Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Na wikken en wegen en vele overpeinzingen heb ik besloten om toch weer privé een Volvo te gaan rijden.
Omdat ik verwacht in de toekomst heel veel minder kilometers te gaan rijden (tegen de 10.000) en de laatste vakantiereis met inmiddels 2 opgroeiende kinderen en een baby met bijbehoren en een gastank in een Sedan toch wel wat van mijn organisatorische gaves vereiste is het een stationcar geworden.

Of eigenlijk moet ik zeggen een Estate, want -hoe kan het ook eigenlijk anders- het is weer een Volvo geworden. Volvo for life zeggen ze, en dat blijkt. Heb mijn best gedaan, veel geprobeerd, maar er gaat echt niets boven een Volvo voor mij.

Maar wat voor Estate dan : Een V70N uit 2004 in Ash Gold Pearl, mobility line met leer erin.
Mooi compleet met RTI en telefoon en verder ook alle opties die zo handig zijn. Het zat echt geweldig.

Het is de brave 140 pk motor geworden met een traditionele handbak net met de Bosch ETM.

Dinsdag ga ik de auto ophalen met wat geluk: tot die tijd  zullen we het moeten doen met wat foto's vanaf de website van de verkoper.

De bedoeling is -vandaar ook de titel- dat dit een brave a->b auto wordt, geen geknutsel en gewrutsel meer.

Alhoewel... Diverse tjoenerts kunnen er 175 pk uit krijgen, en xenon is toch ook wel een vereiste..  ;D

Ik zal verder op dit forum niet veel bijhouden over de V70N, daar is het hier niet voor natuurlijk. Maar misschien kan ik het toch af en toe niet laten...

Auto is echt in een onberispelijke staat, kon er helemaal niets aan vinden. Was vervelend afdingen, maar heb toch een goede deal gemaakt.









Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

#1
Zoals al eerder gezegd: mooie auto! En überhaupt knap als je er iets vanaf hebt gekregen, want dat is mij 4 jaar geleden bij die verkoper met mijn V70 niet gelukt (dat krijg je met een vriendin die meteen zegt dat dat de mooiste auto is die we hadden gezien en dat ie volledig aan onze wensen voldeed :eusa_doh:  :eusa_wall:)

Benieuwd ook of je aan de handbak kunt wennen. Ik zie hem wel weer een keer irl  :D

NB: Spoilertje?
...The Nile isn't just a river in Africa...

tom480

Gefeliciteerd met de auto, chique bak :)
- R1200GS -

hathü

Gefeliciteerd met je mooie auto. Even een dakspoiler er op knutselen en blokjesgril erin en hij is nog mooier. ;)

MichielMaas

Mooie Volvo. Heel veel fijne km ermee. Dat gaat zeker lukken. Proficiat.

Misha

Citaat van: hathü op 20-03-2010 19:14:12
Gefeliciteerd met je mooie auto. Even een dakspoiler er op knutselen en blokjesgril erin en hij is nog mooier. ;)
;D

Nee dus.
Dakspoiler is niet mijn ding, en een blokjesgrille is me te duur.
Als iemand hem geeft wil ik het wel doen hoor...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MarcoV

Mooie auto hoor Misha, veel plezier er mee.

MarcoV ;)

Ludo

Citaat van: Misha op 20-03-2010 19:18:41
Dakspoiler is niet mijn ding,

Jawel man.
Dakspoilertje, blokjesgrille, dubbel uitlaatje, grotere wielen, verlagen......   ;D

Proficiat en veel succes ermee.

haRtV70R

Schoon wagen kereltje! Paar centimeter omlaag, 19 inch, spoilertje en een R-bumper er op en je... o nee, je ging er niets aan doen.


Pfffft, saaie bedoening...  ;D

Veel plezier er mee. Maar ik weet 1 ding 100% zeker. En dat is dat dat voornemen dat je er niet veel aan gaat  doen GEEN stand houd. Let op mijn woorden. Lukt je nooit. ;)

Edit: Ludo was me voor..  :eusa_wall:
[move][/move]

fbm

Gister nog in zo'n zelfde (ook de kleur) gereden, (was wel een 2,5T) maar wat rijd dat lekker zeg!
Veel plezier ermee!

UserID6342

Hele mooie auto Misha en in een super kleur (had die ook op me S60 zitten).  Ga je een hoop plezier aan hebben.  Fijn dat je een goede deal hebt kunnen maken met de leverancier.

Taranis

Niet mijn kleurtje (sorry viking) maar wel mooie auto!

Voor wat betreft het chipje: zeker doen. De V50 2.4 met standaard 140 pk ook laten chippen naar 175 pk en daar wordt het een veel prettigere motor door. Veel meer koppel onderin en bovenin een lekker eindschot, waar ie standaard boven de 5.000 rpm dood lijkt te vallen trekt ie nu lekker door tot 6.500 rpm. Gewoon doen 8)

Waarom trouwens weer een handbak?

Misha

Neeeeeee, geen grotere wielen, verlagingen of zo.
Heb het gehad, was lol, maar kon erg genieten van het comfort nu.

Chippen gaat zeker gebeuren hoor, daar heb ik juist een 140pk voor gekocht. Die kosten minder, en kunnen eigenlijk niet gaar gereden zijn.

Vond overigens boven de 4500 al redelijk ingekakt overkomen.

Waarom geen automaat ? In alle eerlijkheid is een automaat in NL in veel file erg lekker rijden. Daarbij vind ik dat de 850/870 bakken en koppelingen een gaar geluid hebben.

Ik vind dat bij een automaat wat koppel en power hoort, en anders kun je beter zelf schakelen, het verbruik is wat gunstiger en daar waar ik echt geniet van het rijden - Duitsland en Frankrijk- is een handbak toch lekkerder rijden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Emiel

Setje Imipegs van mij eronder en je bent klaar.. :eusa_eh:

peteRRR

Misha van harte.
Denk dat je het ook niet lang vol houd om
em van zijn standard profiel af te halen.
Het zit bij jou in je bloed of je moet gaan af kikken ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla