trillen onder belasting V70 bij 100-120km/h

Gestart door Hampy, 24-02-2010 20:11:41

Vorige topic - Volgende topic

Hampy

Hallo Volvovrienden,

De V70 2.5 v20 automaat bwjr 1999 heeft hevige trillingen in de auto onder belasting bij 100-120 km/h. Met onder belasting bedoel ik dat bij gas geven de auto trilt, bij gas los is trilling weg.

Wat is er al onderzocht;

- nieuwe banden
- balanceren aan auto (licht hoogteslag op velg geconstateerd, echter omwisselen van velg van achter naar voor geeft geen verschil).
- vervangen van rechter aandrijfashoes: byzondere was dat daarna de trillingen even weg waren; dus mogelijk een oplossingsrichting!
- 1ste garage merkte op dat er speling zit op de rechteraandrijfas waar deze de automaat in gaat. Geen olielekkage oid daar.

Wanneer de auto 100 km/h constant rijdt en er geschakeld wordt tussen de D en de 3 verhoogt de frequentie van de trilling in zijn 3. Daarmee lijkt het probleem toerentalgevoelig.

Iemand die hiermee ervaring heeft? Mocht je Volvo expert zijn en in de buurt van Deventer wonen, dan laat ik er graag naar kijken (tegen vergoeding uiteraard). Hebben nu 2 garages gehad en zonder tevreden resultaat.

Alvast dank voor jullie reacties!

Groet Harold

UserID6342

Ikzelf zit, na het lezen van je verhaal, aan de rechteraandrijfas te denken om deze te vervangen.  Iets of wat speling is niet zo erg, hebben ze allemaal wel met een hogere kilometerstand.  Wellicht dat je steunlager, van de rechtse as etc. niet goed meer is.  Zet er even een ander op (bij een sloop laten merken, bij geen verandering terug brengen) en dan weet je het eigenlijk al meteen.

francois

wellicht moet je het steunlager van je aandrijfas eens controleren
als hier speling op zit trilt het zaakje ook

volgens mij word het al hier boven aan geven

vrgr

Hampy

Hallo Francois en Dirk,

Dank voor jullie reacties. Auto heeft 320k gelopen. Dus die speling zou daar door kunnen komen. Zijn er op het forum aanbieders van de steekas? Ben nieuw hier, maar ervaren op het Jeepforum :-)

Gaan het gewoon proberen. Op deze manier rijden is niet te doen.

Greetz Harold

Arnoud

Ik heb dit probleem 2 jaar geleden gehad.
Toen is mij geadviseerd de olie in de versnellingsbak te vervangen.
Dat hielp toen.

Afgelopen week had ik het euvel weer, opnieuw olie in automatische bak laten vervangen. Helaas tot nu toe zonder resultaat.