Diverse olielekkages

Gestart door peter54, 24-04-2010 23:22:20

Vorige topic - Volgende topic

peter54

peter54 steltzicheven voor .
Mijn naam is Peter Mulder,ik woon in Apeldoorn ,Ugchelen om precies te zijn.
Al enige jaren rijd ik in een 740 en daarvoor enkele 240 ers gehad.
de laatste  jaren enkele 740 ers gekocht opgeknapt en weer doorverkocht.
Geen winst gemaakt ,de winst was voor mij de lol van het sleutelen.
Januari dit jaar een 740 gekocht zonder APK en achterstallig onderhoud.
Nadat ik deze weer helemaal in orde had lukte me het niet hem te verkopen.Maar er was iemand die wel wilde ruilen voor een 850 GLT.
Nu heb ik dus kennisgemaakt met de  850 en nog wel een met veel pit.
Het is echt een genot om in deze wagen te rijden en dan het gaspedaal diep in te trappen terwijl de sportstand is ingeschakeld.Nog nooit eerder zoveel last gehad voor medeweggebruikers die maar niet op wilden schieten ;)
De auto ziet er op enkel deukjes en krassen na niet slecht uit,interieur is echt netjes.
Echter  het is niet allemaal rozegeur en maneschijn.Hij is n.l. enigzins incontinent  van olie.
Boven op de motor  lekt hij olie die direct verbrandt en dit geeft een rookpluimje ,niet erg geruststellend.Ook onder aan het blok lekt hij.
Ik moet me nog gaan verdiepen  in de oorzaak van de lekkages.Gelukkig lijden de prestaties er nog niet onder.
Nu  de volgende vragen ,is er onder de leden van dit forum iemand in of nabij Apeldoorn die ervaring heeft met  de GLT en eens wil kijken ,ik verwacht niet dat je direct aan het sleutelen gaat maar gewoon kijken en eens wat uitleg geven over dit type motor dat voor mij nog onbekend is.Wie heeft er voor mij  nog een Haynes of vraagbaak voor de GLT  bouwjaar 92.
Tot zover voor nu.

Groeten
Peter

jgvdv

hallo welkom , ook een volvo700verenigingslid?
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

peter54

arjen850

Welkom op dit forum plaats genoot ;D Ja dat virus blijft doorzetten ook al worden onze bolides langzaam wat ouder ;)
Olie lekkage zou kunnen komen van de ring bij je vuldop?
Die willen nog wel eens iets lekken..

Groet Arjen

StevenTC

Welkom en veel plezier met je roffel.
Heb ook een 92'er GLT zelfde probleem met de lekkage boven op het blok. Die olie komt via de boutjes rond de bougie gaten. Je kan het proberen op te lossen door het goed schoon te maken en een voor een de boutjes los te halen en wat gasket in te doen  :eusa_whistle:

Steven

thuur

Citaat van: StevenTC op 25-04-2010 18:16:13
Heb ook een 92'er GLT zelfde probleem met de lekkage boven op het blok. Die olie komt via de boutjes rond de bougie gaten. Je kan het proberen op te lossen door het goed schoon te maken en een voor een de boutjes los te halen en wat gasket in te doen  :eusa_whistle:

:eusa_eh:

Zeker weten niet gewoon te veel carterdruk en/of verharde vuldoprubber? En in een zeldzaamgeval het gat wat afgedicht hoort met vloeibare pakking?

Gr :o

Kali-Integrali

Hey Peter,

welkom hier!

Net als Arjen ben ik ook een plaatsgenoot ;)
Je kunt mij spotten in een antraciete V70 met zwarte grille, forumsticker en kachelpijp. hehehe

Ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor je olielekkage.

Gr-Martijn

Ludo

Citaat van: StevenTC op 25-04-2010 18:16:13
Welkom en veel plezier met je roffel.

Wat zijn dat voor praktijken. ???
Zo'n adviezen geef je toch niet...  :eusa_wall:

peter54

Bedankt voor de tips.
Ik heb nu toch het idee het geen olie is die verbrand maar dat het uitlaatgas is  dat op de een of andere manier ontsnapt.Het vreemde is dat het zichbaar  wordt aan de voorkant van het motorblok.
Om te ontdekken waar de olie precies vandaan komt onder het blok moet de auto even op de brug.Met mijn 740 ga ik daarvoor altijd naar Timen Smit in Vaassen. Daar ga ik binnenkort maar eens naar toe.
Om het topic zuiver te houden mag dit draadje wat mij betreft nu op slot.

thuur

Citaat van: peter54 op 26-04-2010 22:41:35
Bedankt voor de tips.
Ik heb nu toch het idee het geen olie is die verbrand maar dat het uitlaatgas is  dat op de een of andere manier ontsnapt.Het vreemde is dat het zichbaar  wordt aan de voorkant van het motorblok.
Om te ontdekken waar de olie precies vandaan komt onder het blok moet de auto even op de brug.Met mijn 740 ga ik daarvoor altijd naar Timen Smit in Vaassen. Daar ga ik binnenkort maar eens naar toe.
Om het topic zuiver te houden mag dit draadje wat mij betreft nu op slot.

Dit staat sowieso helemaal op de verkeerde plek. Ik kan het hele topic wel naar Techniek verplaatsen, en dat jij een nieuw (niet-technisch) voorsteltopic maakt?

Ik snap niet goed wat je bedoelt met uitlaatgassen die aan de voorkant van het blok zichtbaar zijn ???

Gr ;)

peter54

Hallo Thuur,is goed ,verplaats  dit topic maar naar een technische rubriek als je wil.De combinatie voorstellen ,vraag stellen leidt tot vervuiling.

Wat betreft het uitlaatgas,dit is te ruiken en te zien aan de voorzijde van het blok zeg maar op de lokatie waar de injectoren zitten,daar komt wordt het zichtbaar.
Komt uiteraard van een andere plek maar waar  ???

Groeten Peter

thuur

Ik denk dat er een slang van de carterventilatie gescheurd is, komt wel eens voor. Vernieuw de volledige ontluchting en je zult merken dat de lekkages ook afnemen.

Gr 8)