Lambda lampje en vocht

Gestart door fidutac, 21-03-2010 20:02:09

Vorige topic - Volgende topic

fidutac

Hoi allemaal,

Ik heb sinds oktober 2009 een Volvo 850 TDI station. Prima auto, rijdt perfect en de uitrusting is zeer luxueus voor een auto van die leeftijd. Maar hij lijkt erg gevoelig voor vocht, en daarmee bedoel ik 's nachts (en meestal meerdere dagen) geparkeerd staan in regen, motregen of mist. Dan blijft na het starten dat Lambda lampje branden en, afhankelijk van hoe vochtig het was, wel of geen vermogensverlies. Meestal gaat als de motor weer warm is het lampje uit en rijdt hij prima. Maar vandaag na die lange felle regenbuien ging het anders, toen sloeg de motor na twee straten af en was niet meer aan de praat te krijgen. 's Middags rond vijfen ging ik hem ophalen en startte hij weer meteen. Lambda lampje was nu aan en ging thuis voor de deur weer uit.

Is er iemand die dit probleem herkent of denkt te weten waaraan dat kan liggen? Ik heb alle posts over lambda lampjes gelezen maar er lijkt niks op mijn probleem. Ik heb nog geen foutcodes want dit is mijn eerste Volvo en mijn ervaring met andere merken is dat uitlezen al geld kost en vaak best veel...

thuur

Hoe oud is je ontsteking (compleet)?

Gr ???

Jeroentjuh

Citaat van: fidutac op 21-03-2010 20:02:09
Ik heb sinds oktober 2009 een Volvo 850 TDI station.

Citaat van: thuur op 21-03-2010 20:17:12

Gr ???

:eusa_whistle:

mehn

Citaat van: Jeroentjuh op 21-03-2010 20:19:36
Citaat van: fidutac op 21-03-2010 20:02:09
Ik heb sinds oktober 2009 een Volvo 850 TDI station.

Citaat van: thuur op 21-03-2010 20:17:12

Gr ???

:eusa_whistle:

Vergeef het hem, hij is net wakker ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

;D ;D

Waarom staat dit ook niet bij Diesel?

LMM-stekker en voorgloeiweerstand zou ik als eerste controleren dan.

Gr :-[