V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

t_w

Spul is ondertussen besteld maar in back-order... Dus maar even geduld hebben en door blijven rijden met een rammelende voortrein...

innocenti

t_w

Citaat van: innocenti op 21-10-2011 21:53:23
Mooie foto in je signature t_w

Thanks!

Vandaag een hobby project van m'n pa weer opgepikt bij de spuiter...
Aanhanger rolt er probleemloos achter, of het helemaal legaal is betwijfel ik ;)

grijzev70tdi

Waarom zou het niet legaal zijn?

Ziet er mooi uit die kever, heb er verder niks mee trouwen ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Robster480

Citaat van: grijzev70tdi op 28-10-2011 21:47:25
Waarom zou het niet legaal zijn?

Ziet er mooi uit die kever, heb er verder niks mee trouwen ;)

Misschien vanwege die dubbele as onder de aanhanger?  ::)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

arjenT5R

denk dat het vooral aan het max te laden gewicht van de aanhanger zal liggen
heeft niet zoveel met assen te maken?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

grijzev70tdi

Waarom zou dat niet mogen dan? Auto-ambulance is altijd 2 asser bij mijn weten
Grolsch, het klinkt al lekkerder

t_w

Ik dacht eigenlijk wat de auto maximaal mag trekken (1600 kg).
Heb even gekeken wat die aanhanger leeg weegt (ongeveer 540kg), dus met die 'kale' kever erop zal dat geen probleem zijn ;)

Powerpete

als het laadvermogen 1000 kg is geen probleem, is het meer dan 1100 mag t niet....

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

t_w

Citaat van: Powerpete op 28-10-2011 22:32:00
als het laadvermogen 1000 kg is geen probleem, is het meer dan 1100 mag t niet....

Dus toch... Laadvermogen aanhanger ligt rond de 2400 kg geloof ik...

t_w

Vandaag (eindelijk) de tijd gevonden om de dempers te monteren.

Wat een genot  ;D, lijkt wel of je weer een nieuwe auto rijdt! Zat vanavond weer met dezelfde grijns achter het stuur als toen ik m'n eerste proefrit maakte ;)

Gebroederlijk twee nieuwe dempers, wachtend op montage...

Hier het bewijs dat 215/40R18 iets aanloopt bij volledig insturen met de originele stuuruitslag begrenzers ;)

Ook gelijk maar nieuwe knippers mee besteld en gemonteerd. De oude waren compleet verweerd en ook beschadigd. Nu weer fris en fruitig 8)

maruska

zijn die knippers identiek aan elkaar ? zo op het eerste gezicht lijken ze iets af te wijken, in het frontale glas.. maar dat is misschien gezichtsbedrog. Verder weer lekkere klussen !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

t_w

Citaat van: maruska op 18-11-2011 08:35:12
zijn die knippers identiek aan elkaar ? zo op het eerste gezicht lijken ze iets af te wijken, in het frontale glas.. maar dat is misschien gezichtsbedrog. Verder weer lekkere klussen !
Imitatie vs origineel. Ga eens kijken of imitatie mooi blijft...
Past op zich nog wel aardig, vorm is wel redelijk hetzelfde. Zal ze wel onder een iets andere hoek op de werkbank hebben gezet waardoor het wat vertekend... 

Nog steeds als een kind zo blij met m'n nieuwe dempers. Voor die 200 euro aan onderdelen iedereen aan te raden ;)

Ga nu alleen ook twijfelen over de achteras. Is natuurlijk mooier wanneer ik die dempers ook vervang.
'Ellende' is alleen dat die nivomats wel beetje prijzig zijn, plus dat ze niet zo slecht zijn als de vooras (voor zover ik dat zo kan beoordelen...)

t_w

Vandaag weer een 'poets-meeting' vanuit het volvo-forum.
Deze was georganiseerd in Haaksbergen, dus een thuis wedstrijd ;) (net als vorig jaar)

Gezellig dagje.
- Auto weer 'winterklaar' gemaakt
- Weer e.e.a. geleerd over het poetsen van je auto, met dank aan driven2shine
- Genoten van een heerlijk stampot buffet
(geleende foto:)

Met als resultaat een mooi glimmende auto 8)

Eindresultaat: (foto is helaas gemaakt met verkeerde witbalans, vandaar dat het er een beetje blauw uitziet...) maar het idee is wel aardig  ;)

t_w

Nadat ik Maartendeb z'n blog zag, over achterbank verwarming heb ik mijn werk ook maar (eindelijks) afgemaakt.

Was al ooit  begonnen met de bekabeling, schakelaar, relais en de twee liggende delen van de achterbank (Linkje...) en nu dus de rugleuning ook gedaan.

Wel een gepruts om die delen eruit te krijgen zeg!

Eerst de clip eruit gehaald. Dat viel op zich nog wel mee.

En blijkbaar moet dan de bank eruit kunnen.
Op vol vermogen proberen die bank eruit te halen, maar geen millimeter beweging in te krijgen  >:(

Vadis / diverse fora erop nageslagen. Vadis vond ik vrij vaag hiermee. Toen ik hetzelfde verhaal in het engels las (mathew's volvo site) werd het wel wat duidelijker. Denk dat het qua vertaling niet helemaal lekker was in vadis...

Dus weer vol goede moed richting de schuur.
Bank uit het slot, dan naar links trekken en vervolgens met de hand (dicht bij de wielkast) onder de bank de rugleuning omhoog wippen.
Fluitje van een cent!  ;D
Onder het motto: RTFM...

Vervolgens ben je zo euforisch dat je de bank los hebt dat je 'm direct mee sleurt om er mee aan het werk te gaan.
Dat wil dus niet ::). Had de gordel wel losgemaakt, maar d'r zit nog een 'veertje' aan die de gordel'houder'  omhoog houdt. Ging net goed ;)
Afijn, ook dat veertje afgekoppeld en toen de bank mee genomen naar binnen.

Begonnen met de 3 kapjes eraf te draaien. 2 zitten er met torx boutjes vast, 1 met kunstof dopjes. Daar moet je in het midden een pinnetje uit slaan (met bijvoorbeeld een kleine schroevendraaier) en dan pak je ze er zo uit. Helaas kon ik die pinnetjes niet allemaal terugvinden (kleine rotdingen ;D ) dus daar zal ik er een paar van moeten bestellen.

Om de klep van het bagagenet te verwijderen, moet je deze naar rechts schuiven (zie ook de witte clipjes op onderstaande foto).

Hoofdsteun verwijder je door met een schroevendraaier in de hieronder aangegeven gaten te drukken (2 stuks). Dan kun je de steun er zo uit trekken.

Vervolgens aan de onderkant begonnen met de stalen ringetjes weg te halen. Dan de rits openen en vervolgens de bekleding aan de bovenkant losgemaakt (zit vastgeklikt in het kunststof huis waar het bagagenet in zit).

Vervolgens de rest van de stalen ringetjes verwijderd. Heb de stof enkel aan de zichtkant verwijderd. De achterkant heb ik gewoon laten zitten, deze was ook verlijmd.

matje plakken:

En dan is het een kwestie van het zooitje weer dichtmaken!

Geen idee of ik het ooit zelf zal gebruiken. Maar wel weer leuk dat het er in zit ;)