ratelend geluid (abs? vacuumpomp?)

Gestart door marius, 27-03-2010 12:41:51

Vorige topic - Volgende topic

marius

Hallo,
Sinds een week heb ik een volvo 850 gle van 1992. Hij heeft iets meer dan 2 ton gelopen en rijdt fantastisch. Alleen maakt hij af en toe een hard ratelend geluid aan de voorkant. Dat houdt even (een paar seconden) aan. Op zo'n moment werkt de rembekrachtiging ook even niet. Kort daarna is het probleem weer over en werkt alles weer perfect. Kan dat iets zijn met een vacuumpomp?? Of iets anders??
Kan iemand me een beetje op weg helpen.
groet,
Marius

-D©©©L-

Klinkt als een probleem met het ABS systeem. Vermoedelijk 1 van de sensoren, de bekabeling of 1 van ABS ringen.

thuur

Waarschijnlijk een gebroken ABS krans.

Gr 8)

marius

Hallo,
't Was inderdaad een gebroken ABS-ring.
Wordt deze week vervangen.
Bedankt voor de tips.
groet,
Marius :)

Maarten75

Vervang je alleen de krans of de hele aandrijfas? Ik zit met het zelfde probleem en heb vanmiddag eens met de dealer gebeld, zij hebben losse kransen ( voor modellen tot 1995) welke 63,00 euro kosten. Op de sloop krijg heb ik voor 60 euro een complete as met de ring. Wat zou verstandiger zijn? ??? 

thuur

Citaat van: Maarten75 op 12-04-2010 21:31:04
Vervang je alleen de krans of de hele aandrijfas? Ik zit met het zelfde probleem en heb vanmiddag eens met de dealer gebeld, zij hebben losse kransen ( voor modellen tot 1995) welke 63,00 euro kosten. Op de sloop krijg heb ik voor 60 euro een complete as met de ring. Wat zou verstandiger zijn? ??? 

Wow, de krans is erg duur en de as scherp geprijsd.. Ik zou de garantie vragen dat de as goed is anders ruilen. Vervang meteen de ashoezen, heb je dat ook gehad. En dus voor de as kiezen.

Als het je om het geld te doen is dan kun je ook nog op zoek naar een defecte as (trillingen of krakende homokineet) en voorzichtig proberen de krans eraf te tikken of trekken.

Gr ;)