slijtage remblokken aan één kant

Gestart door jobridaro, 07-04-2010 18:47:00

Vorige topic - Volgende topic

jobridaro

Hoi, vorig jaar september r.a. een nieuwe (orginele) remklauw laten monteren en l.a. en r.a. nieuwe orginele remblokken. Dit alles omdat daarvoor r.a. de remblokken véél harder sleten dan l.a.
Nu, 6000km verder zijn de remblokken r.a. weer aan vervanging toe, echt versleten. Dit alles ondanks een nieuwe klauw. Net geprobeerd of de cilinder blijft hangen, maar het wiel loopt mooi vrij, zelfs op het eind draait hij mooi uit. Weten jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn? Is het misschien domme pech en moet er weer een nieuwe remcilinder op?
Groet,
Jos.

darius

Citaat van: Jos! op 07-04-2010 18:47:00
Hoi, vorig jaar september r.a. een nieuwe (orginele) remklauw laten monteren en l.a. en r.a. nieuwe orginele remblokken. Dit alles omdat daarvoor r.a. de remblokken véél harder sleten dan l.a.
Nu, 6000km verder zijn de remblokken r.a. weer aan vervanging toe, echt versleten. Dit alles ondanks een nieuwe klauw. Net geprobeerd of de cilinder blijft hangen, maar het wiel loopt mooi vrij, zelfs op het eind draait hij mooi uit. Weten jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn? Is het misschien domme pech en moet er weer een nieuwe remcilinder op?
Groet,
Jos.

Een nieuwe remcilinder ? je bedoeld een nieuwe remklauw ? Blokken totaal versleten na 6 k duid idd op problemen.
Je hebt de cilinders in en uitgedrukt ? Of heb je enkel aan het wiel gedraaid .
Het zou ook nog kunnen dat de klauw die je niet hebt vervangen niet in orde staat ...ff controleren..
No show, only go.

UserID6342

+ 1. 
Weet je wel zeker dat de zuigers ook goed terug keren na het remmen ?
Is de montage / verenset die gebruikt is nog in orde ?
Heb je aan beide zijde een even hoge remdruk ?  Slangenwerk ?

jobridaro

Een nieuwe remcilinder ? je bedoeld een nieuwe remklauw ? Blokken totaal versleten na 6 k duid idd op problemen.
Het zou ook nog kunnen dat de klauw die je niet hebt vervangen niet in orde staat ...ff controleren..

ja, inderdaad darius, ik bedoel de remklauw. Ik heb alleen aan het wiel gedraaid om te kijken of die wel goed vrij draait, de cilinders heb ik nog niet ingedrukt.

Dirk, hoe is het verschil in remdruk te meten(voor een leek zoals ik!) en wat bedeol je met slangenwerk?

UserID6342

Citaat van: Jos! op 07-04-2010 20:00:43

ja, inderdaad darius, ik bedoel de remklauw. Ik heb alleen aan het wiel gedraaid om te kijken of die wel goed vrij draait, de cilinders heb ik nog niet ingedrukt.

Dirk, hoe is het verschil in remdruk te meten(voor een leek zoals ik!) en wat bedeol je met slangenwerk?
Hoi Jos, remdruk kun jezelf niet meten (zonder apparatuur), garage wel.  Je zult het dus met zijn 2en moeten doen en dan is het een nogal vaag iets vind ik, krik de achteras goed op, zet er bokken onder zodat het ding ook echt goed staat, 1 man eronder welke de wielen draait en eentje op de rem (zachtjes naar harder toe) trappen.  Degene die de wielen draait kan dan voelen of rechts harder afremt als links.  Maar nogmaals, dit is alleen een globaal iets.  Zolang je niet meet / laat meten heb je geen zekerheid.  Aan je as zitten op een aantal plekken remslangen (op de beweegbare plekken van de as), hoe zijn deze ?  Een half vergane slang geeft ook al een hele andere vertraging.

thuur

Dat lijkt me op een remmenbank meteen zichtbaar (APK station). Wellicht is 1 remslang/leiding geknikt en verhinderd de doorstroom naar de klauw.

Gr ;)

francois

waneer is voor de laatste keer olie verwisseld

UserID6342

Citaat van: thuur op 07-04-2010 21:22:48
Dat lijkt me op een remmenbank meteen zichtbaar (APK station). Wellicht is 1 remslang/leiding geknikt en verhinderd de doorstroom naar de klauw.

Gr ;)
+ 1. Heb je helemaal gelijk in Thuur.  Had hier even niet aan gedacht.

jobridaro

Citaat van: francois op 07-04-2010 21:38:56
waneer is voor de laatste keer olie verwisseld
olie is 80.000 km geleden vernieuwd.

jobridaro

Citaat van: thuur op 07-04-2010 21:22:48

Gr ;)
Hoi Thuur en Dirk, ga dit weekend even e.e.a. visueel controleren. Wanneer hier niets uitkomt laat ik een remmentest doenb. Dirk, weet jij bij ons in de buurt een goed adres hiervoor?
Grtz,
Jos.

UserID6342

Wie zit er momenteel in dat pand waar vroeger Kwik-fit zat in Beuningen Jos, bij de Gamma in de buurt / straat ?  Die hadden een remmenbank.

jobridaro

Citaat van: Dirk342 op 08-04-2010 21:09:04
Wie zit er momenteel in dat pand waar vroeger Kwik-fit zat in Beuningen Jos, bij de Gamma in de buurt / straat ?  Die hadden een remmenbank.
Hoi nDirk, daar zit nu een beddenzaak ofzo, maar geen autobedrijf meer.

UserID6342

Pruts dus :( Euh, die bandenzaak naast Mercedes op de Hogelandseweg in Nijmegen heeft dacht ik ook een remmenbank.

jobridaro

Citaat van: Dirk342 op 09-04-2010 08:01:04
Pruts dus :( Euh, die bandenzaak naast Mercedes op de Hogelandseweg in Nijmegen heeft dacht ik ook een remmenbank.
oké Dirk, ga ik ff proberen! Bedankt voor de tip.