koplampwissers monteren

Gestart door Ceesje TDI, 24-03-2010 10:47:21

Vorige topic - Volgende topic

Ceesje TDI

Halo mederoffelaars,

Ik ben van plan om op mijn 855 TDI koplampwissers te monteren. Nu ben ik aan het rondkijken en ik kan deze aanschaffen, maar zijn er zaken m.b.t. monteren waar ik op moet letten?
*Bijvoorbeeld, de bumper demonteren
*De kapjes waar de wisserasjes naar buiten komen, kan ik de bestaande (voorzichtig) voorzien van gaten?
*Aansluitingen, zijn deze al voorzien?

Kortom zo maar een paar vragen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Ceesje TDI

Bas850

Vooral de linkse (als je voor de auto staat) is erg lastig, ik moest mijn radiator vervangen en toen kon ik er makkelijk bij.
Als het goed is is het allemaal voorbereid dus plug and play.

Bas

"to finish first, you first have to finish"

pwaes

Citaat van: Ceesje TDI op 24-03-2010 10:47:21
Halo mederoffelaars,

Ik ben van plan om op mijn 855 TDI koplampwissers te monteren. Nu ben ik aan het rondkijken en ik kan deze aanschaffen, maar zijn er zaken m.b.t. monteren waar ik op moet letten?
*Bijvoorbeeld, de bumper demonteren
*De kapjes waar de wisserasjes naar buiten komen, kan ik de bestaande (voorzichtig) voorzien van gaten?
*Aansluitingen, zijn deze al voorzien?

Kortom zo maar een paar vragen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Ceesje TDI

Kapjes kan je zelf voorzien van een gat, deze zijn voorgetekend op de achterkant van de kap. Verder is het redelijk plug & play. De linkermotor is echt een drama om te monteren, vond ik. Airco-leidingen zaten goed in de weg (+ droger). Uiteindelijk lukt het wel.

Succes.

Ceesje TDI

Haha dat geeft den roffelaar moed, deze reacties.
Maar met het monteren, moet de bumper eraf? Kan ik er anders van onderen bij? Kortom is daar wat meer over bekent. Ik wil nl niet mijn halve voorfront slopen om naderhand er achter te komen dat het eenvoudiger had gekund.
Alvast bedankt

CeesjeTDI

thuur

Bestuurderskant pak je redelijk makkelijk eruit, bijrijderskant: koelwatertankje aan de kant, ECU-doos deels demonteren, deels aan de kant duwen samen met de kabelboom.

Tis even worstelen maar de bumper hoeft er niet af.

Gr 8)

Ceesje TDI

Hoi Thuur,
Dank je ,want daar zag ik wel even tegenop, Dus ik begrijp dat ik met het demonteren van de lampen en de stripjes, eigenlijk genoeg ruimte heb voor het monteren van de wisserunits?
Nog tips als we dan toch bezig zijn voor het monteren van dakrailsen?

Groet Cees

pwaes

Citaat van: Ceesje TDI op 26-03-2010 09:48:18
Hoi Thuur,
Dank je ,want daar zag ik wel even tegenop, Dus ik begrijp dat ik met het demonteren van de lampen en de stripjes, eigenlijk genoeg ruimte heb voor het monteren van de wisserunits?
Nog tips als we dan toch bezig zijn voor het monteren van dakrailsen?

Groet Cees

Je hebt dan redelijk wat ruimte. Links is het wel heel handig om ook je accu ff los te halen en rechts (zoals door Thuur aangegeven) je OBD en je sproeiwaterreservoir-buis.

Ceesje TDI

Heeej Pweas,
ook dank voor de input, ik ga hiermee aan de slag!
Dank je, volgens mij wordt het een fluitje van een cent (of heel veel centen) :eusa_whistle:

Ceesje TDI

cas

meer ergernis dan centen gaat het je kosten  ;D zeker die linker, of die rechter.  die niet bij je koplamp. zeg maar bij de passagierskant....

je waterslangetje kan je in de goot wegwerken van je voorfront, zitten twee klipjes en dan kan je de kap iets weg duwen en je slangetje erin leggen. ligt dat ook niet in het zicht of in de weg  ;)  check goed dat je dat slangetje nergens afklemt, want daar baal je goed van want de ruimte is heel vervelend om het iets te verleggen als alles eenmaal ligt. zeker niet te veel trekken aan dat slangetje.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....