verkeerde maat banden, km/snelheid kloppen niet.

Gestart door Jaco S, 25-02-2010 10:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaco S

Ik zag dat ik een verkeerde maat banden had.(195/65/15)
me snelheidsmeter en KM teller kloppen dan niet helemaal.

Nu heb ik keer iemand horen zeggen, dat ze bij de dealer dat kunnen veranderen in de computer is dat zo??

)()()sT

Bij een latere *70 kan dat idd. geloof ik.
Bij een 850 niet.

Ik rijd in de winter ook met te grote wintersloffen (205/55/16). Laatst eindelijk eens gelet op de afwijking t.o.v. GPS: 10 kilometer is bij mij op de teller 9.7 km, dus 3% afwijking.

;)

Marijn Degens

Ik heb sinds ik met 15 inch winterbandjes rijd precies hetzelfde. Kan me iets voorstellen dat je meer omwentelingen per km maakt en daardoor het lijkt alsof je sneller gaat. Voorheen op mijn titans (17 inch) was het als klokwerk nauwkeurig, nu zit er echt een merkbaar verschil in. Binnenkort weer omwisselen, dus dan zullen we zien of het daaraan ligt of mogelijk ergens anders aan.

V70 classic

Je kunt toch ook gewoon als je de banden in een andere maat besteld aangeven dat je een band wilt met dezelfde afrol afstand als de band die er nu opligt :eusa_whistle: .
Trouwens een beetje een bandenboer doet dat zonder dat je er overbegint.  :evil: .

Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

)()()sT

Tuurlijk kan dat, maar voor bv. winterbandjes is onze 16" maat geen standaard bandenmaat, dus duurder. Voor de winterbanden neem ik die afwijking wel voor lief.

V70 classic

Citaat van: )()()sT op 25-02-2010 10:47:03
Tuurlijk kan dat, maar voor bv. winterbandjes is onze 16" maat geen standaard bandenmaat, dus duurder. Voor de winterbanden neem ik die afwijking wel voor lief.

Ok voorlief nemen.
Maar het gaat over teller afwijkingen en hoe die optelossen.
Als je die niet wilt heb je dus 2 mogelijkheden.
1 je koopt gewoon iets duurdere banden (indien verkrijgbaar).
2 je gaat 2 keer per jaar langs de dealert om de teller aan te passen, in de hoop dat je goedkoper uit bent.

ik heb ook een lichte afwijking maar ik heb occasie banden en dat kiest wat moeilijker.
Ik heb een afwijking van ong. 5 km/h (teveel) als ik 120 rijdt .
Dus als ik netjes rijdt krijg ik zeker geen fanmail  ;) .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Jaco S

Deze banden zaten op me s70 die ik nu 3weken heb. Dus ik ga niet nieuwe banden kopen, als zenog zeker lang mee gaan.

spijky

Voor degene die een handige omreken tabel wil, is onderstaande link erg handig. ;D

http://www.weytens.net/_www/bandencalculator.xls

Gr. Rob
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige