Geluidje bij dicht doen deur

Gestart door niwesa, 21-06-2010 11:24:52

Vorige topic - Volgende topic

wolff

Ik lees reacties op twee verschillende kenmerken van onze auto's.
Ten eerste:Er wordt gesproken over de "dead lock". De functionaliteit hiervan is reeds eerder beschreven. Als deze functie actief is (na ca 30 sec.) wordt het onmogelijk om de sloten te ontgrendelen door de pin in het portier omhoog te trekken.
Ten tweede, en ik denk dat dit is wat men bedoeld: het zoemende geluid in het bestuurdersportier bij het instappen. Ik hoorde dit ook. En omdat ik bang was dat er iets bleef hangen heb ik de boel opengemaakt, om de storing te verhelpen. Nu blijkt dat het geen storing is, maar een functionaliteit. Indien het bestuurdersportier gesloten wordt met de sleutel in contact, dan geeft de regeleenheid van de centrale vergrending opdracht naar het slot van het bestuurderportier om te "openen". Hiermee wordt voorkomen dat je de deur op slot drukt, dichtsmijt en er dan achter komt dat de sleutel nog in het contact zit.
Wat hebben wij toch briljante auto's....
Wolff

1997 V70 2.5 20v aut; leder; privacyglass; Cascade;ProTech Lakbescherming

MikeyQR

Het geluidje met deuren sluiten zoals omschreven, had ik op mijn vorige 850, ook uit beide linker deuren. :(
Soms stond de auto open, maar ik wist zeker dat ik hem afgesloten had.
Mij viel toen ineens op dat de rode lampjes in de deuren op halve sterkte werkten,
ik heb de massa kontakten nagelopen en daar zat het probleem, masaverbinding
van deurbedrading hersteld, lampjes weer op volle sterkte en geen rare geluidjes meer uit de linker deuren :D