de Volvo van ulkeman. V70 verkocht. Gaan nu verder met opel.

Gestart door ulkeman, 03-04-2010 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

zo weer een avondje lekker bezig geweest.
beetje begonnen met de motor kaal te maken om te kijken wat er gebeurt is waarom die er me stopte ???
eerst maar is de kleppen deksel los gehaalt.
zo op het eerste gezicht niks raars. de derde van rechts lijkt scheef te staan maar volgens mij is de klep net dicht?

en nog een foto van de andere kant.

daarna de waterpomp verwijdert.

dit verklaard ook waarom die pomp zo zwaar draaide.
volledig dicht geslipt met aluminium oxide.

de krukas polie met de kap er achter af gehaald.
aan de tandwielen is ook niks vreemds te zien.
als ik op die grote moer een dop zet met een t stuk met een 2 mtr pijp krijg ik het blok nog niet rond?......

morgen weer lekker verder knutselen.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342

Pak de tuimelaarbrug er even af Stefan en kijk of tie dan wel wilt draaien, zachtjes want het is geen vrijloper.

MVeldhuis

Als ik die waterpomp zo zie zou ik wel erg graag de zuiger en cilinderwanden zien, dikke kans dat ie is warm gelopen.

Piere

Citaat van: MVeldhuis op 10-12-2011 08:44:34
Als ik die waterpomp zo zie zou ik wel erg graag de zuiger en cilinderwanden zien, dikke kans dat ie is warm gelopen.

Ja inderdaad... Zal een blokje voor de vuilbak worden man  :eusa_boohoo:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

KIM

Citaat van: Dirk342 op 10-12-2011 06:51:35
Pak de tuimelaarbrug er even af Stefan en kijk of tie dan wel wilt draaien, zachtjes want het is geen vrijloper.

Is dit niet een B20 of B19?
Ik had altijd begrepen dat de motoren met een tweecijferige codering vrijlopers waren en de driecijferige niet (zoals B200).
Bovendien waarom voorzichtig als de tuimelaarbrug los is? De kleppen zullen dan gesloten zijn (mits ze niet vast zitten, maar dan is het leed toch al geleden).

Ik geef het blokje trouwens ook niet veel kans meer. Denk niet dat je het inwendige ooit weer van vuiligheid ontdaan krijgt.

Verder wel een errug leuk project Stefan. Voor mij een beetje teveel werk echter (ik ben al een halfjaar bezig een 945 te slopen  ;D)

MVeldhuis

Het is nog niet gezegd dat dat blokje overleden is, hij kan natuurlijk gewoon vast zitten door lang stil staan.

Ik zou gewoon een accu erop zetten en dat ding rond slingeren, als ie nu nog niet stuk is gaat ie dat er ook niet meer van, en als ie klingelingeling zegt dan heeft ie dat bij de vorige eigenaar ook al gedaan, tis echt niet zo dat ukkie dat blok erin laat als er een paar kleppen krom zijn. Enige overlevingskans die dat blokkie bij hem heeft is als de boel gewoon rond gaat en de kop goed is, en dat weet je dus het snelst door hem rond te starten.

Nu verwacht ik echt niet dat ie gewoon lekker rond gaat enzo maar dat is weer een ander verhaal, en ook helemaal niet belangrijk omdat dat blokkie volgens mij echt niet gerepareerd gaat worden.

darius

Stephan maak ff eeen filmpie als je hem gaat rondslingeren ? Lachuhhh
No show, only go.

daytonawim

Effe een zooitje DW 40 in die cylinders kiepen, nachte laten staan. dan normale olie er in doen.

En gewoon aanslingeren dat ding.

Bus startspray en bij een gaan met die banaan.

Enne effe filmen ;D ;D

Misha

Citaat van: ulkeman op 10-12-2011 00:20:29

Ah, de fiber kruimeltandwielen...

Leuk, heb zelf ook nog een jaar of 2 een 142 gehad met B20B. Was eigenlijk een prima auto. Ruim, comfortabel, remt best en je kunt er probleemloos lang meer rijden, alleen een extra versnelling was fijn geweest.

Die motoren kun je echt extreem mishandelen en dan blijft het nog rijden.
Vriend van mij heeft meer dan een jaar bijna 600 km per week gereden met een B18 op LPG op maar 3 cylinders, geen centje pijn.

Ik heb er toen een 240 achterruit ingezet met electrische verwarming, een electronische ontsteking  en een setje verlaginsveren met zwaardere schokbrekers achter en dat was het wel.Stond buiten maar startte altijd prima, ook in de winter.

Zou er best weer een willen hebben.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwaes

b230's zijn vrijlopers. B20/19 (2cijferig) weet ik niet.

Piere

Citaat van: MVeldhuis op 10-12-2011 11:23:18
Het is nog niet gezegd dat dat blokje overleden is, hij kan natuurlijk gewoon vast zitten door lang stil staan.

Ik zou gewoon een accu erop zetten en dat ding rond slingeren, als ie nu nog niet stuk is gaat ie dat er ook niet meer van, en als ie klingelingeling zegt dan heeft ie dat bij de vorige eigenaar ook al gedaan, tis echt niet zo dat ukkie dat blok erin laat als er een paar kleppen krom zijn. Enige overlevingskans die dat blokkie bij hem heeft is als de boel gewoon rond gaat en de kop goed is, en dat weet je dus het snelst door hem rond te starten.

Nu verwacht ik echt niet dat ie gewoon lekker rond gaat enzo maar dat is weer een ander verhaal, en ook helemaal niet belangrijk omdat dat blokkie volgens mij echt niet gerepareerd gaat worden.

Als hij de krukas niet rondkrijgt met een hefboom van 2 meter, dan lijkt het me logisch dat de startmotor dat ook niet gaat kunnen :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

MVeldhuis

Kruissleutel heeft ie er op gehad toch?

thuur

arjenT5R

FF koppie dr af trekken joh, stelt toch nix voor bij die dingen
weet je gelijk waar je aan toe bent...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MVeldhuis

Neeeeeeeeej, rondstarten, klingeldeklingeldekling ;D