komt mijn 850 (3 jaar history) tot een einde?

Gestart door wimmie, 14-03-2010 15:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jan piet

Rij 70K+ met een 855 van '93 op gas. Lach mij suf om de bijtelling en schrik mij wezenloos van de onderhoudskosten. Maar ga voor geen goud in een of andere suffe astra , golf, peugeot of noem maar op zitten omdat het nieuwer is en semi-goedkoper. Betaal je heel veel meer bijtelling en mis je erg veel. Met opzet geen diesel meer genomen en wordt er alleen maar blijer van, gas blijft goedkoop ook al is 't nu relatief wat duurder als we gewend zijn.
Dus: zonder te willen afzeiken ik begrijp je écht niet! ???

Daarbij is het een vaststelling dat je voor de 2e keer de regels tracht te omzeilen met advertenties en dat blijkbaar echt niet wil begrijpen. Dan gelijk maar janken over afzeiken en nogmaals email-adressen en sites vermelden (waar geen door jouw geclaimde auto opstaat :eusa_shhh:) om je auto te lossen. Je zal best liefhebber zijn, daar gaat het helemaal niet over. Het gaat om simpele forumregels die voor iedereen gelden en dus ook voor jou. Heeft niks met afzeiken te maken maar met actief ergens aan deelnemen en van de voordelen (kunnen) profiteren of een keuze maken dat niet te doen.  :eusa_snooty:
Gr,JP

daytonawim


Freakybaby

Helemaal met Jan Piet eens.. De kosten voor het in orde maken kunnen behoorlijk de pan uit schieten.. In mijn geval ging dan in 1,5 jaar richting de 8000 euro. Exclusief normaal onderhoud. Toen ben ik veel zelf gaan doen, en veel met hulp van forumleden gaan doen, en de onderhoudskosten liggen nu rond de 500 per jaar/30000 km. aan onderdelen.

Excl banden en remmen dan wel.

Binnenkort een setje nieuwe stuurstangen/kogels, er is er 1 ral, doe dan maar alle 4.... Kosten 80 euro bij elkaar, uitlijnen kost 50 euro. Draagarmen, ach, vervangen, en weer 2 ton knallen voor ze kapot zijn. Afgelopen jaar had ik de fuseekogel rechts (dus links ook meteen gedaan) en meteen de rubbers gedaan/vervangen voor P/U bussen.

Gevolg: een auto met 540k op de klok die loopt als een zonnetje, en waar ik prima mee overweg kan. Die bedragen red ik niet met een nieuw klein hokje aan onderhoudskosten in de lease.. Dan ben ik duurder uit met een aygo en aanverwanten.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

)()()sT


Freakybaby

Citaat van: )()()sT op 16-03-2010 09:54:30
8000 euro??

Ben ik blij met mijn V70  ;D



Laat maar eens een garage die geen specifieke ervaring heeft met volvo eraan sleutelen en alle onderdelen origineel halen  :eusa_silenced: Dan kan het heel hard gaan
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

wimmie

Als laatste mijn eigen reactie dan:

a) ik vind het een geweldig merk en echt DE allermooiste Volvo ooit gemaakt. Ik was dan ook heel blij toen ik deze auto vond die eigenlijk gewoon erg goed leek. Het was de perfecte opvolger van de rode GLT.
b)Natuurlijk is het ok om kosten te betalen aan reparaties. Ik ben uitstekend behandeld bij de eerder vermelde garagist, zowel qua onderdelenprijs als uurloon. Ik heb niet bezuinigd op spullen.
c) aangezien jullie enthousiasme aanstekelijk werkt ben ik er nog meer van overtuigd geraakt dat ik niet zomaar een Volvo heb gekocht maar echt iets bijzonders. Ik zou het doodzonde vinden als ie niet een baasje gaat vinden wat er blij mee is en er wel (ook financieel) voor wil gaan. Ik weet zeker dat er hier van die mensen rondlopen.
d) ik ben geen handelaar, ga serieus verliezen op deze auto dus waar maken we ons druk om.
e) de auto komt op site van Ruud Mulder, ik zet em ook op marktplaats en ik heb bewust geen prijs vermeld. Niemand kan me kwalijk nemen dat ik alle manieren benut om aandacht te krijgen voor deze mooie bak.

Zoals ik al eerder schreef baal ik ervan dat ie weg moet, baal ik ervan dat ik deze droomvolvo niet kan betalen (werk niet alleen maar voor m'n auto) Volgens mij is dit forum bedoeld voor de belevenissen, verworven wijsheden en handige tips mbt je Volvo. Ik had me er serieus op verheugd maar trek het financieel niet zo. Dank voor alle berichten waar ik veel aan gehad heb de laatste maanden, vooral qua techniek en leveranciers.

Mocht dit niet op prijs gesteld worden dan zal ik mijn berichten verwijderen.

en oh ja ik ga zeker niet in een Astra/Aygo/Hybrid of ander duf blikje rijden.

Met een vriendelijke groet,

Wim


Freakybaby

Respect voor je eerlijke reactie Wim! Jammer dat het niet lukt de volvo aan te houden en succes met de verkoop en zoektocht naar iets anders.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn