Welke kleppen

Gestart door Piet, 25-04-2010 10:36:25

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Er is een enorm prijsverschil tussen aftermarket in- en uitlaatkleppen en die met een volvodoosje eromheen.
Als voorbeeld voor een B5234 motor kost een volvo uitlaatklep $57,86 (excl) en een aftermarket van het merk AE (van Federal Mongul) $18,91.
Een volvo inlaatklep kost $30,07 een aftermarket $16,91 deze is van het merk TRW
Hier en daar wordt beweerd dat van genoemde fabrikanten ook de originelen van volvo vandaan zouden komen ???)

Ik heb voor de revisie van het onderblok tot nu toe alleen OEM spul gebruikt (behalve dan de drijfstangen en de glycosputters)'
Sowieso ben ik er altijd voor om OEM spul te gebruiken, maar op 20 kleppen gaat het hier om een behoorlijk bedrag.
Als de Volvo kleppen nou  kwalitatief veel beter zijn heb ik de extra kosten er graag voor over, maar als er niet een echt significant verschil is besteed ik het verschilbedrag liever ergens aan (een mooie aluminium intercooler bijvoorbeeld).

Weet iemand hier iets over.

Johann

Heeft Volvo geen set prijs voor de kleppen?

thuur

Zijn die aftermarketkleppen ook natriumgevuld?

Tja, als je ziet hoe lang het goed gaat met onze auto's op gas zou ik de gok niet wagen. Of de fabrikant moet al claimen dat ze beter dan OEM zijn en een naam hebben opgebouwd op dit vlak.

Gr ;)

Piet

Setprijs goed idee, daar zal ik inderdaad morgen eens bij de dealer naar informeren.
www.thepartsbin.com heeft de originele volvo uitlaatkleppen voor $39,95 dat scheelt alweer.

De genoemde aftermarket uitlaatkleppen van AE zijn niet natriumgevuld.
Ik weet niet of de kleppen bij onze motoren dat van origine ook  zijn??. Volvo heeft ze nu wel in de verkoop maar die zijn nog duurder ($67.16).

Dit is wat er over de aftermarket van AE beweerd wordt:
"The AE version of this valve uses austenitic steel construction and a stellite welded seat to withstand the high temperature and stress of turbo applications without the need for sodium filling. "
Maar in hoeverre zo'n bewering van de verkoper met een korreltje sodium chloride genoemen moet worden?

Wellicht dat de uitlaatkleppen van TRW wel natriumgevuld zijn (te verkrijgen voor $30.95).

Weet iemand bij welke fabrikant volvo zijn kleppen vandaan haalt?

Piet

Volvo heeft geen setprijs voor de kleppen.
Uitlaatklep is €44.03 incl
inlaatklep is €26.24 incl

Een ruilkop bij de dealer is €1440,-- incl, is overwegen waard.

Piet

Het is dus een ruilkop geworden.