Mistlampen aangesloten maar geen licht?

Gestart door willem169, 03-02-2010 16:59:21

Vorige topic - Volgende topic

willem169

Heb gekeken, de plek voor relais 209 is nog vrij... Is er een manier om de lichten uberhaupt werkend te krijgen? Moet er per sé een relais tussen? Zal zeker wel het nodige werk kosten?

Freakybaby

Heb je wel een voetje zitten op die plek?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

haasje

Op plaats 209 zit volgens mij nooit een voet. voor je mistlampen (althans in een alter 2) moet je relais plaatsen op 201 ('J') en 213 (doorverbinder).

willem169

Hm. Zal vanavond of morgen even een foto maken van de relaisbox, dan is het misschien duidelijker :)

willem169

Heb eindelijk een relais binnen (van iPD USA), en deze op nummer 16 geplaatst maar niks hoor :( geen mistlichten grr... iemand een suggestie?

haasje

zit je relais 201 (positie 7) er wel in?

willem169

Hm, dat weet ik niet. Goed dat je het zegt, het was mij nog niet opgevallen, maar, ik kan de relais box er niet helemaal uittrekken (om de één of andere vage reden), ik denk dat er ergens een kabelboom aan vast zit waardoor ik het niet helemaal kan zien. De nummer 14 (Volvo Guard) zie ik wel, en kan ik er uit trekken maar dan houdt het wel een beetje op.

Ik moet er dus achter zien te komen of die nummer 7 er in zit. Wat een drama, het valt niet mee om daar achter te komen :(
Bedankt in ieder geval voor de tip; Waarschijnlijk zit die relais er dus niet in, anders zou het wel werken, toch?! Er zit op #16 gewoon een voetje (ook groen, net als de relais zelf), dus dat leek te kloppen.

Heb je een tip waar ik relais nummer 7 makkelijk kan bestellen? En hoe ik de relais box makkelijk kan de-monteren? Dank je wel!

haasje

Relais 201 is een "J" relais, dit is dezelfde als de relais die bij je zekeringen zitten. Ik denk dat je op iedere sloop die een 850 heeft staan wel terecht kunt.

willem169

Oké, ik wou zeggen, daarvan zitten er ook gewoon drie als je het zekeringen kastje opentrekt aan de bovenkant; Dat is een "bekende". Mooi. Dan gaan we die ergens op de kop tikken en alsnog proberen in voetje nummer 7 te stoppen. Dank je wel voor de tip! Ik laat het weten als het geslaagd is -of niet- ;)

willem169

Fok zeg er zit geen voetje voor nummer #7 :( sjips zooi.. en nu? Hoe kan ik dit in vredesnaam goed krijgen?

UserID6342

Door zelf kabels van de schakelaar af naar een los relaistje te trekken (kosten 4.95 bij bijvoorbeeld Brezan) en dan de kabels vanuit het relais door naar de mistlampen toe.  Is het snelste en het goedkoopste werken.  Heb het bij mij ook zo moeten doen omdat ik er geen voetje in had zitten.

willem169

Hm, ik ben niet zo'n technisch wonder dus misschien moeten we er maar iemand bij halen die dit soort dingen makkelijk(er) kan doorgronden en oplossen. Dank voor de tip.. zijn er mensen in de buurt van Rotterdam die dit kunnen/willen doen tegen een kleine vergoeding?!