Kunstoffen delen van de bumper

Gestart door Arjanestate, 06-04-2010 17:59:02

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Ik ben van plan om deze donkerder te spuiten ivm met de verkleuring, wat denken jullie? Zal matzwart staan?
Het gaat om een zwarte T5,
854 T-5 ROOD 1994

Marijn Degens

Kan, maar heb je gekookte lijnolie al als optie overwogen? Dat maakt het weer een helemaal mooi donker grijs en is makkelijk zelf te doen. Even zoeken op een van de vele topics hierover.

Arjanestate

Citaat van: Marijn Degens op 06-04-2010 18:00:47
Kan, maar heb je gekookte lijnolie al als optie overwogen? Dat maakt het weer een helemaal mooi donker grijs en is makkelijk zelf te doen. Even zoeken op een van de vele topics hierover.

Hoi Marijn,

die kunstof delen zijn ongelijkvormig verkleurd, om dit weg te werken moet het eigenlijk compleet overgespoten moeten worden, anders blijf je verschillen zien.
854 T-5 ROOD 1994

-D©©©L-

Dat werk je ook gewoon weg met lijnolie. Heb je het al eens geprobeerd ?

darius

niet waar joh idd gewoon lijnolie    :evil:
No show, only go.

rpakuypers

Lijnolie kan maar dat moet je toch telkens herhalen maar dan minder vaak dan met cockpitspray. Goedkoopste en meest duurzame oplossing is een spuitbus plasticprimer en een spuitbus verf in een gekozen kleur. Persoonlijk vond ik glanzend zwart het mooist, maar met mijn V70 hoef ik dat niet meer .......

Groet,
Roger

Marijn Degens

Ik zou zeggen, probeer het eerst eens uit. kost geen drol en ben je niet tevreden spuit je boel alsnog over  :laugh:

Overigens vind ik zelf het contrast tussen het zwart en het grijs mooi. Als je alles zwart maakt krijgt de baksteen wel een heel andere look.  :o

trevjans

kijk dit is toevallig . . . ik kom net van buiten en heb de kunststofstrips op de bumbers en de handvatten onderhanden genomen met een spuitbuske van W5 . . .

onregelmatigheden blijven wel duidelijk zichtbaar . . .

nu maar effe zoeken naar de lijnolie optie (eerst forum doorspitten ik weet het), maar wellicht hebben jullie al direct een korte verwijzing ;-) ;-)

rpakuypers

Gekookte lijnolie is in iedere bouwmarkt wel te vinden, en wellicht minder aan de prijs in de boerenbond zaken want daar gaat het meestal per liter want het wordt ook wel door het paardenvoer gemikt .........

Let op : verdelen met een nieuw afwassponsje gaat beter, doeken zuigen teveel olie op en bovendien kan een doek/lap brand veroorzaken als het gaat broeien ...........
Lees maar http://www.deververije.nl/shop/overige-producten/lijnolie-gekookt/prod_43.html

Groet,
Roger

trevjans

super . . . . ! ! !  ;D

idd net even langs de Formido geweest en € 4,50 voor een halve liter . . .

en het resultaat mag er zijn hoor, de doffe grauwe grijze kleur is er af, nu duidelijk een stuk donkerder . . .

Voor

Na

Marijn Degens

Wow! dat ziet er serieus goed uit. En dat voor 4.50  :eusa_clap: