Standaard Volvo upgrade klauwen voor een 850 T5R

Gestart door Joris van Ginderen, 18-03-2010 20:42:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris van Ginderen

Gistermiddag werd ik gevolgd door een blauw rookpluimpje uit mijn rechterwielkas, en enige tijd later was de geur van verbrande remblokjes duidelijk waarneembaar...  :eusa_think:
Mijn rechterremklauw slaat zo nu en dan vast, en moet dus eventueel worden vervangen. Nu vind ik persoonlijk de remmen van de T5-R enorm onderbemeten, en in plaats dus van een originele nieuwe te kopen, overweeg ik eens op de 'betere' sloperijen te gaan zoeken naar een setje klauwen van een andere Volvo, die 1-op-1 passen, en een stuk meer remvermogen leveren.

Nu voor ik een middag ga zoeken, passen en meten... leek het me wel slim het hier ook eens te vragen... Kan me namelijk voorstellen dat het wiel hier al een keer of ...?... is uitgevonden?  :angel:


Wie kan me dus vertellen welke klauwen en schijven combi ik moet gaan opsnorren op de sloop?

Jeroentjuh

Standaard heeft de T-5R 280mm schijven, je kan overstappen naar 302mm schijven. Dan heb je dus schijven nodig en grotere brackets van de remklauwen. Je behoud je huidige remklauwen, dus die zal je dan alsnog moeten reviseren of vernieuwen.....

innocenti

En de winst met upgrade naar 302 is zeer beperkt tot nihil. Wil je echt upgraden moet je het forum maar eens doorlezen op BBK (big brake kit). Je zit al op de juiste plek.

Zoek eventueel op namen als: Porsche, AP, Brembo, XYZ, D2 racing enz

Turbo-Geek

Citaat van: innocenti op 18-03-2010 21:09:11
En de winst met upgrade naar 302 is zeer beperkt tot nihil. Wil je echt upgraden moet je het forum maar eens doorlezen op BBK (big brake kit). Je zit al op de juiste plek.

Zoek eventueel op namen als: Porsche, AP, Brembo, XYZ, D2 racing enz

Niet helemaal waar, er zijn zat mensen hier die geupgrade zijn naar 302 met goeie blokken en die hebben een behoorlijk verschil gemerkt !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

sean850

Ik heb ook een set 302mm remmen met ferodo DS Perfomance blokken en dat remt erg goed hoor verschil is er zeer duidelijk ten overstaan van de originele.

M a r c

Ga je nu een defecte remklauw vervangen door eentje van de sloop....  dan ben je binnenkort weer aan de beurt als je pech hebt.  Zó duur is een nieuwe niet hoor.  Je rijdt een T-5R, hou 'm in ere en vertroetel 'm dan ook  ;)   ....met nieuwe goede onderdelen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eric

Revisie setje van de klauwen kopen... Nieuwe zuiger eventueel als deze erg verroest is en nieuwe afdichtingen er in.
Dan brackets omwisselen bij de dealer voor 302 versie met iets bijbetalen.
302mm schijven en goede blokken en je merkt wel degelijk verschil voor geringe kosten..

Zo heb ik het destijds bij mijn T5 gedaan die soms vervelend deed met remmen.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

reneetje

#7
Citaat van: Turbo-Geek op 18-03-2010 21:38:35
Citaat van: innocenti op 18-03-2010 21:09:11
En de winst met upgrade naar 302 is zeer beperkt tot nihil. Wil je echt upgraden moet je het forum maar eens doorlezen op BBK (big brake kit). Je zit al op de juiste plek.

Zoek eventueel op namen als: Porsche, AP, Brembo, XYZ, D2 racing enz

Niet helemaal waar, er zijn zat mensen hier die geupgrade zijn naar 302 met goeie blokken en die hebben een behoorlijk verschil gemerkt ! remmen wat minder beroerd.

Heb door de jaren heen diverse combinatie´s geprobeert , maar de ene remt  wat minder beroert als de andere.......

;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

mehn

Citaat van: sean850 op 18-03-2010 21:45:55
Ik heb ook een set 302mm remmen met ferodo DS Perfomance blokken en dat remt erg goed hoor verschil is er zeer duidelijk ten overstaan van de originele.

