de Volvo van ulkeman. V70 verkocht. Gaan nu verder met opel.

Gestart door ulkeman, 03-04-2010 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

UserID6342

Heb je 'm toevallig maar een paar meter ofzo even verplaatst ?  Kunnen ze bijna niet tegen, die van mij verzuipt dan ook meteen.

arjen850

Ja, bij die club kan ik me ook aansluiten :eusa_doh: ;D

ulkeman

nee heb hem vanmiddag gestart omdat ik wegmoest,
auto slaat aan loopt eventjes om vervolgens afteslaan en daarna nooit meer starten.
kameraad opgebelt was er met 5 minuten toen nog een poging geprobeerd nog niet aan pakken, klein stukje slepen en vroemmm.

ik zet altijd eerste de auto op contact om hem vervolgens pas te starten zodat de pomp al loopt.

ik lees dat er meer zijn die het hebben maar nergens een duidelijke oplossing.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

marc-850

Hier hetzelfde vorige week. Slaat (koud) gelijk aan, slaat ook meteen weer af. Kwestie van blijven doorstarten. Loopt dan een paar sec beroerd en dan is het weer goed. Gelukkig nog genoeg stroom in de accu, ondanks de kou.

ulkeman

Citaat van: marc-850 op 12-12-2010 23:19:42
Hier hetzelfde vorige week. Slaat (koud) gelijk aan, slaat ook meteen weer af. Kwestie van blijven doorstarten. Loopt dan een paar sec beroerd en dan is het weer goed. Gelukkig nog genoeg stroom in de accu, ondanks de kou.

dat las ik ook ergens op dit forum met gaspedaal op de bodem?

afdeling dalfsen

thuur

Citaat van: ulkeman op 12-12-2010 22:57:34
nee heb hem vanmiddag gestart omdat ik wegmoest,
auto slaat aan loopt eventjes om vervolgens afteslaan en daarna nooit meer starten.
kameraad opgebelt was er met 5 minuten toen nog een poging geprobeerd nog niet aan pakken, klein stukje slepen en vroemmm.

ik zet altijd eerste de auto op contact om hem vervolgens pas te starten zodat de pomp al loopt.

ik lees dat er meer zijn die het hebben maar nergens een duidelijke oplossing.

Klinkt als een defecte antennering. Welk modeljaar is je 850?

Gr ???

ulkeman

eind 93 een eerste alter 2 dus antennering was er nog niet.

afdeling dalfsen

thuur

Dan lijkt me dat ie veel te rijk heeft gelopen en is verzopen..

Start ie vaker moeilijk? Lekke injector of drukregelaar zal de oorzaak zijn.

Gr 8)

wepster

ik heb een dergelijk probleem gehad enkel bij koud weer wtarten rondgaan en in eerste instantie aanspringen maar direct weer uit vallen .
oorzaak ( na 2 winters zoeken, relais  103 bleef plakken bij koud weer) probeer morgen na de eerste start beurt eens het volgende

starten en na uitvallen motor
meerdere malen de auto enkel op contact zetten en er weer van af dit meerdere malen herhalen en als je niks hoort dan nog eens starten (bij mij kwam er na meerdere malen op en van contact een ratel uit het daschboard en bij konstant ratelen (hard) was het starten en lopen ) .

anders verdenk ik inderdaad de uitspraken van thuur injectoren(lek)  of drukrekelaar dood .

ulkeman

Citaat van: thuur op 15-12-2010 01:33:09
Dan lijkt me dat ie veel te rijk heeft gelopen en is verzopen..

Start ie vaker moeilijk? Lekke injector of drukregelaar zal de oorzaak zijn.

Gr 8)

nee dit is de 2e keer in 4 maanden tijd ongeveer,
en dag er voor is de auto een stuk verzet op de oprit dat zal het probleem wel zijn geweest  gok ik

afdeling dalfsen

ulkeman

zo vandaag samen met marc-850 mijn deur en motorkap omgewisselt waarvoor mijn dank echt super :eusa_clap:

hier wat foto's

zo deurtje er uit

zonder motorkap

foto's met spulletje er op zal ik morgen even maken, vandaag geen tijd meer voorgehad omdat ik ook nog door de sneeuw naar huis moest.

afdeling dalfsen

arjenT5R

Ik zou die relais 103 er ff uithalen en doorsolderen just in case  ;D :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

ulkeman

ik denk dat het niet weer voorkomt:) gewoon even in de gaten houden.

afdeling dalfsen

ulkeman

zo dan hier weer een update.
vandaag dankzei de hulp van marco mijn mosselman uitlaat geplaats,
dat ging nog niet zonder slag of stoot, denk dat de mensen van mosselman geen rekening hebben gehouden met een trekhaak.
het is allemaal goed gekomen en het geluid klinkt echt super, geen irritant brom of wat dan ook.
maar goed genoeg geluld hierbij de foto's waarvoor ook dank voor marco omdat er 1 zijn camera vergeten was :eusa_whistle:

het pas maken van een turbo uitlaat op een nonturbo pijp door middel van een verloop

deel trekhaak wat niet mee werkte en dus iets aangepast hebben, gelijk in de tectiel zodat het niet wegrot

afdeling dalfsen