IPhone vs IPod interface

Gestart door wolff, 05-03-2010 15:03:31

Vorige topic - Volgende topic

wolff

Ik heb een Ipod interface op mijn Becker Cascade navigatieradio aangesloten. De interface werkt goed op één detail na, de Iphone die ik heb aangesloten laadt niet op. Weet iemand of dit met een software update van de Iphone op te lossen is?  Suggesties?
Wolff

1997 V70 2.5 20v aut; leder; privacyglass; Cascade;ProTech Lakbescherming

Turbo-Geek

Ja dat weet ik wel !

Welkom bij de wondere wereld van Apple.
Men heeft in alle wijsheid besloten bij Apple dat men afstapte van het laden via de Firewire aansluiting (12V !) om over te gaan op het 'universele' USB (3.3V).
Dit is medio 2008 ergens besloten en daarom zie je HEEL oudere apple produkten prima opladen omdat die nog aftappen van de 12V firewire voeding voorziening maar de nieuwere generatie (lees Iphone, Ipod touch, etc.) kan dat niet en wilt alleen maar via het Usb voeding contactje lading.
Sterker nog, die Geile Ipod touch van mij geeft gewoon netjes een melding dat mijn dure Bose Soundsystem dock niet support wordt als assesoire vwb het opladen, dus afspelen wel enzo maar opladen ho maar.
Is dus een hardware aanpassing en NIET te veranderen ook niet met firmware.

Er zijn HEEL veel boze klanten (google maar eens) want die hebben vrij weinig aan hun duur betaalde docking sound system met hun nieuwe phone of Ipod, ja je kan een nieuwe soundsystem kopen want de nieuwe soundsystems zijn wel iphone/ipod touc compatible en voeden gewoon via de usb voedingaansluiting.
Weleens opgevallen waarom er opeens zoveel van die units in de aanbieding waren bij de Media Markt ?

Who is to blame ?  Apple wijst naar de fabrikanten want ze hadden de wijziging ruim van te voren door gegeven en de fabrikanten wijzen naar Aplle omdat de aanpassing niks extra bied, immers als je kan maar kan laden.

In jouw geval dus:

- Andere lader kopen
- adaptors kopen die als verloop dient en 12V omzet naar 3.3V op het juiste pennetje ... Ziet er niet uit en in jouw geval is denk ik een andere lader de beste optie.

Mooi he die universele aansluitingen op zo'n modern apparaat.  :eusa_wall:

MORAAL van het verhaal: kijk GOED uit met apple want ze verkopen producten in hun store die NIET allemaal comptaible zijn met de hardware accesoires. Als je dan ook inmiddels 6 generaties ipod's hebt, diverse gen's telefoon's en een oerwoud aan accesoires dan ben je snel het overzicht kwijt en kan het weleens zijn dat je een paar honderd euro uitgeeft voor iets wat niet 100% gaat werken en wel bij Apple zelf gekocht is.
Heel goed kijken naar de compatibillity list kijken en dat kan met de oudere accesoires een probleem zijn omdat die er waren voordat de nieuwe gen's er waren en logischerwijs dus niet genoemd worden !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Johann

Had 't zelfde met de iPhone adapter in m'n Volvo V70NN. iPhone 2.5G deed 't, 3GS niet.

Heb er nu een "Scosche passPORT adapter" tussen zitten van de apple store. Kost wel weer 25 Euro maar is een klein blokje welke op de stekker komt en 't werkt weer.

Turbo-Geek

Leuk met een houder waarbij de pasvorm niet berust op het zitten in een pasvorm. Bijvoorbeeld bij een sounddock van Bose heb je er geen hol aan want hij komt dan uit de pasvorm en blijft je Iphone/Ipod niet meer staan. Je hebt daar dan weer een pasvorm voor met adaptor die in de pasvorm past maar als je ziet hoeveel verschillende pasvormen er zijn (ipod is anders dan Iphone) dan is de chaos compleet.
En zo zijn er vele laders/docks waarbij juist de mooie pasvorm het netjes afmaakt en dus waardeloos zijn geworden door een voedingswijziging.
Heb je een A klasse produkt wat supermooi is qua styling en flink wta geld heeft gekost en loop je weer te kloten met adaptortjes.

Je moet de reakties eens lezen op autofora van mensen die flink betaald hebben voor hun Ipod aansluiting in hun nieuwe dure BMW en andere merken en nu met hun nieuwe apple produkt er geen reet meer aan hebben.

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 05-03-2010 16:10:37
Leuk met een houder waarbij de pasvorm niet berust op het zitten in een pasvorm. Bijvoorbeeld bij een sounddock van Bose heb je er geen hol aan want hij komt dan uit de pasvorm en blijft je Iphone/Ipod niet meer staan.
En zo zijn er vele laders/docks waarbij juist de mooie pasvorm het netjes afmaakt en dus waardeloos zijn geworden door een voedingswijziging.

Ben het helemaal met je eens maar het schijnt idd al ruim vantevoren door Apple te zijn aangegeven. In sommige gevallen al voor dat deregelijk producten op de markt kwamen.

