Maar ik rij in een groene auto!

Gestart door Matthieu123, 04-04-2010 09:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu123

Dank!

Vandaag weer wat gereden.. Ik gok dat het verbruik nu toch rond de 1:10 uit gaat komen.

Er blijkt wel bedrading in mijn deuren aanwezig te zijn voor elektrische ramen.. Van de week nog even kijken wat er precies in de middenconsole zit. Het bedieningspaneeltje is reeds onderweg. De mechanismes komen ook nog wel ;)
Als ik weer wat vrije dagen heb wil ik het in gaan bouwen.

De bak schakelt nu vooral beter als hij koud is.. Warm is het nog steeds gekraak.

Inmiddels ligt er een andere versnellingsbak in de schuur. Ik hoop deze volgende week er onder te kunnen plaatsen :)

FGG

Da's idd Classic Green (606). Als je die ff een poetsbeurt geeft dan krijg je dit:

Welkom op 't Forum!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Matthieu123

Ziet er netjes uit FGG!

Piccie van gisteren:

Matthieu123

Zo.. inmiddels ligt er dus een versnellingsbak van een 20v in de schuur. De 27e ga ik die samen met de vorige eigenaar eronder hangen. Dat heeft nu prio.

Het eerstvolgende is het inbouwen van elektrische ramen.
Alle andere dingen gaan vanwege de financiën even op de lange baan. Als ik andere audio in ga bouwen wil ik wel even kijken om de antenne elektrisch te krijgen. Die ernu op zit is gewoon een normale antenne. Zo'n automatisch uitschuivende is toch wel cool ;)

thuur

Heb je nou toch een 20V bak gehaald?

Een MY94-er 10V heeft een M56H, de MY94 20V een M56L

M56L:
1e versnelling........3,38:1
2e versnelling........1,90:1
3e versnelling........1,19:1
4e versnelling........0,87:1
5e versnelling........0,70:1
Achteruitversnelling........3,30:1

M56H:
1e versnelling........3,07:1
2e versnelling........1,77:1
3e versnelling........1,19:1
4e versnelling........0,87:1
5e versnelling........0,70:1
Achteruitversnelling........2,99:1

Gr :eusa_think:

Freakybaby

Tenzij de eindreductie anders zou zijn maakt dat maar fractioneel uit Thuur.. (?)En dan heeft de 10V alleen in de 1,2 en achteruit het wat makkelijker dan de 20V. Kan wel verklaren waarom men ervaart dat een 10v meer koppel onderin heeft.. Hij rijdt makkelijker weg met een kortere 1 en 2.

Ik was me niet bewust van het verschil tussen de 10 en 20V bakken.. Vooral omdat ze tot aan de T-5 gelijke toerentallen draaien bij 120 in 5. Maar dat zie je ook terug in de gelijke bak verhoudingen in 3/4/5.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Matthieu123

Ik heb nu idd een bak van een 20v liggen.. Ik verwacht geen echte problemen hiermee.. Hij zal allicht ietsjes trager zijn in de 1e 2 versnellingen dus.. Tja, dat is dan maar zo.
Overigens vind ik dat hij in 1 en 2 idd wel relatief kort gegeard is..Zeker de 1 kan je beter gebruiken om te rollen en snel naar 2 anders verlies je kostbare seconden. Dus wat dat betreft komt het alleen maar goed uit.

Daarnaast kon ik deze bak voor een mooie prijs kopen. Een 10v-bak zou me gelijk een stuk meer kosten.

thuur

Citaat van: Matthieu123 op 07-04-2010 07:40:09
Ik heb nu idd een bak van een 20v liggen.. Ik verwacht geen echte problemen hiermee.. Hij zal allicht ietsjes trager zijn in de 1e 2 versnellingen dus.. Tja, dat is dan maar zo.
Overigens vind ik dat hij in 1 en 2 idd wel relatief kort gegeard is..Zeker de 1 kan je beter gebruiken om te rollen en snel naar 2 anders verlies je kostbare seconden. Dus wat dat betreft komt het alleen maar goed uit.

Daarnaast kon ik deze bak voor een mooie prijs kopen. Een 10v-bak zou me gelijk een stuk meer kosten.

Was het prijsverschil zo groot dan?

Gr ???

