Volvo 850 T5 Wit

Gestart door white850t5, 28-03-2010 22:18:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbo-Geek

Precies, de T-5 is gewoon vlot maar MEGA snel is het niet, ook niet met een chip en zeker niet met de automaat.
993 ben je normaliter kansloos en een Subaru Impreza die nog standaard is moet ik nog vinden in NL, dus dan praat je al snel over een Scooby met 280-290 pk (hebben de meesten) en dan rijd je ze zeker niet zoek met de T-5, chippie en automaat.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Chris

Hmm, een enkel gechipte T-5 automaat die een 993 'zoek rijdt' lijkt me sterk :eusa_think:

310 pk vind ik ook niet erg realistisch met die setup.

white850t5

#17
6 cillinder                                                      Gegevens over de 964 uit 1990.  
2 kleppen per cilinder
3600 cm3  cilinderinhoud


 
184 kW (250 pk)
 max. vermogen
6100 tpm
 
310 Nm
 max. koppel
4800 tpm      

De volvo heeft een volledige koppelkromme vanaf de 2000 tot 5000 toeren, standaard heeft een t5 automaat al 300nm en 226 pk nu was dat ongeveer 260 pk en 350nm.

Jullie hadden erbij moeten zijn om het te geloven, maar het is echt zo gegaan. vanaf 80-140.

white850t5

Citaat van: elianmars op 29-03-2010 09:42:53
Citaat van: white850t5 op 28-03-2010 23:32:17
de cijfers waren van een rollenbank gemeten, weet niet de specifieke kan ook de pk op de crankshaft zijn. miss niet het wielvermogen.


Een automaat is niet goed te meten op de rollenbank. Waar is dat geweest?


Dat is door de vorige eigenaar gedaan die volvo monteur was van hooftman in waddinxveen.

Turbo-Geek

Sign of times ....
Steeds meer gasten komen op het forum en denken dat ze heer een meester zijn op de snelweg met een chippie en mischien zelfs een 16T ...
Opzich geeft dat niet maar weet wel waar je over praat als je vergelijkingen trekt met bijv. Porsches.
D'r speelt veel meer een rol dan alleen pure pk's op papier en niet iedereen op de snelweg doet mee aan F2F praktijken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

)()()sT

Citaat van: Chris op 29-03-2010 09:58:31
Hmm, een enkel gechipte T-5 automaat die een 993 'zoek rijdt' lijkt me sterk :eusa_think:

310 pk vind ik ook niet erg realistisch met die setup.

Misschien bij Fasttech gemeten?







:eusa_dance:

;D

white850t5

De 310 pk was uit de vorige 850 T5-R , en waren de cijfers van de vorige eigenaar.
Doen jullie dit omdat ik nieuw ben, of hebben jullie gewoon de gewoonte om op maandag ochtend je frustraties op het web te posten.

white850t5

Wie heeft het hier ook over zoek rijden, het was vanaf een roll en hij startte iets later en moest nog een keer schakelen. Ik heb hier niet gezegd dat ik hem zoek reed, dat zijn jullie woorden. Ik had tot de snelheid wel gewonnen.
Het is een 911 (993) uit 1990, jullie weten zelf dat met de jaren de pk's vervagen, en hij was volledig origineel.

Het was uit eigen beleving, ik dacht dat ik het wel kon postte. Blijkbaar niet.

Turbo-Geek

#23
Citaat van: white850t5 op 29-03-2010 10:02:32
6 cillinder                                                      Gegevens over de 993 uit 1990.  
2 kleppen per cilinder
3600 cm3  cilinderinhoud


 
184 kW (250 pk)
 max. vermogen
6100 tpm
 
310 Nm
 max. koppel
4800 tpm      

De volvo heeft een volledige koppelkromme vanaf de 2000 tot 5000 toeren, standaard heeft een t5 automaat al 300nm en 226 pk nu was dat ongeveer 260 pk en 350nm.

