schavend geluid remmen

Gestart door joebar, 13-04-2010 14:32:21

Vorige topic - Volgende topic

joebar

He luitjes
Ik heb eeb 850 t5 automaat, en als ik de auto gewoon rijdt, is er niets aan de hand, maar als ik b.v. in stadsverkeer de remmen veel moet aanspreken, krijg ik het geluid te horen alsof de blokken versleten zijn , en er staal op staal lijkt te zijn...( doet gewoon pijn in je onderbuik)
Remblokken 2 x geinspecteerd, maar zijn nog bijna nieuw ( zaten er pas op toen ik de auto kocht) kan het zijn dat de klauwen of andere delen de schijven raken als de boel echt heet wordt????

iemand een ander idee, of dit wel eens meegemaakt????

-D©©©L-

Zit er toevallig ook een opstaande rand (van slijtage) aan de schijven ?

thijsj

Ik heb een keer iets dergelijks met een afgebroken montageklemmetje gehad. Het klemmetje van een remblok achter schraapte over de zijkant van een remschijf... Mischien heb je geluk en is het €5 fix ;)

Jos Weltings

Is het op allebei de voorwielen, of slechts aan 1 kant?
Dit laatste was bij mij aan de hand. Kapotte remklauw, kwam niet meer terug dus bleef over de schijf schuren.
Vandaar mijn topic http://www.volvo850forum.nl/index.php?PHPSESSID=cc0b627d315e61f6204f571709330244&topic=40990.0

UserID6342

Chris, ik heb bij Freek van de week de remblokken allemaal wat schuin afgeslepen omdat er op de schijf een lichte verhoging zat.  Sindsdien zijn de bijgeluiden weg die hij had.  Misschien een idee voor jou ?

joebar

ga morgen de boel losmaken. wordt vervolgd

Henk855

Heb sinds kort TRW blokken en die ,,gonzen,, ook tijdens stevig remmen maar dat schijnt zo te horen. Remt wel goed,  vertel eens hoe het remt? Sommige blokken hoor je en zeker als ze ,,vers,, zijn.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

BMJW

Had enkele maanden terug hetzelfde, toen ik - iets harder dan normaal - voor een verkeerslicht remde. Ik reed niet harder dan 30km/u denk ik.

Na die ene keer geen last meer gehad. Gelukkig. Daarom ook geen actie ondernomen, maar ik hou je topic in de gaten zodat ik weet wat bij jou de oplossing is.

Succes!
Remember: in this world someone else is training when you are not. When you race him, he will win.

mevita

ik heb ook eens gehoord van verglaasde remblokken, kan ook een oorzaak zijn.

gr mevita

Piere

Citaat van: mevita op 17-04-2010 23:31:51

gr mevita

Dat kan inderdaad, maar ik betwijfel of dat zou voorkomen op een auto die dagelijks rijdt en remblokken heeft van enkele maanden(?) oud.
Een opstaand randje op de schijf kan een oorzaak zijn, maar dan zou het geluid toch al langer moeten voorkomen?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

joebar

vandaag de boel losgehaald, eigenlijk niets bijzonders kunnen ontdekken, nergens staal op staal, nergens blank geschuurd metaal, remblokken nog bijna nieuw, goed passend op de blokken, enigste wat ik kon ontdekken was een lichte verkleuring van de binnenkant van het vaste deel van de klauw......
vond en vind wel dat de schijf vrij dicht langs de klauw loopt, dus de klauw van de naaf gelost, en zo ver mogelijk naar  buiten getrokken en weer vastgezet, lijkt tot op heden de remedie te zijn...
Scheelt maar een paar tienden, maar misschien net genoeg

UserID6342

Hopelijk is het opgelost Chris, gewoon weer even afwachten dan weet je het snel zat.

BMJW

Vandaag de zomer- winterbanden geruild. Vanwege een piepend geluid bij het remmen (linksvoor) hebben ze ook naar de reminrichting gekeken en het e.e.a. schoongemaakt. Helaas zonder het gewenste resultaat: het gepiep kon niet worden verholpen en schijnt het gevolg te zijn van een geglaasd remblok, als gevolg van een niet goed functionerende remklauw. Die moet vervangen worden om het gepiep te verhelpen, ai ...

Ik krijg binnenkort een prijsopgaaf.

Remember: in this world someone else is training when you are not. When you race him, he will win.

mevita

Citaat van: mevita op 17-04-2010 23:31:51

gr mevita
Dan zat ik er dit keer toch dichtbij met de oorzaak :eusa_whistle:

BMJW