,  alleen maar uit te leggen waarom zijn tune wel goed is.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Mja, die insteek is wat mij betreft nooit anders geweest:

Citaat van: Piet op 26-07-2016 12:54:48
Tja wat wil ik... gewoon een open discussie maar dan gebaseerd op onderbouwde feiten en niet op vage verdachtmakingen of het leggen van vreemde verbanden zonder aangeven ( ondanks herhaalde verzoeken daartoe) hoe men aan die verbanden komt. Een discussie waarin men meer openstaat voor andermans werk, standpunten etc. Een discussie waarin niet alleen maar met stront gegooid wordt.
En zonder dat (letterlijk) wezenloze voortdurende ophemelen van een zekere "ECU dokter", als ware het de absolute godheid op tuningsgebied.
Waarmee ik me hier overigens niet direct negatief over zijn werk wil uitlaten, maar het is gewoon 1 van de vele tuners die allemaal hetzelfde trucje uithalen.
Niks meer, maar zeker ook niks minder.
Vind het wel erg jammer dat hij zich kennelijk te goed voelt om zich zelf in de discussie te mengen.
Zou wellicht toch interessante inzichten kunnen opleveren

arjen850

Tussendoor ook nog wat andere dingen gedaan, op vakantie geweest bv :D en dan staat het spulletje zo klaar voor vertrek:

Heerlijk op zijn kont, en na 1 kilometer op mooie hoogte

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Piet

Tjemig.... kan zo'n luxe villa op wielen echt met maar 1 as af?

elianmars

Citaat van: Piet op 28-07-2016 13:13:27

Stelt niks voor, zo'n hok. Beetje waaibomenplaat, purschuim en aluminium ;D

arjen850

Citaat van: Piet op 28-07-2016 13:13:27

Is een verzwaarde as tot 1550 kilo, voor het mooie was een tandem stel beter, maar dan wordt je nog al eens geweerd op campings. Men is dan bang dat je de boel kapot wringt.

arjen850

Vandaag was de R weer aan de beurt voor de 3 jaarlijkse taxatie, dat betekend dus dat ik gister weer de hele dag aan het poetsen ben geweest. Als je dan klaar bent, staat er toch weer een auto waar je (ik tenminste ;D) u tegen zegt.

Heb hem nu al ruim 7 jaar, kan er nog steeds van genieten :D

Taxatie nam ruim anderhalf uur in beslag, hele leuke gesprekken met de taxateur gehad. Na beraad werd besloten het taxatie bedrag van de vorige taxatie te handhaven, hij is de komende 3 jaar dus weer voor 16.500 getaxeerd.