Jullie hadden erbij moeten zijn om het te geloven, maar het is echt zo gegaan. vanaf 80-140.

Leuk verhaal maar een 993 werd pas vanaf eind 1993 verkocht en bestond dus NIET in 1990 ....
Het heeft niks te maken met dat je nieuw bent maar het heeft te maken met autoliefhebberij.
Als echte autoliefhebber dan weet je ook wat van andere auto's en dan kan je bepaalde vergelijkingen maken en weet je al snel wat wel/niet hout snijd.
De meesten rijden hier al vele jaren T-5(R) en weten dus wat wel/niet realistisch is.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Freakybaby

Citaat van: white850t5 op 29-03-2010 10:10:45
Het is een 911 (993) uit 1990, jullie weten zelf dat met de jaren de pk's vervagen, en hij was volledig origineel.

Pk's hoeven niet te vervagen, zeker niet bij een goed bereden en onderhouden Porsche.  Wat wel het geval is, is dat de T-5 een veel bredere "tafel" in de koppelgrafiek laat zien, waar een atmosferische motor een veel kleiner gebied heeft waarin hij echt trekt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

white850t5

#25
Dan is het waarschijnlijk een (964) ik vraag het kenteken wel op van me kennis
Veranderd ook niet veel want dan gaat het om 272 pk en 330nm(993)

-D©©©L-

Citaat van: white850t5 op 29-03-2010 10:07:12
De 310 pk was uit de vorige 850 T5-R , en waren de cijfers van de vorige eigenaar.
Doen jullie dit omdat ik nieuw ben, of hebben jullie gewoon de gewoonte om op maandag ochtend je frustraties op het web te posten.

Was dat op euro 98 of 95 ?

310 pk uit een 850 met enkel een 16T en wat software is niet realistisch. Hier lachen we vriendelijk om dat soort claims, en als men blijft aandringen gaat het langzaam over naar sarcasme.
Ik snap je enthousiasme, vergeet niet dat dit forum al bijna 8 jaar bestaat en een dikke 660.000 berichten telt. Lees de boards eens goed door en doe je voordeel met de enorme berg informatie.  :eusa_clap: :eusa_dance:

)()()sT

Citaat van: white850t5 op 29-03-2010 10:07:12
De 310 pk was uit de vorige 850 T5-R , en waren de cijfers van de vorige eigenaar.
Doen jullie dit omdat ik nieuw ben, of hebben jullie gewoon de gewoonte om op maandag ochtend je frustraties op het web te posten.

Natuurlijk niet, je bent van harte welkom hier!
Maar er zijn hier een hoop mensen die kunnen lezen en schrijven met de 850/*70.
Net zoals een discussie dat je met een 16T ver over de 300 pk kan gaan, terwijl bij ~280 pk in de normale setup de koek ver op is. Dat zijn gewoon feiten, en dat heeft er niks mee te maken dat mensen jaloers zijn, of ongelovig etc. etc.

white850t5

#28
Jullie zullen wel gelijk hebben, ik heb ook niet gemeld dat het mijn cijfers waren, maar die van de vorige eigenaar. Waarschijnlijk als een verkoop praatje. Ik heb ook niet gemeld dat ik de porsche 'Zoek' reed, dat zijn allemaal andere woorden.

Mijn excuses het ging om een 964 niet om een 993, want het bouwjaar is'90

V70R-obert

Het moet een 911/964 zijn die gemaakt is tussen 1989 tot uitloop op specifieke bestelling medio 1993. Deze had 250pk, de laatste met de 'torpedo koplampen'. De 993 was de laatste luchtgekoelde 911 met het kenmerk dat de koplampen meer liggend geplaatst werden. Deze was leverbaar vanaf 1993 en de eerste serie had 272pk.  Volgens mij is het allemaal niet om jou te plagen 'white' maar hier zitten nu eenmaal veel autoliefhebbers die scherp zijn en veel van auto's weten.