Toerental zakt soms wat te ver.

Gestart door NibbeNabbe, 15-03-2010 18:55:04

Vorige topic - Volgende topic

NibbeNabbe

Ik heb een tijdje al last van het volgende probleem..

Volvo 850 GLT 2.5 20V uit 1992

Soms als ik de koppeling intrap dat zakt de motor te ver in de toeren.. zeg maar rond de 500 of lager zelfs.. Maar stelt zich daarna meteen weer bij. Heb de motor ook al eens uitgezet en weer aan en dan is het probleem verder weg als ik verder mijn rit vervolg.

Ik heb de Stationair regelklep schoon gemaakt en ook de gasklep is schoon. De regelaar doet het ook prima (Doorgemeten)

Geen storingen in het OBDI te vinden (knippercode systeem)

Vanmiddag zou ik mijn 850 even in de garage zetten om een K&N inlegfilter te monteren.. liet hem stationair lopen voor de deur... deed de garage deur open en stapte in en zou wegrijden en toen viel de motor uit. Alle lampjes gingen eerst branden, vooral die van de Lambdasonde. althans die viel wel duidelijk op :P maar de rest van de kerstboom in het dashboard gingen ook branden.

Het probleem doet zich naar mijn idee vooral bij vochtig weer voor. Het is nog maar twee keer gebeurd dat de motor echt uitvalt.

Soms is het dagen goed. Het is vooral irritant als de motor wat te ver in de toeren zakt  :eusa_think:

De auto start overigens altijd goed.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

NibbeNabbe

Slangen gechecked en zijn overal aangesloten en dicht... Ik ga anders toch maar voor de zekerheid alle slangen maar vervangen.

Blijft een vaag probleem :/

Vulk

Hoe heb je de stationairregelaar schoongemaakt?

NibbeNabbe

Remmenreiniger en goed laten intrekken. De klep hoor je duidelijk dus die zit wel los :)

thuur

Ik zou toch die stationair regelaar nog eens onder handen nemen.. Kan soms wel 3 behandelingen nodig hebben..

Gr ;)

NibbeNabbe

Ik ga denk ik maar gewoon voor de zekerheid een nieuwe bestellen bij de dealer :) Dan kan ik zoiezo uitsluiten dat het niet de stationairregelaar is.  :eusa_pray:

Vulk

Het ding is vrij duur. Ik zou eerst even foutcodes uitlezen en nogmaals reinigen alvorens je nodeloos dingen gaat vervangen.

NibbeNabbe

Nou volgens mij is het probleem over... Ik had toch het idee dat de stappenmotor niet helemaal goed was, ondanks dat de klep wel bewoog en de regelaar wel goede waardes gaf. Een andere gehaald bij Hunterparts in Gorredijk! 3 tientjes en het is weer goed! :eusa_dance: Gelijk maar even alle slangetjes vervangen voor de zekerheid. Waren overigens allemaal goed maar toch maar vernieuwd :)

Hoop dat het lang goed blijft!  :eusa_whistle: