Elektrische Antenne Alleen op radio

Gestart door boersmaster, 29-03-2010 19:16:49

Vorige topic - Volgende topic

boersmaster

Vorige week heb ik met succes mijn alarm geinstalleerd in mijn Volvo 850 GLT 2.5 20v.

Echter, voordat ik dat aangepast heb, ging mijn elektrische antenne alleen omhoog bij het luisteren naar de radio. Na de installatie van het alarm, gaat de antenne ook omhoog bij het luisteren naar een cd, of bij het gebruiken van de AUX ingang van de autoradio.

Heb ik iets aangepast met het alarm waardoor dit niet meer werkt? Of zie ik ergens anders iets over het hoofd?

Jeff

Heb je wat veranderd aan de kabelboom van de radio? Want volgens mij is het redelijk normaal waneer je de radio aanzet ook al luister je een cd dat de atenne omhoog gaat.

Of je moet een atenne knop hebben zitten, maar dit is niet standaard geleverd! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Lambal

volgens mij is dat ook gewoon normaal.
er loop een heel dun draadje van je radio naar de elektrische antenne (remote)
dat geeft een signaaltje aan de antenne zodra de radio aan gaat.
wil je dit onderbreken dan zul je een antenne down knop moeten monteren
zie hiervoor: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40232.msg806661/topicseen.html#msg806661

haasje

Bij mijn (nu defecte) chineesje ging de antenne gewoon naar beneden als ik een cd afspeel, maar het is verschillend bij ieder merk.

boersmaster

Ik heb niets aan de kabelboom veranderd. Ik heb alleen een relais geplaatst. Zou het een instelling in de autoradio kunnen zijn eventueel?

UserID6342

Zou kunnen natuurlijk, wij weten niet wat voor radio jij hebt :)

Jeff

Accu misschien losgekoppeld, dit kan misschien ook een oorzaak zijn...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

tackle

bij mij werkt ie ook alleen als de radio aanstaat.

thuur

Citaat van: haasje op 29-03-2010 20:53:25
Bij mijn (nu defecte) chineesje ging de antenne gewoon naar beneden als ik een cd afspeel, maar het is verschillend bij ieder merk.

Citaat van: tackle op 29-03-2010 21:40:07

Dan hebben jullie allebei geen versterker..

Gr ;)

Jeff

Ik heb ook geen versterker en blijft bij mij gewoon altijd omhoog staan! Ongeacht wat ik draai, of bedoel je dat niet Thuur?

Easterboy

Ik heb net als Jeff ook géén versterker, en mijn antenne staat altijd omhoog als de radio aanstaat.
Ongeacht of ik radio, cd of aux luister.

haasje

Citaat van: thuur op 30-03-2010 00:03:42
Citaat van: haasje op 29-03-2010 20:53:25

Citaat van: tackle op 29-03-2010 21:40:07

Dan hebben jullie allebei geen versterker..

Gr ;)

Mijn radio heeft een aparte aansturing voor versterker.

VolvoDeMio

Als je de mogelijkheid hebt om file-informatie te ontvangen (RDS?) dan gaat de antenne ook omhoog.
Misschien staat die instelling nu ingeschakeld..?
Kon bij een van mijn eerdere radio's per voorkeuzekanaal in of uitgeschakeld worden.
Misschien is dat de standaardinstelling van je radio en wordt die ingeschakeld na het los en vast koppelen van de accu?

boersmaster

Inmiddels werkt het weer 'normaal' . Ik heb inderdaad de accu er af gehad. Misschien heeft het inderdaad te maken gehad met de RDS oid dat aanstond. In elk geval bedankt voor de hulp.