Op de valreep

Gestart door Tjiddo, 08-03-2010 00:09:20

Vorige topic - Volgende topic

Tjiddo

Op de valreep wil ik mij nog even voorstellen. Ik ben Tjiddo Veenstra, 31 jaar oud en woon in Boedapest.

Ik ben sinds Januari 2009 een rode Volvo V70 2.5 V20 met 270 dkm op de teller (gekocht met 258 dkm). Ik heb dus nog niet heel veel met de auto gereden, maar het waren wel hele fijne km's (o.a. vakantie naar Frankrijk). Ik kom regelmatig terug naar Nederland en gebruik de auto om mij dan te verplaatsen.  Ik ben verliefd geworden op het weggedrag van deze auto (vooral lange stukken op de snelweg).

Ik heb het afgelopen jaar het volgende aan de auto laten uitvoeren:
- nieuwe distributie riem
- nieuwe koppelingset (niet direct nodig - irriteerde mij aan 'het schurend geluid')
- nieuwe accu
- airco laten repareren
- nieuwe koplampen (apk)
- nieuwe voorbanden
- nieuwe remleidingen (apk)

Mijn wagen is momenteel dus in prima conditie! Naast de technische conditie zit hij ook mooi in de lak en is het interieur in goede staat. Ik zal binnenkort een paar foto's opladen.

Je vraagt je nu wellicht af waarom het onderwerp van dit bericht 'op de valreep' noem.... Ik kom momenteel weer definitief in NL wonen en krijg weer een lease auto, dit betekent dat ik van plan ben mijn roffel te verkopen. Het wordt  te kostbaar op 'mijn roffel' ernaast te houden. Omdat ik met zoveel plezier in deze auto rijd, overweeg ik nog in beperkte mate om mijn lease auto 'zakelijk' te rijden en prive mijn roffel te behouden. Ben echter bang dat ook dit financieel minder aantrekkelijk is.

Omdat ik veel lees plezier aan dit forum heb beleefd wil ik mij 'op de valreep' toch nog voorstellen.

Met vriendelijke groet,
Tjiddo Veenstra

cas

Tjiddo,

mag ik je verwelkomen nu al zo in de nacht  ;D  aangezien je zelf aangeeft dat de auto er netjes uitziet, willen we dat graag bevestigd zien in de form van een digitaal plaatje van deze bolide  ;)

gr

Cas.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

evanmandos

Tjiddo, doe de berekening wel even goed vantevoren! je bent voor een leasebak zomaar netto 250+ euro aan bijtelling kwijt, los van eventuele eigen bijdragen enzo.

ikzelf rijd een greenpeacemobiel, die is wel goedkop in de bijtelling, maar hiervoor een kale C30, die kostte mij in totaal 350 euro netto, dan kun je er al snel een prive-auto naast hebben hoor.

En natuurlijk als kersverse roffel-mede-bezitter/berijder al een klein beetje partijdig aan het worden :)

UserID6342

Precies, reken het goed door.  Een hoop mensen verkijken zich hier echt letterlijk op en komen er later achter dat ze voor het geld dat ze aan bijtelling kwijt zijn ook een hele leuke auto zelf gewoon prive hadden kunnen rijden (en dan de km's declareren).  Je zult de eerste niet zijn die hiermee op zijn plat gaat.

Persoonlijk heb ik jarenlang lease gereden en ik ben niet voor niets ruim 2 jaar terug gegaan naar privebezit van een auto.  Het is natuurlijk wel zo dat  je exact dezelfde auto niet voor het geld wat je nu kwijt bent in de maand prive kunt rijden, zeker niet als het een nieuwe betreft.  En dan moet je dus alles meetellen, verzekering, belasting, onderhoud, aflossing, etc.

Thijssie!

Sowieso welkom ;D

Reken het inderdaad door. Een vriend van mijn ouders heeft naast zijn 10 jaar oude BMW 525TDS een BMW X5 uit 2006 gekocht. Alles doorgerekend is hij goedkoper uit met twee autos (toverwoord: bijtelling :eusa_wall:)

Wat ik er wel bij moet vermelden is dat hij een eigen bedrijf heeft waarvan ik niet weet hoeveel invloed dit heeft...

Succes met rekenen...

Tjiddo

Tjiddo

Tjiddo

Tjiddo

Hierbij dus eindelijk de beloofde foto's! Na lang rekenen uiteindelijk toch besloten om mijn roffel te verkopen... :( :( :(

Heb je interesse? Je kan altijd een persoonlijk berich sturen!

Volvo850 93

Blijft mooi een v70 in het rood

Mvg