Nieuw lid

Gestart door ReverendNL, 07-05-2010 15:50:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ReverendNL

Hallo,

Ook ik ben overgestapt naar Volvo! Na jaren gezeur met een Skoda Octavia heb ik deze ingeruild tegen een 850 van een ouder bouwjaar dan de Skoda. Ook heeft de 850 meer kilometers gemaakt maar niet zo veel.. 180.000 tegen 216.000.
Ik moet zeggen, het is een echte auto. Niet te vergelijken met een Opel of VW -dit is gewoon een andere klasse!
Specificaties:

Volvo 850 sedan 2.0 126pk
donkerblauw
trekhaak (natuurlijk..)
CV
Alarm
Halfleer
enzovoort.

Ik vind alle toeters en bellen niet zo belangrijk maar het rijgedrag wel. Heerlijk relaxed rijdt hij en dan dat geluid...

Ook wel wat problemen gehad, waaronder de krukaskeerring maar voor dat defect heb ik de verkopende Bovag-garage verantwoordelijk gesteld onder de wet kopersbescherming en alles is uiteindelijk opgelost.
Verder nog een beurtje gegeven met alle filters & bougies, nieuwe stabilisatiestangetjes en een nieuw thermostaatje. Ook komt er een keer een nieuwe rotor & verdelerkap op met bougiekabels en dan heb ik alles wat 'minder' is opgelost. Niet veel dus.. en de 850 rijdt echt als een jongere auto qua onderstel -zo stevig!
Ook valt het mij op dat de 850 een auto is waar je makkelijk aan sleutelt. Heel anders dan een Skoda waar je weinig mee kunt als leek.


Foto's komen nog zogauw mijn vrouw de auto weer inlevert.

rogerV701998

Citaat van: ReverendNL op 07-05-2010 15:50:36
Hallo,

Ook ik ben overgestapt naar Volvo! Na jaren gezeur met een Skoda Octavia heb ik deze ingeruild tegen een 850 van een ouder bouwjaar dan de Skoda. Ook heeft de 850 meer kilometers gemaakt maar niet zo veel.. 180.000 tegen 216.000.
Ik moet zeggen, het is een echte auto. Niet te vergelijken met een Opel of VW -dit is gewoon een andere klasse!
Specificaties:

Volvo 850 sedan 2.0 126pk
donkerblauw
trekhaak (natuurlijk..)
CV
Alarm
Halfleer
enzovoort.

Ik vind alle toeters en bellen niet zo belangrijk maar het rijgedrag wel. Heerlijk relaxed rijdt hij en dan dat geluid...

Ook wel wat problemen gehad, waaronder de krukaskeerring maar voor dat defect heb ik de verkopende Bovag-garage verantwoordelijk gesteld onder de wet kopersbescherming en alles is uiteindelijk opgelost.
Verder nog een beurtje gegeven met alle filters & bougies, nieuwe stabilisatiestangetjes en een nieuw thermostaatje. Ook komt er een keer een nieuwe rotor & verdelerkap op met bougiekabels en dan heb ik alles wat 'minder' is opgelost. Niet veel dus.. en de 850 rijdt echt als een jongere auto qua onderstel -zo stevig!
Ook valt het mij op dat de 850 een auto is waar je makkelijk aan sleutelt. Heel anders dan een Skoda waar je weinig mee kunt als leek.


Foto's komen nog zogauw mijn vrouw de auto weer inlevert.

;D

Welkom hier.

briston

 zogauw mijn vrouw de auto weer inlevert.

Die zie je nooit meer terug! ;D

Veel plezier met je aanwinst je zal er geen spijt van krijgen


Gr René

liebers

Welkom op dit forum met je roffel! En als je inderdaad zelf gaat sleutelen dan vind je op dit form zo'n beetje alle info e/o mederoffelaars die je vragen kunnen beantwoorden en je tips en tricks geven !!! Nogmaals welkom
Marc
V70R   AWD LBP 1999
V60D6 Black 2014
Alfa Romeo Spider IV rood 1992

Volvo850 93

Welkom en we zijn benieuwd naar je foto's

Mvg

Eric Kubbe

Welkom hier een verstandige keuze, al ben je nu wel vaak je auto aan je vrouw kwijt. Dit is mij ook overkomen, zeker na deze winter vondt ze de volvo veeeel veiliger dan haar auto. Ik heb dit opgelost door haar auto te verkopen en er met tegenzin  :angel: er nog een volvo bij te kopen ;D (dit is een gratis tip)

jopie850

welkom bij de mooiste club van Nederland

en vele veilige kilometers gewenst

groetjes Jopie850

hathü

Is die vrouw van jouw nu nog niet terug. ;)   Fotooos?