Ja maar of dat aan de 302 maat ligt betwijfel ik. Ik heb 280mm CTF schijven met Mevius blokken (voorheen ook Ferrodo DS Performance) en dat remt ook een stuk beter als originele remmen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Joris van Ginderen

@ M a r c;  De 'betere' sloperijen hebben auto's van 1 jaar oud, dus sloperij betekent zeker niet altijd dat het troep is. Ik kon me bijvoorbeeld voorstellen dat de remklauwen van een XC70 / XC90 een flinke maat groter zijn, en dat die op een 850 kunnen passen. Die ga je niet nieuw bij de dealer bestellen, want dan betaal je je een ongeluk. Op een 'betere' sloperij kun je deze wel tegen het lijf lopen voor betaalbaar geld.

Bedankt voor de reacties trouwens! Ik begrijp aan jullie verhaal dat deze 302 brackets niet van een specifiek model Volvo zijn, maar algemeen toepasbaar?
Iemand ook een idee van de kosten van deze brackets? En mbt de 302 mm schijven; zijn deze ook niet van een bepaald model Volvo?
Ik ben Peugeot gewend, en daar heeft bijna ieder model een andere offset schijven. Voor je daar een passende set hebt gevonden, ben je wel even e.e.a. aan het uitpluizen. Bij Volvo is dit dus niet het geval, en past alles op elkaar?

Enigste waar ik nog een beetje benauwd voor ben, is om mijn 16"winterwielenset nog past binnen de 302 remset. Verder lijkt me dit een leuke upgrade.

Ik hoor graag jullie verdere reacties!





cas

ik ben benieuwd naar je bevindingen. ik zit ook steeds meer te denken om die belabberde remmenset te vervangen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

V70geRwin

16 inch winterwielen passen.
binnen Volvo heet de 302mm set ook wel de 16 inch remmenset  ;)

met brackets, goede schijvenen blokken en nieuwe klauwen remt het vast beter.
de vraag is alleen of dat komt omdat alles nieuw is of omdat de schijf 2cm meer diameter heeft.

grootste beperking is toch de klauw en die blijft hetzelfde.

innocenti

Citaat van: spekkie99 op 19-03-2010 16:10:45
16 inch winterwielen passen.
binnen Volvo heet de 302mm set ook wel de 16 inch remmenset  ;)

met brackets, goede schijvenen blokken en nieuwe klauwen remt het vast beter.
de vraag is alleen of dat komt omdat alles nieuw is of omdat de schijf 2cm meer diameter heeft.

grootste beperking is toch de klauw en die blijft hetzelfde.
Niet alle 16 inch volvo wielen passen. Columba's en Persus passen zeker niet met 302mm remmen.

Mijn persoonlijke ervaringen zijn niet zo positief. Verschil van standaard remblokken naar Ferodo DS performance is veel groter dan van 280 naar 302.
Ik heb in de auto van Midnght bleu gereden met Porsche klauwen en S60R schijven en dat was echt een wereld van verschil.

V70geRwin

Citaat van: innocenti op 19-03-2010 16:31:38
Citaat van: spekkie99 op 19-03-2010 16:10:45
16 inch winterwielen passen.
binnen Volvo heet de 302mm set ook wel de 16 inch remmenset  ;)

met brackets, goede schijvenen blokken en nieuwe klauwen remt het vast beter.
de vraag is alleen of dat komt omdat alles nieuw is of omdat de schijf 2cm meer diameter heeft.

grootste beperking is toch de klauw en die blijft hetzelfde.
Niet alle 16 inch volvo wielen passen. Columba's en Persus passen zeker niet met 302mm remmen.

Mijn persoonlijke ervaringen zijn niet zo positief. Verschil van standaard remblokken naar Ferodo DS performance is veel groter dan van 280 naar 302.
Ik heb in de auto van Midnght bleu gereden met Porsche klauwen en S60R schijven en dat was echt een wereld van verschil.

idd, ging er even vanuit dat het staal 16 inch winterwielen zijn  :eusa_shifty:

echte big brake kits zijn idd andere koek, had op mijn vorige 850 ook de porsche set en dat is ronduit voldoende voor alles, zelfs racen.

Joris van Ginderen

Het is ook een 16"staal winterwielensetje! Okay, dan ga ik dat gewoon eerst eens proberen. Dan ga ik op zoek naar een setje 302mm brackets en schijven/blokken. Denk dat ik dan idd een setje sportblokken, en eventueel gegroefde / geperforeerde schijven.

Van welk model Volvo heb ik de schijven & blokken nodig? V70R?