V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

t_w

Beurtje gedaan, olie, filter en setje bougies. Verder de ring van de olievuldop vernieuwd en het sproeikopje van de koplampwisser (was afgebroken, iets te onbenullig mee omgegaan blijkbaar...)
Ook maar even een nieuwe behuizing voor de afstandsbediening, originele was gebarsten.

Gelijk maar even de tijd genomen om eea onder de kap maar weer wat schoon te maken. Je komt werkelijk overal de zoutkorrels tegen! Plaat / steun die tegen de stuurbekrachtigingspomp zit maar even opnieuw in de lak gezet, deze was meer 'rood/bruin' dan zwart...
Ook een aantal bescherm thules van de bekabeling vervangen. Deze dingen worden behoorlijk bros na een aantal jaar, met als gevolg dat ze compleet afbrokkelen... (zie bijvoorbeeld op de injector rail)


En zo 'hoort' het:


Beetje klein materiaal over aan het einde van de dag...


Bright and shiny ;)


Uiteraard krijg ik het service lampje niet uit... VolFCR icm USB OBD2 stekker krijgt het niet voor elkaar.
Was vorige keer ook al een 'klein drama', maar toen is het uiteindelijk wel gelukt. Een dezer dagen nog maar weer eens met de laptop de auto in kruipen...


Verder had ik nog ergens gezegd dat ik nog wat foto's van de  trouw auto zou plaatsen als ik de foto's binnen had, dus bij deze...

Auto: Dries Bakkenes
Foto's: Bertil Van Wieren








viking_in_shorts

Gaaf ding zeg ..

Maar - dat zeurvies lampje: is toch gewoon tripmeter-knopje induwen en een paar keer van stand 0 naar stand II met je sleutel gaan? Heb je toch helemaal geen odbc voor nodig?

rludeke

#512
Wow, die P1800 is wel heel erg mooi. Ooit......
Het service lampje is gewoon een kwestie van ff volhouden, bij mij lukte het de tweede keer weet ik nog. Met vol-fcr en een vag kabel

Sbv

Citaat van: viking_in_shorts op 28-04-2013 00:21:03
Gaaf ding zeg ..

Maar - dat zeurvies lampje: is toch gewoon tripmeter-knopje induwen en een paar keer van stand 0 naar stand II met je sleutel gaan? Heb je toch helemaal geen odbc voor nodig?
Helaas werkt niet bij een 98-er

t_w

Auto was geniaal inderdaad. Voor mijn werk rijd ik best wel veel in verschillende moderne, soms bijzondere, auto's, maar het rijden in die P1800S heeft toch echt wel indruk gemaakt...

Met betrekking tot dat service lampje, de eerste keer kon ik hem probleemloos resetten, maar de vorige keer was het ook al 'ellende'...
Uiteindelijk is het wel dat de aanhouder wint, maar dat begint nu wel een beetje vervelende vormen aan te nemen >:( ;D

Zal er straks nog weer eens 10 minuten aan spenderen, 't is immers mooi weer  ;D

KIM

Foto 1 vind ik erg mooi!

En ja een P1800: Of het nu een S of een ES is; het zijn de mooiste Volvo's ooit gemaakt.

t_w

Citaat van: KIM op 28-04-2013 11:59:55
...En ja een P1800: Of het nu een S of een ES is; het zijn de mooiste Volvo's ooit gemaakt.
Helemaal mee eens  :)


Heerlijk dit weertje!
Na het grauwe / grijze weer van de afgelopen tijd zijn deze zonnige dagen een welkome afwisseling...

Komt de kleur van de auto ook eindelijk weer eens goed tot zijn recht!






razorx

Citaat van: KIM op 28-04-2013 11:59:55
Foto 1 vind ik erg mooi!

En ja een P1800: Of het nu een S of een ES is; het zijn de mooiste Volvo's ooit gemaakt.
Vind ik ook.

Wat dat service lichtje aangaat: Bij Saskia's 850 uit '96 gaat dat in een vloek en een zucht. Bij mijn V70R uit '98 had ik ook drie herkansingen nodig voordat het met VOL-FCR lukte.

stefan V70RAWDAUT99

Ook een aantal bescherm thules van de bekabeling vervangen. Deze dingen worden behoorlijk bros na een aantal jaar, met als gevolg dat ze compleet afbrokkelen... (zie bijvoorbeeld op de injector rail)

waar kan je dat spul kopen?
van mij is er ook aantoe!

alvast bedankt,
Stefan
O/\7O/\ - VOLVO

V70NN 2.4 D5 D5244T10 aut 12/2009 Black S
V70R 2.3 awd B5234T8 aut 04/1999 Black S

t_w

Ik heb het (lang geleden) bij een car-audio zaak gehaald. Werd toen gebruikt om de voedingskabels van de versterker te beschermen.
Misschien dat de lokale 'brezan' of iets dergelijks het ook wel verkoopt...

UserID6342

Die thules kun je goed halen bij o.a. Conrad.

stefan V70RAWDAUT99

oke ik zal eens wat gaan shoppen morgen ff met de spartamet touren dan kom ik vast wel bij een car audio zaak :D
anders ff naar de mac in hardenberg daar zit vlakbij een automaterialen zaak :D

thanks
O/\7O/\ - VOLVO

V70NN 2.4 D5 D5244T10 aut 12/2009 Black S
V70R 2.3 awd B5234T8 aut 04/1999 Black S

t_w

#522
Na een geslaagde R-meeting bij Verkerk, maar weer eens wat leuks ingebouwd.

Had bij VolvoTech een USB ingang voor mijn SC-900 besteld.

Inbouwen is erg eenvoudig. Enkel de kabel aansluiten op de 6 CD wisselaar ingang, +12 v aansluiten en klaar!
Er is ruimte zat onder het dashboardkastje om de unit te plaatsen (zit hier nog niet vast...) Enige eventuele verbeterpuntje zou zijn dat het kastje helemaal geen bevestigingsmogelijkheden heeft. Geen plek waar je hem ergens aan kunt vast schroeven (of een tywrap doorheen kunt trekken)...


Tja, enkel de vraag waar je dan de usb kabel laat. Uiteindelijk toch maar besloten om hem in het dashboard kastje te plaatsen. Klein alu 'beugeltje' gemaakt waar de USB kabel in zit.


En uiteindelijk bedien je hem gewoon met je originele radio. Knoppen 1 t/m 6 zijn om te switchen tussen 6 mappen op de USB stick, en per map kun je 99 MP3's bewaren. Werkt prima en snel.


Beugeltje is niet het mooiste wat ik ooit heb gemaakt, maar werkt prima, het zit niet in het zicht en het is beter dan een losse kabel (in my opinion)...


Al met al een leuke update!

Ewout Schalkwijk

Apart dat er bij jou 'Dolby Prologic' in het scherm staat. Bij mij staat er (volgens mij) alleen Prologic.




Of ik moet gek zijn... :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Bij mij net zo hoor Ewout



'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km