Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: fearless op 28-04-2010 22:37:16
Citaat van: Freakybaby op 28-04-2010 22:25:06
Citaat van: Misha op 28-04-2010 20:01:34
Zo, auto is net terug van de verkoper Carmix.

- Bekerhouders die ipv de asbak komen, ik rook niet in de auto en zuip wel koffie

Hey, is dat bij de V70 dan anders dan bij de s60.. In de S60 zaten bekerhouders, en kreeg je een passend bekertje met deksel als asbak. Die zaten onder het klepje wat je sloopt met je rechter elleboog.

Bekerhouders in een S60 ?? Je koffiebeker verdwijnt er helemaal in, vind het een klote constructie.

En waar Misha het over heeft...

http://vccs.volvocars.se/accessories/cat/images/P2X/0900c8af80acd8b8.jpg

edit, nee toch dit denk ik.  ;D  ....

http://vccs.volvocars.se/accessories/cat/images/P2X/0900c8af80acdcac.jpg

Hoop dat je dealer hier wel rekening mee heeft gehouden ?? ..."De bekerhouder kan niet worden bevestigd in auto's met standaard een asbak-/bekerhouderinzet."

Het is wel mogelijk ze te monteren maar dan moet je de bak waar de bekerhouder in valt ook mee bestellen.

Bij de S60 zat daar een gammel klepje boven, lijkt nog het meest op de onderste foto. Dat vakje links daar paste mijn Nokia in, die idd gelanceerd werd bij gebruik van het gaspedaal. Gingen prima 2 thermosbekers in trouwens.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Volvo850 93

Knappe v70 veel plezier ermee

Mvg

Misha

Zo, vanochtend even wat wijzigingen laten doen:

- Autolock, als de auto gaat rijden gaan de deuren automatisch op slot
- Lichtschakelaar uit=uit, dus op de 0-stand is het licht uit, ook op contact en tijdens het rijden
- Stoelverwarming had ik al op de hoogste stand laten instellen, en de lage stand flink wat koeler

8)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

marcelV70R

Citaat van: Misha op 29-04-2010 09:30:59

- Lichtschakelaar uit=uit, dus op de 0-stand is het licht uit, ook op contact en tijdens het rijden
- Stoelverwarming had ik al op de hoogste stand laten instellen, en de lage stand flink wat koeler

8)

ok dan
wat heeft dat auto-lock gekost??
vind het wel een interessante optie!!
de uit stand is bij mij ook met rijden al uit!!

Marcel

Chris

Citaat van: Misha op 28-04-2010 20:01:34

- Een setje afdekplaatjes voor de plek van de koplampwissers in de bumper

Dat ziet er dan zo uit :

http://www.vparts.se/bilder/artiklar/080546.jpg

Spullen zullen in de loop van de volgende week binnendruppelen, en dan kunnen we aan de slag.

Gaan die heldere koplampen niet samen met de koplampwissers dan?

Chris

Citaat van: marcelV70R op 29-04-2010 09:42:53

8)

ok dan

Marcel

Normaal kost het een euro of 30 geloof ik.

Bij mij heeft de dealer het er op verzoek in gezet toen de wagen er stond voor wat garantiewerk. Kreeg het idee dat ze zelf ook niet echt wisten hoe en wat. Toen ik over software laden begon kreeg ik te horen dat het er met een code via de knopjes en het contactslot in is te krijgen of iets dergelijks... wat het nou uiteindelijk was weet ik niet, maar volgens mij is het dus gewoon software die geladen moet worden. Uiteindelijk hoefde ik ook niks te betalen, dat was dus ofwel netjes, ofwel onwetendheid ;D

Daf46

Citaat van: Johann op 28-04-2010 22:46:16
Mooi he, twee items maar liefst voor dezelfde plek waar je uiteindelijk geen zak aan hebt.

De telefoon heb ik altijd als ruk ervaren, de bekerhouder deed het een week. Denk als ie 't nog een week had uitgehouden dat de radio dan was verzopen..  ::)

Er is nog een derde optie waar je geen zak aan hebt. Een opbergvakje. Kun je spulletjes in leggen die er weer uit vliegen zodra je 't gaspedaal in trapt. Misschien blijft het bij 140 wel in 't bakje liggen, durf ik zo nie te gokken.  :eusa_think:
Dat bakje is heel erg handig ja (not), heb niet de ervaring dat er snel iets uitvalt als je op het gas trapt met een 140.

Maar heb je met niet 'made in china slanke handjes' al eens een euro stuk eruit proberen halen? (je legt het daar geen 2de keer)

Misha

Software :

30765421     SW licht uit                   €   13,36   
  8637410     SW autolock                 €   11,85

@Chris:
In het kort: de heldere lampen zijn van 2005 en verder. Die hebben hoogstens een hogedruksproeier, maar geen wisser meer. Ten eerste zijn wissers op de lampen zóó 2003, ten tweede zijn de lenzen van kunststof, dus er flink overheen wissen met wat zandkorrels zal niet bevorderlijk zijn.

Het is wel pas te maken: je moet dan zelf een beugeltje maken onder je heldere koplamp, de wissers zitten namelijk aan de lamp vast.

Alternatief is de boel afkoppelen en of van bumper ruilen met iemand die geen wissers heeft, of afdekplaatjes bestellen die op de inhammen passen waar de wissers zitten.

