Stekker claxon, hoe aan bekabeling te bevestigen?

Gestart door hvdmountain, 12-04-2010 16:38:51

Vorige topic - Volgende topic

hvdmountain

Geachte gemeente,

In mijn auto wil ik graag de originele volvo claxon (terug) plaatsen. Nu zit er n.l. een gaar aftermarket luchthoorn in. Origineel horen er tweetal claxons in, met beide hun eigen stekker. Aan de bekabeling in mijn auto hang nog één stekker, dus op de andere kabel moet nog een stekker worden gemaakt. Opzich heb ik deze liggen, maar ik vraag me af hoe ik de oude restjes kabel er netjes uit krijg en de bekabeling in mijn auto eraan vast maak?

Weet iemand raad?

Groet

Ludo

Kabeltjes aan mekaar solderen, en een krimpkousje er overheen.

hvdmountain

Citaat van: Ludo op 12-04-2010 17:25:23
Kabeltjes aan mekaar solderen, en een krimpkousje er overheen.
Ja, heb ik aan gedacht. Wil dat als tweede optie houden. Mijn voorkeur heeft zonder solderen de kabels erin te steken -mits dat kan.

Ludo

hvdmountain

Citaat van: Ludo op 12-04-2010 17:54:56
Dan maar de stekker open peuteren?.

;D
Dat was mijn vraag: kan dat? Zo ja, hoe?

elianmars

Bij sommige stekkertjes zijn de pinnetjes er uit te trekken, door een zgn weerhaakje terug te duwen. Ik weet niet of dat bij deze stekker ook het geval is.

Maarten75

Waarom pielen als het makelijk kan, de kabels zie je niet zitten en bovendien is de kans redelijk groot (is mijn ervarig) dat er stukjes van het stekkertje afbreken ???

thuur

Ik zou het resterende stukje kabel strippen en er een knijpverbinding op maken. Evt. afwerken met een krimpkous of fatsoelijke PVC tape. Krimpkous uiteraard voordat je gaat knijpen ;D

Gr ;)

hvdmountain

Hmm, helaas. Hoopte dat er een makkelijke manier zou zijn om de kabels eruit te krijgen en nieuwe te plaatsen. Gaan maar solderen dan denk ik.

Heeft een knijpverbinding voordelen t.o.v. een soldeerverbinding?

The Demon

Citaat van: hvdmountain op 12-04-2010 23:12:50
Hmm, helaas. Hoopte dat er een makkelijke manier zou zijn om de kabels eruit te krijgen en nieuwe te plaatsen. Gaan maar solderen dan denk ik.

Heeft een knijpverbinding voordelen t.o.v. een soldeerverbinding?
Ja, je hoeft de soldeerbout niet op te stoken ;D.

Groet
The Demon.