UserID6342

Misha

Citaat van: Matthieu123 op 06-04-2010 21:00:52
Alle andere dingen gaan vanwege de financiën even op de lange baan. Als ik andere audio in ga bouwen wil ik wel even kijken om de antenne elektrisch te krijgen. Die ernu op zit is gewoon een normale antenne. Zo'n automatisch uitschuivende is toch wel cool ;)

Met wat geluk  ligt de bedrading al achterin. Was bij mijn 850 tenminste wel zo.
Heb er toen een Hirschman van de Brezan ingewrot, en het was eigenlijk plug-and-play.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Matthieu123

Citaat van: thuur op 08-04-2010 02:11:12
Was het prijsverschil zo groot dan?

Gr ???

Ja.. Vooral omdat de 10v bakken die ik had gevonden of heel duur waren.. of ver weg.. of veel meer km hadden
gedraaid..
Net even aan t prutsen geweest. Ik had van haasje een middenmarmsteun gekocht. Deze net gemonteerd. Alleen het sluitmechanisme werkt nog niet goed. Dat klepje moet in de gleuf van de handrem haken neem ik aan? dat haalt íe alleen net niet. Moet ik soms met de vijl aan de slag?

Haasje had ook nog een elektrische linkerspiegel liggen. Aangezien ik al een bedieningspaneeltje had voor elektrische ramen (voor) en voor beide spiegels heb ik deze maar meegenomen. Net gemonteerd en die werkt dus ook al :) Was ook een kwestie van plug and play.

Overigens vandaag getankt.. Het verbruik van deze tank kwam uit op 1:10,2... nog niet zo heel slecht dus met winterbandjes.
@misha: Wat kostte zo'n hirschman? Klinkt wel interessant :)

Matthieu123

Wishlist/to-do:
- Elektrische ramen inbouwen Zo goed als klaar 15-04-2010
- Cruise control Komt er niet meer in.. zie onder
- Andere radio Komt deze week binnen -> Alpine CDA9833R
- Andere speakers in de voordeuren
- Ander deksel van het dashboardkastje(vanger is kapot) + hele kastje vervangen
- 12v aansluiting in kofferbak maken

Komt nog bij:
- Versnellingsbak vervangen (komt er 27-04-2010 onder)
- Kapotte lampjes in dashboard vervangen
- Linkerkoplamp vervangen (zie onder)

Vandaag met Dirk afgesproken om elektrische raammechanismes in te bouwen. Zoals gezegd zat het bedieningspaneel er al in. Helaas bleek ik op plek 107 geen voet te hebben voor het relais.. Toen heeft Dirk naar Haasje gebeld. Gelukkig had die ook wel tijd vandaag.

Dus de mechanismes en de motortjes meegenomen naar Haasje. Die had gelukkig nog wel een relais-voet en een relais. Het aansluiten hiervan was niet echt makkelijk. Met de schema's en de ervaring van Haasje is het gelukkig wel gelukt! Zo zijn we er ook achter gekomen dat cruise-control inbouwen bij mij geen optie is.. Er is nml ook hiervoor zo goed als niks voorbedraad... Die gaat dus van de wishlist af.

Vandaag dankzij haasje er ook achter gekomen dat de connector van m'n linkerdimlicht slecht contact maakte. Hierdoor deed af en toe die lamp het niet.. en helaas is daardoor ook heel m'n reflector aan die kant zwart geblakerd. Voor de APK maar even een andere unit plaatsen dus.

Al met al een leerzame maar leuke dag. Straks nog even rechts het mechanisme in de deur bouwen en zaterdag bij thuur de deurpanelen zonder gaten ophalen. Haasje en dirk: nogmaals bedankt!

Jeff

Apart, dat je cruise control niet voorbedraad is. Ik heb een 93 model en daar is het wel van voorbereid gelukkig.. :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

UserID6342

Ben blij dat het in ieder geval met de ramen gelukt is Matthieu.  Maar daar was ik met Erwin ook niet bang voor om eerlijk te zijn, zoals ik je al zei is hij qua elektro de aangeweze man om dit soort storingen, etc. op te lossen.  Zonde wat betreft de CC, maar goed je kunt niet alles hebben in het leven.

mevita

Citaat van: Jeff op 15-04-2010 19:10:17
Apart, dat je cruise control niet voorbedraad is. Ik heb een 93 model en daar is het wel van voorbereid gelukkig.. :)
Bij mij was het ook voorbedraad(model93), ben wel benieuwd wat voor draden dan niet aanwezig zijn,

gr mevita