de Volvo van ulkeman. V70 verkocht. Gaan nu verder met opel.

Gestart door ulkeman, 03-04-2010 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

Citaat van: elianmars op 07-06-2011 23:24:38
Leuk hè, slopen?  ;D

De achterbank vraagt een speciale handeling om 'm los te krijgen. De eerste keer dat ik een achterbank los moest halen, was ik op een gegeven moment in staat om de reciprozaag er in te knallen  :eusa_wall:

nou ik heb gekeken op het forum.
dat ene lipje omhoog halen.
en dan moest je hem zo los kunnen wippen?
dirk gebelt om advies die zei het zelfde.
hmm dan maar anders en plaat beitel gepakt ;D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

elianmars

Citaat van: ulkeman op 07-06-2011 23:26:47
Leuk hè, slopen?  ;D

De achterbank vraagt een speciale handeling om 'm los te krijgen. De eerste keer dat ik een achterbank los moest halen, was ik op een gegeven moment in staat om de reciprozaag er in te knallen  :eusa_wall:

Lipjes omhoog halen, leuning ca 5 cm naar voren kantelen en dan naar de buitenkant van de wagen trekken. Dan kun je 'm omhoog halen.
Het is een heel gedoe. Wie die constructie verzonnen heeft.......  :eusa_snooty:

MVeldhuis

Lekker bezig stephan, had graag deel uitgemaakt van dit sloofestijn maar helaas :(

thuur

Citaat van: ulkeman op 07-06-2011 23:26:47
Leuk hè, slopen?  ;D

De achterbank vraagt een speciale handeling om 'm los te krijgen. De eerste keer dat ik een achterbank los moest halen, was ik op een gegeven moment in staat om de reciprozaag er in te knallen  :eusa_wall:

Borgveer eruit (let op de borgveer in de borgveer ;D), dan het bankgedeelte naar de buitenkant van de auto trekken en hopen dat je hem over de weerhaken kunt tillen. Kan wat stroefjes gaan als ie nog nooit eruit is geweest :evil:

Gr ;)

ulkeman

de borgveer had ik er uit.

stroef ging het inderdaad.
we hebben van alles geprobeert enigste resultaat was buiten adem en de auto die heen er weer schudde.....

dus toen maar groffere weg gekozen ;D

afdeling dalfsen

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Thys

Was gezellig heren! En inderdaad lekker opgeschoten, al zit er toch best een boel werk in.

En m'n haar is niet meer zo lang als het geweest is, maar af en toe moet er een stuk af om het gezond te houden. En helaas groeit het ook niet zo snel.

ulkeman

Citaat van: Thys op 08-06-2011 00:16:43
Was gezellig heren! En inderdaad lekker opgeschoten, al zit er toch best een boel werk in.

En m'n haar is niet meer zo lang als het geweest is, maar af en toe moet er een stuk af om het gezond te houden. En helaas groeit het ook niet zo snel.

idd veel werk.
maar dan gebeurt het wel direct goed ;D
nogmaals bedankt thijs :eusa_clap:

afdeling dalfsen

UserID6342

;D Ziet eruit alsof ik bij mijn eigen in de achtertuin kijk, hahahaha.  Maar goed bezig geweest jongens ! Schiet mooi op.

ulkeman

Citaat van: Dirk342 op 08-06-2011 06:23:19
;D Ziet eruit alsof ik bij mijn eigen in de achtertuin kijk, hahahaha.  Maar goed bezig geweest jongens ! Schiet mooi op.

haha

afdeling dalfsen

ulkeman

zo aangezien ik geen zin meer had in slopen vandaag maar wat anders gedaan.
eerst schroef je alle schroeven los.

heb je het tellerunit los  :angel: en zie je gelijk het tellermechanisme zitten.

het mechanisme kun je er zo uitpakken als je het stekkertje loshaalt.

dan draai je het motortje er af en zie je eigenlijk gelijk al het kapotte tandwieltje zitten.

nogmaals het kapotte wieltje

nu nog een nieuw tandwieltje er in en is die klaar om weer km's te tellen. :eusa_dance:

alleen dan nu mijn vraag!!

mijn glt heeft 305k gelopen.
het blok wat er in komt 384k

alleen aan dat blok word wel alles van vervangen denk aan distributie ontsteking keeringen carterventilatie.
op welke stand zal ik de teller zetten die staat op 376k.
denk dat de stand nul wel makkelijk is zodat ik kan zien welke interval tijden ik aan kan houden.
of ik hem op 305k of 384k :eusa_think:
wat zouden jullie doen?

afdeling dalfsen

Vulk

ulkeman

afdeling dalfsen

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 08-06-2011 18:11:29
Hoeveel heeft de carrosserie gelopen?

Tja, welke deel daarvan ?

Ik zou hem gewoon op nul zetten na de ombouw. Leuker voor jezelf en makkelijker met bijhouden van de onderhouds intervallen.

Wout309t

Ik zou 305 doen, hoort bij de auto. Het blok is straks als het goed is opgefrist. Persoonlijk vind ik de km-stand van de carrosserie belangrijker dan die van de motor.
2011 V70 2.0T R-Design MT