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Voor Xenon is een Wasinstallatie volgens mij verplicht, dus ik ga trachten het goed om te knutselen en denk dat dat wel gaat lukken.

Desnoods haal ik de zekeringen van de wismotoren eruit, en plaats ik die alleen voor APK terug.

We kunnen het ook samen erin knutselen, kunnen we elkaar een beetje helpen ook nog !

Mijn lampombouw heb ik voor over een week of 6 a 8 gepland. Originele Xenon ga ik voorlopig niet doen, is me even te duur en de tweedehands xenon komt weinig voor als set, en als ze er als set zijn weten ze er nog 1000 euro of meer voor te vragen.

Alleen links of rechts zien te scoren als set zie ik niet zitten, dan heb je altijd verschil in lichtkleur of lens.

marcelV70R

Citaat van: Chris op 29-04-2010 10:05:47
Citaat van: marcelV70R op 29-04-2010 09:42:53

8)

ok dan

Marcel

Normaal kost het een euro of 30 geloof ik.

Bij mij heeft de dealer het er op verzoek in gezet toen de wagen er stond voor wat garantiewerk. Kreeg het idee dat ze zelf ook niet echt wisten hoe en wat. Toen ik over software laden begon kreeg ik te horen dat het er met een code via de knopjes en het contactslot in is te krijgen of iets dergelijks... wat het nou uiteindelijk was weet ik niet, maar volgens mij is het dus gewoon software die geladen moet worden. Uiteindelijk hoefde ik ook niks te betalen, dat was dus ofwel netjes, ofwel onwetendheid ;D

ben net ff langs de dealer geweest
kost idd €30
de prijs van Misha is alleen voor de sf denk ik
het erin zetten kost ook geld
heb het op advies vande receptionist nog geprobeerd
met kontakt aan en knopje in de deur 10-15 sec vast houden, maar dat ging niet
dus maar ff de sf bestellen, wil het er wel in hebben

Marcel

UserID6342

Misha, die Hi-jack beveiliging die je nu aan hebt laten zetten is natuurlijk een schitterende optie.  Normaliter zit tie dan ook op de meer exclusievere series van bepaalde automobielfabrikanten.  Echter denk wel heel goed na over 1 (in mijn ogen te belangrijk) iets. 

Mocht jij een ongeval krijgen met je auto, wat ik natuurlijk niet hoop, kan er dus niemand in om je eruit te halen, etc.  Zolang je nog een beetje rondsparteld is dat geen enkel probleem en ben je wel bij machte om zelf die deur open te doen of te ontgrendelen.  Echter wat te doen als je, nogmaals onverhoopts, het bewustzijn verloren hebt ?

Misschien dat Hans Duiven hier wat zinnigers over kan zeggen ?  Wat ik weet van voornamelijk eerste hulpverleners hier uit de omgeving dat deze absoluut niet blij zijn met de overgewaaide Hi-jack beveiliging uit de States.  Nogmaals, ik bedoel het niet lullig of nadelig of zo, maar heb je hier over nagedacht ?

Simplicity

Citaat van: Dirk342 op 29-04-2010 17:51:36

Misha, die Hi-jack beveiliging die je nu aan hebt laten zetten is natuurlijk een schitterende optie.  Normaliter zit tie dan ook op de meer exclusievere series van bepaalde automobielfabrikanten.  Echter denk wel heel goed na over 1 (in mijn ogen te belangrijk) iets. 

Mocht jij een ongeval krijgen met je auto, wat ik natuurlijk niet hoop, kan er dus niemand in om je eruit te halen, etc.  Zolang je nog een beetje rondsparteld is dat geen enkel probleem en ben je wel bij machte om zelf die deur open te doen of te ontgrendelen.  Echter wat te doen als je, nogmaals onverhoopts, het bewustzijn verloren hebt ?

Misschien dat Hans Duiven hier wat zinnigers over kan zeggen ?  Wat ik weet van voornamelijk eerste hulpverleners hier uit de omgeving dat deze absoluut niet blij zijn met de overgewaaide Hi-jack beveiliging uit de States.  Nogmaals, ik bedoel het niet lullig of nadelig of zo, maar heb je hier over nagedacht ?

Is het niet zo van zodra de auto weet (airbags open,...)dat er een ongeluk is dat de portieren automatisch terug opengaan?  :eusa_think:

UserID6342

Wat ik weet van o.a. Mercedes dus niet, heb het helaas nog niet zo gek lang geleden mogen ervaren in een E 270 CDI :(  Auto sprong niet los, hebben we zelf moeten ontgrendelen.....

Emiel

Naast hetgeen wat Dirk verteld nog het volgende; portiersloten van de eerste modeljaren zijn niet van dermate juigende kwaliteit. Veel op slot en van slot halen is niet bevordelijk voor de levensduur van die krengen. En repareren is niet zo eenvoudig als bij een 850/X70.

En daarnaast...het klinkt ook nog ns voor geen meter als ie dichtspringt. :evil:

U is gewaarschuwd.

Misha

Ik ging er eigenlijk blindelings van uit dat ze bij een aanrijding los springen...
En anders zien we het dan wel, was niet van plan een aanrijding te krijgen.
;D

elianmars

Had je eigenlijk al andere matten aangeschaft, Misha?