deurslot defect?

Gestart door twannie, 06-10-2011 19:19:45

Vorige topic - Volgende topic

twannie

Als ik de deur wil openen van onze V70 classic (met de afstandsbediening), dan springt het deurknopje omhoog. Als ik vervolgens de deur wil openen van buitenaf dan gaat dit niet. Van binnenuit wel. Is de deur eenmaal van binnenuit geopend, dan kan ik de deur ook weer van buitenaf openen. Als ik de deur weer op slot doe dan werkt het weer niet (en moet ik weer van binnenuit openen). Iemand enig idee? Slot kapot? Ik hoor het heel graag.

Martijn_B

Hey, exact zelfde als ik heb! (passagierszijde)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

thuur

Diep midden in het slot zit een gele plastic pal. Die is gebroken ;D

Gr 8)

twannie

OK! Dank voor de snelle reacties. 3 vraagjes:
1. Ik neem aan dat het hele slot moet worden vervangen?
2. Is dit goed zelf te doen?
3. Krijg ik dan geen gedoe met een extra sleutel ofzo?

Dank voor jullie reacties alvast.

cas

Citaat van: twannie op 07-10-2011 09:10:41
OK! Dank voor de snelle reacties. 3 vraagjes:
1. Ik neem aan dat het hele slot moet worden vervangen?
2. Is dit goed zelf te doen?
3. Krijg ik dan geen gedoe met een extra sleutel ofzo?

Dank voor jullie reacties alvast.

mijn gedachte,

slot is van metaal, gele ding van kunststof.... dus waarschijnlijk los te vervangen  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Martijn_B

Oke, moet hier voor de slotcylinder er dan uit?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

cas

Citaat van: Martijn_B op 07-10-2011 09:34:36
Oke, moet hier voor de slotcylinder er dan uit?

dat kan ik je niet vertellen, maar het verwijderen van het slot zelf is op zich best goed/makkelijk te doen. even goed kijken welk stangetje waar zit. die stangetjes zitten met kunstof klipjes geborgen. op zich wijst dit zichzelf ivm lengte van de stangetjes meen ik me te herinneren.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

twannie

Zoals Thuur aangeeft zit het gele palletje diep in het slot. Ik zie dat een gebruikt slot ergens tussen de 20 en 50 euro kost. Dan vervang ik liever het hele ding in zijn geheel. Dan blijft in ieder geval nog 1 vraag staan:
1. Krijg ik dan geen gedoe met een extra sleutel ofzo?

UserID6342

Nee, want je deursleutel / slot zit in het handvat en niet in je deurslot.

Rutger

Het slot vervangen is prima te doennog, in vadis staat een duidelijke beschrijving. Ik heb toevallig nog een goed slot voor bestuurderskant liggen (verkeerd besteld). Pb maar even als je hem wil overnemen.

francois

hebben jullie geen foto van de gele clip

grfr

johan1989

Citaat van: francois op 07-10-2011 21:34:41
hebben jullie geen foto van de gele clip
grfr

Volgens mij is het slot uberhaubt niet open te schroeven?