luchtmassameter nieuw of sloop?

Gestart door koekdoosopwielen, 14-04-2005 20:09:08

Vorige topic - Volgende topic

koekdoosopwielen

Met dank aan de vele reacties op andere onderwerpen ben ik erachter gekomen dat mijn lmm kapot aan het gaan is.

Ik heb nu de optie om een nieuwe te kopen (250 euro bij dealer) of op zoek te gaan naar een sloopdeel. Een eventuele derde optie is schoonmaken.

Is iemand bekend met een adres waar het onderdeel goedkoper nieuw is dan 250 euro.
Is iemand bekend met bezwaren voor een 2e hands (behalve dat je niet weet wanneer hij kapot kan gaan), als de prijs ernaar is is dit dan een reeele optie.

Ik heb al een schema gevonden op dit forum waarop staat waar het ding zit, vervangen moet niks ingewikkelds zijn.

Of onderschat ik dit?

(Is toch gewoon:
contact en motor uit
losschroeven
nieuwe erinschroeven
motor starten en wegrijden?)

@®-

Nieuw weet je zeker dat ie goed is, gebruikt dus niet, schoonmaken kan maar dat schijnt heel speciaal te zijn met een UV apparaat (correct me if I talk Bull^@%$)

Het monteren is inderdaad wat je zegt: contact uit oude eruit schroeven niuewe erin schroeven.

ed

Ik weet dat Rica LMM verkoopt voor 80 euro (benzine modellen). Deze zijn hetzelfde als origineel, maar dan zonder het huis erbij. Even over schroeven en klaar is Kees. Heb het zelf niet geprobeerd, maar van horen zeggen dus.....
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Allereerst schoonmaken! Wel voorzichtig, de plaatjes zijn vrij dun. Kan zijn dat je een vermogenstoenamen constateert, kan zijn dat de motor soepeler doortrekt, kan zijn dat je er geen bal van merkt.

Op de sloop zou ik er geen halen voor een diesel. De prestaties van het ding gaan langzaamaan achteruit (vandaar dat je het meestal niet in de gaten hebt totdat het echt belabberd rijdt) dus een gebruikt exemplaar zal ook enige mate van slijtage vertonen, helaas.

Informeren naar binnenwerkjes (zoals hierboven gezegd) of wellicht bij een Bosch verdeler zou dan de 2e optie zijn. Is het niet uit te halen of is het prijsverschil te klein, dan zou ik even slikken en opteren voor een nieuwe.

Maar da's mijn mening ;)

Gr 8)

Zippo

Als je de auto niet binnen zoveel tijd weg doet zou ik voor een nieuwe gaan! Kost iets meer maar dan heb je ook geen gezeur! ;)
Kun je gewoon doorrijden zonder problemen.
Een "sloop" luchtmeter KAN overmorgen ook kapot gaan!!! ;D

Zippo

shootafriend

Als je 'm voor de prijs van € 250 koopt krijg je 'm met huis en al compleet. Ik heb er net zelf 1 gekocht van het merk Pierburg, gewoon bij het 'auto onderdelen magazijn' voor de prijs van...........schrik niet.........  € 65,25. (Dat is inclusief BTW en wat "vaste klant korting") Volgens mij ben ik tot nu toe het goedkoopst aan zo'n ding gekomen. Voor die prijs moet je 'm wel zelf in het bestaande huis meubelen. Bij mij (benzinemodel) zat ie vast met 2 lastige torkjes met een puntje in het midden. Speciaal bitje moeten halen dus. Succes.

Louis

Dat is inderdaad niet duur!!

Ik heb er net een 2dehands gekocht maar wil er eigenlijk met de tijd wel een nieuwe in zetten. Ben ook op zoek geweest voor mijn 850 naar zo'n Pierburg (wel goede ervaringen tegengekomen, maar dat was allemaal voor audi, volkswagen, mb, etc... en de meeste ook nog diesel).

Wat ik graag zou willen weten is wat je eraan moest "meubelen". Ik kreeg nl de indruk dat ze alleen maar voor de bovenstaande merken gemaakt werden.

Groeten Louis

sintjoost4ever

Pas op! Niet alle LMM's van Bosch zijn door Pierburg te vervangen.
Als het Bosch Artikelnummer 0 280 218 045 is, kan ik je voor weinig een nieuwe leveren + de schroevendraaier torx 6-kant + gaatje om de twee boutjes los te maken.
Bij mijn eigen V70 TDI uit 2000 was dit een verschil van dag en nacht.
Stuur me maar een mailtje. Gr. Sintjoost4ever

llinssen

Hoe kom ik erachter of de mijne te vervangen is door die pierburg.
Het partnummer van de mijne is 1366220, maar dat ik is het volvo part nummer.....
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

sintjoost4ever

Ik lever je een nieuwe met Volvo part nummer VO8670263 met Bosch nummer  0280 218 108 voor 200 Euro + 5,50 Euro verzendkosten.
Een verschil van dag en nacht.
Groeten,
sintjoost4ever
abtempel@planet.nl

Zippo

Ben je er nog niet uit wat je gaat doen ???

Zippo

koekdoosopwielen

Het heeft even geduurd maar bijgaand een update van een leerproces.

In 1e instantie heb ik destijds door de dealer er een nieuwe op laten zetten.
Ik heb geen luchtmassmater maar een luchthoeveelheidsmeter, dus duur grapje.
Dit was bij km stand van 223.000

Vervolgens bleek dit ding weer kapot te zijn bij km stand 268.292. Dus weer een nieuwe lhm erin voor (destijds) iets van 250 euro.

Nu (km stand 314.000) is de luchthoeveelheids meter weer kapot. Uiteindelijk doe ik met een luchthoeveelheidsmeter dus ongeveer 50.000km. Dit snap ik niet, volgens velen zijn de lhm redelijk slijtvast, maar dus niet bij mij.

Ik heb (obv een ander topic en geldgebrek) deze keer de lhm eraf gehaald een schoongemaakt met remmenreiniger en perslucht. Hij doet het nu in ieder geval weer, maar ik vraag me af voor hoelang.

Kan ik niet een nieuw stiftje solderen in de unit?

thuur

Nee, "even solderen" is geen optie bij een LMM (LHM). Pas op met perslucht, zoals eerder gezegd is het plaatje heel kwetsbaar.

Wat versta jij onder 'kapot'? Als je hikjes voelt en de auto niet vloeiend doortrekt volstaan reinigen.

Een veelvoorkomende reden waarom een LMM telkens stuk gaat is te royaal gebruik van luchtfilter olie. Heb je een "sportluchtfilter"?

Gr :eusa_think: