V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Boeing

Jammer dat de (mooiere) R gaat maar wel begrijpelijk, en omdat je niet naar één of ander 3pruttel eco grdiezeltje gaat is het je vergeven  ;D

Heerlijk (herkenbaar) dat lijstje met getallen, en dan blijkt de praktijk (kinderwagen) toch nog te winnen van de op papier grotere  :eusa_wall: ;D. 855 blijft wat binnenvolume en de bereikbaarheid daarvan versus buitenafmetingen toch redelijk onovertroffen...

Flink zakelijk interieur, wat zit er achter die versnellingspook, ingebouwde kliko? Leer van hoofdsteunen en bestuurdersstoel keertje opnieuw laten strak stomen?

hilko73

Mooi, zo'n beamer. Hopelijk zijn de grote kosten al geweest, zo'n Beier wil wel over de top gaan met onderhoudskosten na, zeg, een leaseperiode of 150.000 km. Niettemin, veel plezier en veilige kilometers gewenst met deze mooie auto!
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

KIM

Ik snap je keuze heel goed. BMW is bij mij ook altijd "The next option" geweest; de N heeft mij nooit kunnen bekoren.
Veel plezier met je Beamer!

Walter

Mooie beamer, gefeliciteerd! En zes-in-lijn, heerlijk :D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

The Volvoboy

Van harte gefeliciteerd, Thijs!

Heb dit model 5-serie altijd al een mooie auto gevonden en zo te zien heb je een dikkerd te pakken. ;D (over de rij-eigenschappen gaan we 't maar niet hebben, ik zal denk ik de enige zijn die zo'n 5-serie een hobbelpaard vind :eusa_whistle:). Veel plezier ermee!

Stiekem toch wel een beetje jammer dat de R het veld moet ruimen hoor... ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

mitsupiet

Ik ben ook niet zo'n BMW man, maar met deze bescrijving ga ik hem bijna ook leuk vinden. ;D
Veel plezier er mee.

Te hard geschrobt.......

Ewout Schalkwijk

Gefeliciteerd met je aankoop. Wow wat een mooie bak. Wel jammer dat die mooie R weg moet, maar soms moet je in het leven verder gaan.

Veel plezierige kilometers gewenst  :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

V70geRwin

Ook mooi  ;)
Veel plezier en dat de Safron maar goed terecht mag komen!

razorx

Aan die BMW zou ik heel snel kunnen wennen. Gefeliciteerd met die mooie wagen!

Chris

Erg mooie bak zeg! Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst :).

henry classic v70

Goeie keuze Thijs, wat je zo hebt omschreven over de BMW wat betreft zoekopdracht zou ook in mijn lijstje staan
Ook ik kan niet echt warm lopen voor een N, de NN daarentegen weer wel maar zo'n BMW zou ook prima passen op mijn inrit  :)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

StefanCJ


t_w

Thanks!

Blijft wel dubbel.
Super gave auto gekocht, maar aan de andere kant staat er een glimmende V70R op het oprit, dit binnenkort weg gaat...

Citaat van: de Boeing op 30-07-2018 00:34:00
... en omdat je niet naar één of ander 3pruttel eco grdiezeltje gaat is het je vergeven  ;D ...
Thanks :D
Citeer
Flink zakelijk interieur, wat zit er achter die versnellingspook, ingebouwde kliko? Leer van hoofdsteunen en bestuurdersstoel keertje opnieuw laten strak stomen?
Interieur had van mij ook echt meer kleur gemogen, maar die stoelen waren prio 1.
het leer van de hoofdsteunen 'hoort'  zo. Deze kun je namelijk 'vouwen' , vandaar dat het er wat geribbeld uit ziet: (internet foto geleend:)


Citaat van: hilko73 op 30-07-2018 00:50:57
... Hopelijk zijn de grote kosten al geweest, zo'n Beier wil wel over de top gaan met onderhoudskosten na, zeg, een leaseperiode of 150.000 km.
Hoop ik ook dat het meevalt. We gaan het zien.
't Is nu niet zo dat de V70R echt een goedkope auto is geweest.
Gok dat ik daar ook wel zo'n 12.000 euro aan onderdelen (geen uren) op stukgeslagen heb in 8 jaar / 110.000km  tijd...

Citaat van: The Volvoboy op 30-07-2018 09:13:13
...over de rij-eigenschappen gaan we 't maar niet hebben, ik zal denk ik de enige zijn die zo'n 5-serie een hobbelpaard vind...
Geloof me, ik ben en blijf fan van de V70R, maar zowel qua sturen als qua comfort komt ie echt niet in de buurt van de (veel nieuwere) 5 serie...


razorx

Eigenlijk zijn die bedragen voor een turbo wagen van die leeftijd best aanvaardbaar. Of beter gezegd normaal. Wat meer dan 1000 euro per jaar.
Probeer dat bedrag maar eens te halen met een saaie leasebak. Tuurlijk veel doe je zelf of regel je zelf.

Bij ons gaat de 10V er binnenkort uit. Meest economische auto die we ooit hadden. De R blijft.

Blijf verslag geven over je Beamer alsjeblieft. Ze zijn mooi.

MikeyQR

Kwa rijden zijn de Volvo's ten opzichte van de BMW niet te vergelijken.
Technische is het van de Volvo en dan dus nog de classic veel beter.
Z'n F11 5 serie hebben ook vaak last van luchtbalgen die lek raken, of de luchtpomp zelf gaan wel eens stuk, duure grap.
Bobine's gaan nog wel een stuk (hebben meer merken last van)
Injectoren gaan ook vaak stuk, je moet net de juiste auto hebben waar het al is gedaan.
Kleppendeksels scheuren is van plastic.
Dan komt het ook nog wel eens voor dat de draagarmrubbers voor lek gaan en dat merk je vaak bij afremmen, lijkt op kromme remschijven.

Ik kan nog wel meer schijven maar dan wordt het niet meer zo leuk.

Wil zeker je keuze van de BMW niet onderuit halen ;) , maar ik werk zelf bij dit merk en soms denk je bij je zelf van waar zijn de echte BMW's gebleven die technische perfect waren, heeft allemaal met kosten te maken dat weet ik maar het is zonde van een premuim merk als BMW.