BLOG van een C70(R)

Gestart door rovelra, 04-03-2010 19:31:41

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Mooie isolatiematten  :eusa_dance:

Citaat van: rovelra op 19-05-2010 21:56:36
Daar de originele center speaker niet voldeed heb ik een Audio system center gemonteerd !

Bij mij doet ie het prima hoor, maarre, mooi werk Rogé!

rovelra

Sinds enige tijd kreeg ik mijn kofferdeksel en tankklep niet meer open met de schakelaar in de deur.
Na de zekeringen te hebben gecontroleerd maar eens de schakelaar uit elkaar gehaald .
Wat blijkt nu de solderingen van de schakelaar zijn net zo brak als bij de abs units ..
Soldeer pistool gepakt en nieuwe tin erop en hij doet het weer !!!

Uploaded with ImageShack.us

rovelra

Verder vandaag samen met Wibo nieuwe schijven en blokken gemonteerd

De voorkant :

De achterkant :

Achter uiteraard inclusief handrem segmenten

Helaas kwamen we tot de conclusief dat links voor een klauw vast hangt !!!
Deze zal ik ZSM komen te vervangen ....

)()()sT

rovelra

Vandaag de remmenklus afgemaakt ,klauw vervangen en remvloeistof gespoeld

Tevens gelijk de 3inch Dp gemonteerd

Wibo in zijn element...

Extra lambda gat

Het eindresultaat

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rovelra

Citaat van: BenC70ES op 05-08-2010 22:23:48
Mooi werk heren!  8)
THNX

Ondanks dat Wibo een dik gezicht had van zijn tandarts avonturen , heeft ie wederom weer eens goed werkt geleverd !!!
Dankje Wib !!

)()()sT

Is Wibo in de tussentijd verhuisd?  ???

;D

Mooi werk weer, en het rijdt ook lekker natuurlijk zo met de 3" afvoerpijp  8)

UserID6342

Netjes hoor !! Arm Wiebke, heeft tie al een dikke b*k van de tandarts, mot tie ook nog werken / lassen ;D

wepster

Citaat van: Dirk342 op 06-08-2010 06:16:17
Netjes hoor !! Arm Wiebke, heeft tie al een dikke b*k van de tandarts, mot tie ook nog werken / lassen ;D

en dan ook nog eens naar nijmegen op een zondag  :eusa_wall:

wat vervelend he

zit me al dik te verheugen op mijn buffelledere interieur   ;D

UserID6342

Hahaha, je bent zondag niet meer zo blij hoor ;D  Dat ding van Ron is nog wel even werk, maar komt goed als we met z'n 4en zijn ;D  En ja, dadelijk met dat leer erin zal tie echt super kijken, ben ik van overtuigd.

BenC70ES

Is het één met een schuine flens, en heb je geen foutcodes zonder kat.?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

wepster

Citaat van: BenC70ES op 07-08-2010 00:40:25
Is het één met een schuine flens, en heb je geen foutcodes zonder kat.?

iser inderdaad een met eenschuine flens ben en fout code gaf hij van te voren al aan omdat de kat zelf stuk was (ramelde na demontage in de behuizing )

rovelra

Fout codes had ik van tevoren gereset en is tot nu toe niet meer terug gekomen

rovelra

Zoals sommige van jullie weten had ik met mijn auto het probleem dat mijn stuurbekrachtigins pomp geluid maakte...

Nu heb ik ondertussen al de pomp gewisseld en het geluid van de pomp was er nog steeds !!!

Toevalligerwijs kwam ik op het volvoforum deze tekst tegen :

CITAAT :

Heb hetzelfde euvel gehad. Waarschijnlijk ligt het haakse zwarte kunststof pijpje los in je reservoir. Dit kun je controleren door in je reservoir te kijken. Zie je, voor je auto staand, rechts in het reservoir geen zwart maar een koperkleurig pijpje dan is dit definitief het geval. Het koperen pijpje is in de loop van de tijd richting slang uit het reservoir geduwd, waardoor het zwarte pijpje eraf kan schieten. De slang die je achter je reservoir ziet moet je even loshalen. Het koperen pijpje voorzichtig nog verder uit het reservoir trekken. Dit geeft ruimte voor het volgende: Met een punttang het haakse pijpje weer voorzichtig uit de vloeistof vissen (je krijgt hem er niet geheel uit) en met de afgeschuinde korte zijde ter hoogte van het koperen pijpje houden. Nu het koperen pijpje weer terug in het reservoir duwen en gelijktijdig ervoor zorgen dat het zwarte pijpje weer over het koperen pijpje schuift. Voordat het koperen pijpje geheel in het reservoir zit, het laatste eindje dat nog uit het reservoir steekt voorzichtig een beetje ovaal knijpen. Dit zorgt ervoor, nadat je het er geheel ingeduwd hebt, dat het knellend in het reservoir komt te zitten en er later niet meer uitkomt. Je kunt het ook met loctite vastzetten na het geheel goed ontvet te hebben.

Na dit te hebben gelezen gelijk maar eens goed gekeken naar mijn reservoir en wat blijkt :

INDERDAAD het plastic pijpje is weg !!!

Gelijk maar een nieuwe besteld en gemonteerd :

Tot mijn grote verbazing is het geluid nu inderdaad WEG !!!!

Het plastic pijpje schijnt er in te zitten zodat de olie niet gaat schuimen !!!!!

Met dank aan het volvoforum!!!!