lpg schakelaar

Gestart door blauweroffel, 22-03-2010 20:03:35

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Ik vraag mij het volgende af:
welke schakelaar hebben originele bi-fuel volvo's om te kunnen schakelen tussen lpg en benzine?

ik wil eigenlijk proberen om een zo origineel mogelijke schakelaar te maken/scoren met het woord "lpg" in het volvo lettertype.

BR

Ludo

Is gewoon een schakelaar zoals de andere x70 schakelaars.
Maar dan met de tekst 'gas' en een ledje er in.

blauweroffel

Dag Ludo,

Dank je, dat betekent dat ik de schakelaar in ieder geval bij de dealert aan kan schaffen.
Nu nog uitfiegelieren of ik deze kan gebruiken ipv de schakelaar die ik nu heb (vierkante met 4 groene leds en een rode)

BR

Ludo

Ja bij de dealer is dat onderdeelnummer 9459149.
Standaard geeft deze schakelaar een brandend groen ledje als je gas rijd.
Rij je benzine is het ledje uit.

markos

Mooi idee, Blauwe Roffel!

Maar dan heb je dus geen zicht meer op voorraad gas die je nog hebt. Hebben BiFuels hiervoor een extra meter?
Zou het mooiste zijn als je de benzinemeter kan laten schakelen naar de gasvoorraad...

blauweroffel

@markos: misschien dat ik de vierkante schakelaar (alleen voor het aangeven van de hoeveelheid) meeschakel.
Ik wil dan proberen om een dicht kapje te gebruiken: 4 /5 kleine gaatjes boren en de vierkante schakelaar erachter plakken.

Bij het inbouwen van het gas liet de installateur mij weten dat hij de benzinemeter niet in kon schakelen om de gasstand aan te geven.
Ik weet dat mijn ouders ooit een toyota op gas hadden waarbij de benzinemeter wel de gasstand liet zien als je op gas reed.

Overigens gebruik ik nog altijd de dagteller icm gasrijden en weet ik gewoon dat het na ong 400 km gebeurd is.....

BR

blauweroffel

Citaat van: Ludo op 22-03-2010 20:35:40
Ja bij de dealer is dat onderdeelnummer 9459149.
Standaard geeft deze schakelaar een brandend groen ledje als je gas rijd.
Rij je benzine is het ledje uit.

Ludo:
hoe zie je bij bi-fuels de stand van het gas dan? via de benzinemeter?

BR

robert_tdi_aut

als ik het me goed herinner heeft de bifuel de normale benzine meter en daarnaast ipv temperatuur een meter voor het gas (iig ooit op een foto op het forum gezien hier)

blauweroffel

Citaat van: robert_tdi_aut op 22-03-2010 21:30:21
als ik het me goed herinner heeft de bifuel de normale benzine meter en daarnaast ipv temperatuur een meter voor het gas (iig ooit op een foto op het forum gezien hier)

nu je het  zegt, ik geloof dat je gelijk hebt, werd zelfs nog bij gevraagd of dat niet onhandig was, dat je geen temp.meter had

BR

Gj-070

Yep, geen temperatuur meter voor een af fabriek bi-fuel.
Niet erg praktisch in mijn ogen.
Eigenlijk wil ik er nog een keer een extern klokje inbouwen die de water temperatuur aangeeft.

Bij mijn volvo 440 schakelde de benzine meter mee naar lpg inhoud met het omschakelen naar lpg, een prins installatie, dit is een elegantere oplossing volgens mij.

Ludo

Ja zonder temperatuurmeter is inderdaad onpraktisch.
Zou net zoals een olietemperatuurmeter tot de standaard moeten behoren...

Misha

Ik moet de eerste betrouwbare lpg-niveaumeter nog tegen komen..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

blauweroffel

Citaat van: Misha op 22-03-2010 22:20:51

Ben niet ontevreden over mijn huidige schakelaar: als rode led gaat branden, kan ik nog ong 100 km ;D
Weet meestal niet bij welke km stand die rood werd.....
vandaar dat ik altijd  de dagteller op 0 druk na het tanken van lpg

BR

Misha

Citaat van: blauweroffel op 22-03-2010 22:24:36

Ben niet ontevreden over mijn huidige schakelaar: als rode led gaat branden, kan ik nog ong 100 km ;D
Weet meestal niet bij welke km stand die rood werd.....
vandaar dat ik altijd  de dagteller op 0 druk na het tanken van lpg

BR
Dat bedoel ik inderdaad.. ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Dat klopt, net zo onbetrouwbaar als die nieuwe Volvo's zie ik op het andere forum.  :eusa_doh: