Eddy 20V 's auto verleden en heden

Gestart door eddy20v, 14-03-2010 20:48:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eddy20v

Mag ik mij even voorstellen,  na sinds 2005 geregistreerd  en gebruiker van het forum te zijn zonder ook maar één vraag  te hoeven stellen. Ik heb hiersteeds voor mijn grote en kleine problemen een antwoord gevonden.( :eusa_clap: voor het forum en zijn leden)
Als Kempenaar, wonende in Turnhout met kenissen en familie in Brabant , voel ik mij toch meer Europeaan die met een degelijke wagen wil rijden.
'k ben als ik het  mag zeggen een fervent Volvo gebruiker met sinds 1972, na een korte BMW 2002 TI affaire (;D),  het meer zag zitten voor een jeugdige Zweedse in de vorm van een 142. Waar ik een aantal jaren en een 250000km plezier mee beleefd heb, Het was wel geen blonde want  reeds op 5 jarige leeftijd  had zij meer het uitzicht van een roodharige. Dan maar in een 244 gestapt die na 450000 op lpg verhuist is naar de afrikaanse zon voor een tweede leven, met voor mij spijt in het hart.

Toen was daar in 1996 het grote moment een 850 2.0 liter 20V AUT, blinkend nieuw, waar  ik na een aantal jaar LPG aan toegevoegd heb, wegens het bekende Volvo probleem: gulzigheid.
Maar wat een plezier , nog steeds na 350000km, brengt hij mij nog steeds waar ik wil zonder al te grote problemen. Hoop dat het zo nog een aantal jaartjes blijft want ik kan nog geen afscheid nemen.

Heb vorig jaar voor mijn dochter een éénjarige C30  16D gekocht, prachtig, snel en goed gebouwd.
Maar nu komt het probleem : Is er op het forum iemand die mij verder kan helpen over deze C30?
Ik kan nergens een Nederlandstalig werhuishandboek vinden >:(
Want bij het olie verversen stond ik raar te kijken: geen filter te vinden, heb wel foto's van een T5 waar de olie filter zich bevindt, maar die motor is natuurlijk verschillend van een 16D.         http://www.c30world.com/forums/showthread.php?t=1092


Grtz

evanmandos

Eddy, WELKOM!

voor wat betreft C30, heeeeeeeeeeerlijke wagen, heb hem helaas vanwege financiele(lease) aspect ingeruild voor een geitewollensokkengreenpeacebak :) maar voor C30's is helaas nog geen olijslager/haynes o.i.d., daar is de auto gewoon te nieuw voor. Is het niet zo bij de C30 D dat het filter van bovenaf aan de voorzijde van het blok erin zit geschroefd?(zie je een grote zeskant in een gat van minimaal 10CM doorsnede?)

Anders moet je even iemand hier op het forum zoeken die in Volvo's VIDA kan komen, wil ie vast wel een print-screen voor je maken :)

henry classic v70

Mooi dat het voorstellen na 5 jaar toch nog gebeurt......
Volvo-bloed in de aderen en wordt doorgegeven aan je dochter, dat hoor je wel vaker met volvo rijders.
Als ik jou verhaal zo lees dan ben je dus al vanaf nieuw eigenaar van de 850, dan zal je waarschijnlijk ook de enige eigenaar blijven van de Roffel.
Is het een estate of een sedan?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

eddy20v

Helemaal juist 'evanmandos', die filter zou daar moeten zitten, ware het niet dat daar nu juist mooi ingepakt in een metalen omhulsel de roetfilter zich bevind en daar boven de turbo aandrijflijn. Dat is nu beiden iets om niet zonder werktekening of omschrijving te demonteren.

Verder over de werkplaats software, ik heb me al suf gezocht naar een werkende versie zodanig dat ik me al een piraat voelen dacht dat dit op het forum taboe is.

eddy20v

hallo, fisherman,
ja, je moet toch ook iets anders doorgeven aan uw kinderen buiten het natuurlijke en dan in de eerste plaats : een levens visie Volvo.
Inderdaat vanaf nieuw een aubergine kleurige sedan, steeds jaloers geweest op een citoengele estate T5, maar dat was een te grote verwachting.
Steeds gezegd :'mijn volgende moet nog meer power hebben' , maar denk dat het met het ouder worden meer in de richting van een rustige XC60 ga gaan, alhoewel de nieuwe (Belgische) S60 bloedmooi is maar wat klein van binnen uitgevallen is vind ik.

850 Ra$ing

Olie verversen C30:
Luchtfilter, inlaatslang, carterventilatieslang in een geheel verwijderen.
Nu zie je het olie filterhuis zitten, deze draai je los met een ratel, verlengstuk en dop 27.
Let op bij het losdraaien kan het oliefilterhuis tegen de metalen turbo buis aankomen deze moet je dan even iets oplossen.

Succes