Ik heb 't zelfde met een heel leuk Philips audio geval welke ik op de verjaardag heb gekregen. Mooi apparaat zelfs met een AB er bij en leuk geluid. 2.5G werkte als een trein maar de 3GS wil er ook niet op laden. M'n zoon is er nu wel heel blij mee want die heeft de 2.5G van mij overgenomen..  ;D

Turbo-Geek

Citaat van: Johann op 05-03-2010 16:14:42
Citaat van: Turbo-Geek op 05-03-2010 16:10:37
Leuk met een houder waarbij de pasvorm niet berust op het zitten in een pasvorm. Bijvoorbeeld bij een sounddock van Bose heb je er geen hol aan want hij komt dan uit de pasvorm en blijft je Iphone/Ipod niet meer staan.

Ben het helemaal met je eens maar het schijnt idd al ruim vantevoren door Apple te zijn aangegeven. In sommige gevallen al voor dat deregelijk producten op de markt kwamen.

Ik heb 't zelfde met een heel leuk Philips audio geval welke ik op de verjaardag heb gekregen. Mooi apparaat zelfs met een AB er bij en leuk geluid. 2.5G werkte als een trein maar de 3GS wil er ook niet op laden. M'n zoon is er nu wel heel blij mee want die heeft de 2.5G van mij overgenomen..  ;D

Klopt dat zegt Apple, maar ze verzwijgen weleens vaker wat.
Het kan zijn dat de fabrikanten het wisten maar zich van de domme hielden, ok dat koop ik ..
Wat ik NIET koop is dat vrijwel iedereen pas achter het probleem kwam toen we het produkt van Apple gekocht hadden en het niet meer werkte ! Waarom was de consument niet op de hoogte ? Wist jij het toen je je Iphone kocht ? Durf te wedden van niet.
Nergens waren waarschuwingen van Apple uit dat je goed moet controleren of die produkten wel inmiddels voorzien waren van de nieuwe standaard (soort compliency list), Nee wij moesten eerst het produkt van Apple komen om er zelf 'the hard way' achter te komen.

Achteraf roept Apple dat ze het op tijd hadden verteld aan de fabrikanten , waarom niet tijdig aan de gebruikers ?

En ja ik heb een Haat Liefde relatie met Apple, maar dat was al duidelijk  :angel:

peteRRR

En ja ik heb een Haat Liefde relatie met Apple, maar dat was al duidelijk :angel:

Dan weet jij ook wel of er een nieuwe update zit aan te komen voor de 3gs?
Astublieftdankuwel.
Groet

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbo-Geek

Citaat van: peteRRR op 05-03-2010 16:28:10
En ja ik heb een Haat Liefde relatie met Apple, maar dat was al duidelijk :angel:

Dan weet jij ook wel of er een nieuwe update zit aan te komen voor de 3gs?

Groet

Ja, maar geen grote en het termijn weet ik niet.
Logisch want de 4G komt eraan en dan gaat men manco's liever verbeter voor het volgende systeem en dat als verkoop argument gebruiken voor de nieuwe generatie.
Apple denkt over alles na, opzich goed maar heeft ook een keerzijde. Als het produkt iets niet heeft of kan heeft dat vaak een achterliggende gedachte.
Die gedachte heeft meestal met Geld en Controle te maken, Apple wilt alles onder beheer houden en bepalen wat wel en niet mag.

Dat is ook de reden dat de Iphone/Ipod touch/IPad geen flash support heeft. Genoeg cpu kracht hoor (geeft Adobe zelf ook aan) maar men wilt het niet ivm een evt. veiligheids risico mbt hacken van hun produkt.

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 05-03-2010 16:21:29Wist jij het toen je je Iphone kocht ? Durf te wedden van niet.

Ik wist 't wel omdat ik e.a. al gelezen had voor ik de 3GS kocht.. Je kunt er toch niet omheen. 3GS is echt een upgrade over de 2.5G.

Turbo-Geek

Ik blijf me storen aan hun 'Schijt aan alles' mentaliteit.
Typisch dat de Apple pak hem beet 10 jaar geleden Mircosoft verweet van Arrogantie en Monopolie en dergelijke en nu 10 jaar verder zijn ze zelf het middelpunt van allerlei rechtzaken, software dictatuur en patent terrorisme  :eusa_think:

wolff

Dank voor jullie reactie. Het is me helemaal helder... Mijn leverancier heeft inmiddels te kennen gegeven dat hij een nieuwere versie van de interface op voorraad heeft, en deze wil hij ruilen met de "oude" interface.
Wordt vervolgd, ik hou jullie op de hoogte.
Wolff

Turbo-Geek

wolff

Ja, zeker goede service, is een webshop die na mijn betaling helemaal niet meer reageerde. Toen ik na speurwerk op de kamer van koophandel het moederbedrijf benaderde bleek er een storing in de webshop te zijn. Service is top!
Wolff

wolff

Ipod /Iphone interface ontvangen en gemonteerd. Werkt perfect, en nu ook met laadfunctie. Hulde aan de webshop voor deze perfecte service.
Wolff

volvofred

en welke webshop is dit????