Ik stel voor: mijn T5

Gestart door Arjanestate, 06-04-2010 17:56:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjanestate

Ik heb besloten om mijn T5 aan te houden, er is wel het een en ander nodig om hem weer netjes te krijgen;

Usa knipperlichten (besteld)
witte zijknipperlichten (besteld)
V70 achterlichten (besteld)
nieuwe achterbumper (niet te vinden, komt nog wel)
nieuwe ruitenwisserarmpjes (besteld)
veerpootbrug (besteld)
grote beurt (onderdelen besteld)
bougiekabels en rotor en verdelerkap (besteld)
multiriem met rollen vervangen (nog niet besteld)

op langere termijn:

chippen (RICA)
nieuwe uitlaat
de kunststoffen onderdelen opnieuw spuiten (zal matzwart goed staan in plaats van standaard matgrijs?)
V70 handgrepen rondom
achterbanden vervangen voor nieuwe Toyo`s T1R
een accu die wel vast te zetten is  :eusa_whistle:

verder nog wat kleine dingetjes in het interieur in orde maken

Ik ga een blogje aanmaken en kopieer dit lijstje daar naar toe,
volgens mij heb ik de kriebels gekregen door het weer van vandaag ;D
het verkopen ging niet zo hard en hij rijdt zo lekker, dus ga ik heel verstandig met de T5 heen en weer rijden :-X en de 855 op LPG de deur uit doen.
854 T-5 ROOD 1994

Thijssie!

Foto's!!!! ;D


Kunnen we direct beoordelen of zwart beter is dan grijs :eusa_angel:

Arjanestate

Daarom wil ik hem spuiten, voor is niet zo erg maar vind het kunststofgrijs te licht


854 T-5 ROOD 1994

)()()sT

Welkom hoeven we niet te zeggen, want je was er al  ;D
Maar jij reed dus gas met een reden (aardig wat km's) en moet je dat nu op benzine gaan doen?

Grappig detail: ik heb in 2000 een VW Polo uit Duitsland gehaald, die had 72-FP-GF

Arjanestate

Citaat van: )()()sT op 07-04-2010 08:25:22
Welkom hoeven we niet te zeggen, want je was er al  ;D
Maar jij reed dus gas met een reden (aardig wat km's) en moet je dat nu op benzine gaan doen?

Grappig detail: ik heb in 2000 een VW Polo uit Duitsland gehaald, die had 72-FP-GF

Dank je, nou ik ben met de T5 (als ik netjes rij) denk ik zo`n 30 a 40 euro in de maand duurder uit aan brandstof en wegenbelasting, nou ja, daar is wel over heen te komen. Ik had de T5 in eerste instantie als tweede auto maar dan kan ik net zo goed geen lpg gaan rijden, dan is het voordeel er ook wel uit. Dan maar weer op benzine. En misschien als ik geld overhou, komt er wel een LPG installatie in deze auto.
854 T-5 ROOD 1994

Bouke

Hej heb je de bumpers ed al eens in de lijnolie (gekookte)gezet dan vergeet je dat gespuit meteen ;) kost iets van 5€ de liter dus dat is het proberen waard en ik kan je zeggen dat het werkt :eusa_dance:

Arjanestate

Hoi Bouke,

werkt het ook bij die achterbumper op de bovenstaande afbeelding? Ik ga het spul in huis halen, mijn vriendin dr 106 kan ook wel wat lijnolie gebruiken. Ben benieuwd
854 T-5 ROOD 1994

Rogers XC 70 2000

lijnolie werkt behoorlijk goed en lang; daar moet je geen dure poetsmiddeltjes voor kopen en een nieuwe bumper is helemaal niet nodig.


mehn

Neem wel gekookte lijnolie. Dat werkt beter ;)

Dat is overigens niet hetzelfde als gewone lijnolie zelf koken zoals hier al eens werd geopperd  :-*

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

darius

#9
Citaat van: mehn op 08-04-2010 10:40:36
Neem wel gekookte lijnolie. Dat werkt beter ;)

Dat is overigens niet hetzelfde als gewone lijnolie zelf koken zoals hier al eens werd geopperd  :-*

Als je een klein beetje siccatief toevoegt aan de gekookte lijnolie droogt hij beter en hoef je het ook niet blijven smeren. Of owatrol olie daar zit al siccatief in.. :P
No show, only go.

Jans Duiven

Aanvulling:

tellerunit vervangen of tandwiel vervangen kilometerteller  ;)

Arjanestate

Citaat van: Hans Duiven op 08-04-2010 11:10:39
Aanvulling:

tellerunit vervangen of tandwiel vervangen kilometerteller  ;)

Geen prio (prio 3 :P)
854 T-5 ROOD 1994