Kleppendeksel vraag

Gestart door StevenTC, 24-03-2010 21:51:15

Vorige topic - Volgende topic

StevenTC

Hallo iedereen,

Zit er bij een kleppendeksel van een 92er 2.5 20v een vaste of vloeibare pakking tussen de kleppendeksel?
Hij lekt namelijk wat olie aan de distributie zijde/ boven uitlaatspruitstuk en onstekingszijde.

mvg

Steven

-D©©©L-

dennis850estate

Citaat van: StevenTC op 24-03-2010 21:51:15
Hallo iedereen,

Zit er bij een kleppendeksel van een 92er 2.5 20v een vaste of vloeibare pakking tussen de kleppendeksel?
Hij lekt namelijk wat olie aan de distributie zijde/ boven uitlaatspruitstuk en onstekingszijde.

mvg

Steven

lekkage komt daar bijna nooit voor . Alleen als het losgeweest is en niet goed gemonteerd kan ik me het nog voorstellen. Zit eerder te denken aan keerringen. Maak het eens goed schoon en ga dan een kijken waar het precies vandaan komt. Enne... het is niet echt een kleppendeksel maar meer een kompleet nokkenashuis die je niet zomaar even demonteert..

StevenTC

Dank je

Ik heb vorig weekend de motor helemaal gereinigd maar aan de distributie zijde loopt het naar beneden op me aandrijfas en aan de andere zijde zit het op de hoek en het midden van het blok bij het schutbord

mvg

Steven

dennis850estate

heb je al een nieuw rubber in je vuldop. Droogt uit en veroorzaakt flinke lekkage

thuur

Ook de nokkenaskeerringen kunnen zweten of lekken waardoor het icm. de rijwind lijkt alsof het kleppendeksel lek is.

Gr ;)

mehn

Geen olie boven op de motor onder het bougiekap?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

StevenTC

Die is kurk droog

Citaat van: dennis850estate op 24-03-2010 22:16:10
heb je al een nieuw rubber in je vuldop. Droogt uit en veroorzaakt flinke lekkage

StevenTC

Het loop via de achterzijde van de beschermkappen van me distributie naar beneden maar kan idd zijn dat de keeringen niet meer vanouds zijn.

Citaat van: thuur op 24-03-2010 23:27:24
Ook de nokkenaskeerringen kunnen zweten of lekken waardoor het icm. de rijwind lijkt alsof het kleppendeksel lek is.

Gr ;)

StevenTC

Bougiekap zelf is droog vorige eigenaar heeft daar een nieuwe op gemonteerd met kabels en boegies
Citaat van: mehn op 25-03-2010 06:55:39
Geen olie boven op de motor onder het bougiekap?

StevenTC

Is het makkelijk om de keeringen te vervangen of weer nieuwe vloeibare pakking ertussen te doen??

dennis850estate

Citaat van: StevenTC op 26-03-2010 23:07:34
Is het makkelijk om de keeringen te vervangen  Valt wel te doen  

of weer nieuwe vloeibare pakking ertussen te doen?? Lastige klus, zonder sleutelervaring niet aan beginnen

StevenTC

Citaat van: dennis850estate op 27-03-2010 00:21:24
Citaat van: StevenTC op 26-03-2010 23:07:34
Is het makkelijk om de keeringen te vervangen  Valt wel te doen   Gaan we proberen :)

of weer nieuwe vloeibare pakking ertussen te doen?? Lastige klus, zonder sleutelervaring niet aan beginnen En voor een ex auto monteur die het nu voor zijn hobby doet? en met behulp met Vadis erbij ?