volvo v70 r nieuw op forum nu met nieuwe v70r awd opknapper

Gestart door volvov70rr, 25-04-2010 20:00:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjen850


volvov70rr

de oude uitlaat was een beetje rot was een steun af gebroken toen ik deze eraan wilde lassen viel de gehele uitlaat vol gaten was helaas geen eer meer aan te behalen
en moet wel zeggen dat de nieuwe simons veel beter klinkt dan de ouwe  :eusa_dance:
heb geen idee hoe oud deze was

volgende week alleen nog de radiateur vervangen en dan kan ik weer volop genieten

Volvo850 93

Welkom, ziet er goed uit je v70 ps de v40 is ook leuk om te zien

Mvg Dennie

jvderv66

Welkom, ziet echt top uit, V70's altijd veel plezier van gehad... Welkom op het forum.

volvov70rr

zo na een tijdje zoeken heb ik nu een tweede v70 r erbij een grijze v70r awd uit 1999 ook wel bekend als de oude auto van FrankM zag ik hier op het forum

de v70 R zal de komende weken op geknapt gaan worden want er zijn wat zaken stuk daarna ga ik kijken welke ik houd en welke ik helaas ga verkopen 2 v70 RRR en is een beetje duur hahahaha


Volvo855T-5R

Nette auto hoor! Dat probleem met Simons heb ik nu ook al een paar keer meegemaakt. Heb onder verschillende auto's zo'n systeem gehad, evenals mijn vader, maar ik vind dat ze veel te snel doorroesten. Na een jaar of 3-4 is het einde verhaal en zit het tegen moet je er binnen die tijd al aan knutselen.
Als je een nieuw systeem onder de grijze R zet overweeg eens een Ferrita te kopen ipv. Simons.
PV445 1958
PV544 Sport 1962
142GT 1969
855 T-5R CY 1995
V70XC 1999
V70R AWD Laserblue 1999

volvov70rr

Citaat van: Volvo855T-5R op 15-04-2012 07:54:02
Nette auto hoor! Dat probleem met Simons heb ik nu ook al een paar keer meegemaakt. Heb onder verschillende auto's zo'n systeem gehad, evenals mijn vader, maar ik vind dat ze veel te snel doorroesten. Na een jaar of 3-4 is het einde verhaal en zit het tegen moet je er binnen die tijd al aan knutselen.
Als je een nieuw systeem onder de grijze R zet overweeg eens een Ferrita te kopen ipv. Simons.
dat zal ik zeker overwegen aan gezien er onder de grijze helaas al 1 achterdemper slechter word
had alleen wel gezien dat de prijzen voor de awd iets duurder zijn hahaha

moet zeggen dat de simons onder de saffron na 1 jaar er nog perfect uit ziet maar goed de tijd moet het uit wijzen
bedankt voor de tip

groet dennis

FrankM

Veel succes met de RRRRRRRRRRRRR  :eusa_dance:
En hou ons hier op de hoogte......................

Groeten

Hansdonky

Hoi Dennis,

Welkom op het forum.
Enkele jaren geleden heb ik eenzelfde V70R automaat gehad, een geweldige fijne auto.
Nu rijden wij D60-D5 en sinds kort ook een C70-T5, beiden met een handbak.

Veel plezier met de Volvo's.

Groeten Hans

volvov70rr

zo ff een status udate wat de grijze R betreft

de auto is helemaal nagelopen en de cilinderkop is verwijderd ivm druk opbouw in het koelsysteem

kop is afgeperst en gevlakt was zo krom als een banaan maar nu weer recht gelukkig

ben alleen minder blij met het feit dat mn turbo huis is gescheurd zitten haar scheurtjes in morgen gaathet revisie bedrijf kijken of hij nog te redden is anders moet ik aan een nieuwe 19t turbo gaan geloven helaas

heb helaas ook nog een probleem met mn uitlaat spruitstuk deze is ook gescheurd en heeft aan de binnen zijde ook al haarscheurtje dus ook hier moet ik wat op verzinnen een nieuwe of een 2 e hands maar is een lastig spruitstuk hoorde ik al zit alleen maar op de b5244t2 zover ik weet en de b5234t4 als ik het goed zeg dus als nog iemand wat weet turbo en of spruitstuk ik hou  me aan bevolen

en als klap op de vuurpijl moet het vliegwiel ook worden vervangen want helaas is de starterkrans versleten auto klonk als een koffiemolen als je hem starte dus dacht/hoopte dat het alleen de startmotor was maar helaas dus motor gaat er nu compleet uit zodat ik ook het vliegwiel kan vervangen

ach het is en blijft een leuke hobby hahaha

nu motor er uit gaan halen en onderdelen gaan verzamelen en dan waar monteren

groeten dennis

Wout309t

Hoe krom was de kop?
Als je pech hebt staat er nu veel spanning op de nokkenassen...
2011 V70 2.0T R-Design MT

FrankM

Je zus, wat een dingen allemaal..............................
Ehm ben nu toch wel een beetje blij dat ik hem niet meer heb, als ik dat moets laten doen zou ik een vermogen kwijt zijn vrees ik.........................................
Maar desalnietemin, succes.

Groeten

UserID6342

Citaat van: Wout309t op 19-04-2012 15:22:03
Hoe krom was de kop?
Als je pech hebt staat er nu veel spanning op de nokkenassen...
Leg mij die eens uit als je wilt ??  Je veranderd absoluut niets aan de plek waar de nokkenassen komen te liggen, ook niet aan de plek van de kleppen cq klepstoters.  Waarom zouden de nokkenassen dan onder grotere spanning komen te staan ?

Wout309t

De kop is kromgetrokken, dan staan de nokkenassen toch onder spanning?
2011 V70 2.0T R-Design MT

UserID6342

Neuh, want zover werkt dat kromtrekken niet door hoor.  Het is niet zo dat als een kop krom is / niet meer vlak dat dan de hele kop krom is, alleen het aanleg cq pasvlak is niet meer recht.