uit Argentinië

Gestart door pepijnb, 25-04-2010 20:53:35

Vorige topic - Volgende topic

pepijnb

Ik ben Pepijn, woon alweer jaren in Buenos Aires, en wil een hier een 850/V70 station kopen.

Interessant dit forum, handig denk ik ook. Dus de Italianen zijn keien in terugdraaien km standen? Dan zijn de Argentijnen dat dus ook.

Ik heb een startvraag: een 850 TDi, reputatie? Motor VW? Of toch beter benzine?

850´s kosten hier een stuk meer dan in NL, zijn hier behoorlijk exclusief, doch voor Argentijnse begrippen weer veel waar voor je geld.

Voor de geinteresseerde twee Argentyijnse autosites:
www.autored.com.ar
yahoo.demotores.com.ar

ze wijzen zich vanzelf.

Ik heb Volvo´s atijd al mooi gevonden, de 240 ook een beauty, en 262c een droom.
Nu rij ik in een Ford Falcon (model jaren 60 USA, hier doorgebouwd tot 92, net als de 504 trouwens) en ik heb een Chevrolet Apache 1961 voor de deur. Die moeten dus vervangen worden door een familieauto ivm vrowu, twee kinderen en een hond.

Nou, okay, tot zover mijn eerste bericht, en als ik daadwerkelijk een Volvo ga kopen kom ik er op terug.

Saludos
Pino

thuur

Bienvenida!

De diesel is het TDI blok van Audi. Probleemloos, al zijn ze wat kritisch op distributieriemgebied. Vervangen volgens voorschift en de pomp altijd statisch (mechanisch) en dynamisch (computer) laten afstellen. Oliepomp wil wel eens lekken (meenemen met distri) en de vacuumpomp tikken. Verhalen zat in het board Dieselen.

Een vergelijking met een benzinemotor is niet te maken omdat het erg persoonlijk kan zijn en het gebruik meestal heel anders. Maar ook de benzineblokken zijn vrijwel probleemloos.

Laat eens wat foto's zien van je huidige wagenpark :D

Gr 8)

jrkalf

Hoi Pepijn,

welkom.

Wat je bij de aanschaf van een oude 850 kan doen, is kijken of er onder de motorkap een OBD1 interface zit. Als deze er zit, zou je de kilometerstand van de boordcomputer uit kunnen lezen. Als deze afwijkt van de kilometerstand teller in het dashboard, kan je vragen stellen ;)

Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.