T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Volgende probleem: koude start :eusa_wall:

Sinds kort moet 2x starten. De 1e keer sputtert de motor behoorlijk, reageert niet op het gas, en stort vervolgens in (klinkt bestwel naar eigenlijk). De 2e keer starten gaat prima. Warme start is vooralsnog geen probleem. Geen foutcodes.
In eerste instantie verdenk ik de ACtronics ETM (laatst geplaatste motorische onderdeel). Maar na wat zoeken op het forum verdenk ik nu ook relais 103 en de antennering.

Relais 103 gelijk even aangepakt: contacten doorgesoldeerd en de elco's vervangen. Daarna eerste koude start van de dag/avond, ging nu gelukkig goed. Morgenochtend 2e poging, hopelijk start ie in 1 keer :eusa_pray:

Dit weekend maak ik de stekker van de antennering schoon en ga ik op zoek naar een schroefje van het afdekkapje van de zekeringkast, wat er nu ergens tussen gevallen is, zucht... :eusa_doh: Weet iemand misschien of de zekeringkast makkelijk los te halen is?

verburgh

Citaat van: maartendeb op 16-09-2010 20:31:51
Volgende probleem: koude start :eusa_wall:

Sinds kort moet 2x starten. De 1e keer sputtert de motor behoorlijk, reageert niet op het gas, en stort vervolgens in (klinkt bestwel naar eigenlijk). De 2e keer starten gaat prima. Warme start is vooralsnog geen probleem. Geen foutcodes.
In eerste instantie verdenk ik de ACtronics ETM (laatst geplaatste motorische onderdeel). Maar na wat zoeken op het forum verdenk ik nu ook relais 103 en de antennering.

Relais 103 gelijk even aangepakt: contacten doorgesoldeerd en de elco's vervangen. Daarna eerste koude start van de dag/avond, ging nu gelukkig goed. Morgenochtend 2e poging, hopelijk start ie in 1 keer :eusa_pray:

Dit weekend maak ik de stekker van de antennering schoon en ga ik op zoek naar een schroefje van het afdekkapje van de zekeringkast, wat er nu ergens tussen gevallen is, zucht... :eusa_doh: Weet iemand misschien of de zekeringkast makkelijk los te halen is?
Hoe is het met je ontsteking ? het is weer kouder buiten dus best kans dat er vocht in je verdeelkap zit.

maartendeb

Hmm nog niet aan ontsteking gedacht :eusa_think: Wel een tijd terug alle bobinedraden netjes gemaakt (heb een bobine per cylinder) en de bougies vervangen.

verburgh

Citaat van: maartendeb op 16-09-2010 21:08:57
Hmm nog niet aan ontsteking gedacht :eusa_think: Wel een tijd terug alle bobinedraden netjes gemaakt (heb een bobine per cylinder) en de bougies vervangen.
Ow sorry jij heb het nieuwe type motor dus geen verdeelkap ;)
Bougies had je al vervangen zag ik.

Joeri

Yo, hoe gaat het nu met die koude start?

Wat betreft de zekeringkast. Bij een 850 moeten alle relais eruit links onderin in de auto aan de bestuurderskant. Daarna bovenop alle schroeven los. En dan nog wat kabeltjes/stekkers los volgens mij (is alweer effe geleden). En uiteindelijk kan je het geheel omhoog tillen. Maar wellicht is een sterke magneet wat handiger  :-\
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

maartendeb

Citaat van: Joeri op 21-09-2010 12:27:19
Yo, hoe gaat het nu met die koude start?

Wat betreft de zekeringkast. Bij een 850 moeten alle relais eruit links onderin in de auto aan de bestuurderskant. Daarna bovenop alle schroeven los. En dan nog wat kabeltjes/stekkers los volgens mij (is alweer effe geleden). En uiteindelijk kan je het geheel omhoog tillen. Maar wellicht is een sterke magneet wat handiger  :-\

Nou, die koude start gaat nog steeds niet :-\ Wel wat beter zitten opletten. Het lijkt alsof ie een paar seconden op een cylinder minder loopt, benzinelucht, daarna is het weer weg. Reageert tijdens niet op het gaspedaal. Hij moet wel minimaal 2 dagen stilstaan, want na 1 dag stilstaan start ie prima.
Ik zat al weer even te zoeken hier. Aangezien de motor verder perfect loopt, geloof ik niet dat het iets met de ontsteking is. Wil na paar dagen stilstaan even checken of ik in een van cylinders benzine ruik. Misschien heb ik wel een lekkende injector waardoor een cylinder even niet meedraait?
Wat ik ook nog had gevonden en even wil proberen is om bij stationair relais 103 eruit te trekken zodat ie afslaat, dan paar dagen laten staan, relais erin, en starten. Drukregelaar weet ik niet hoe ik die moet checken, want ik heb niet een slangetje+contact 2 wat ik kan proberen.

Het schroefje lag trouwens in de afvoer onder de zekeringkast. Geprobeerd te pakken, maarja in de afvoer gevallen, en kwam er niet uit aan de onderkant. Dus die zit waarschijnlijk nog in de afvoer :)

De ET kofferbak VPB was er trouwens eindelijk :eusa_dance: Hopelijk weer wat minder gekraak.

Jeff

Oke, gaaf zo VPB in de kofferbak. Moet ik ook maar eens op mijn lijstje gaan zetten dan, komt die eigenlijk veel naar boven die stang of valt dat wel mee. Want vraag mij dat namelijk af. Als je een gas installatie hebt en je laat de boel netjes afwerken met hout of de stang er dan onder of boven komt. :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

)()()sT

Met hout  ???

Die tank ligt op de plek van het reservewiel, ik weet ff niet of die stang erboven past.
Hoe zie jij een houten afwerking dan voor je?

En jouw lijst is volgens mij wel al heel lang hè ;D

Thijssie!

Citaat van: )()()sT op 21-09-2010 14:59:57
Met hout  ???

Die tank ligt op de plek van het reservewiel, ik weet ff niet of die stang erboven past.

Dacht precies hetzrlfde! ;D

Jeff

Citaat van: )()()sT op 21-09-2010 14:59:57
Met hout  ???

- eventuele afwerking verhoogde koffervloer kreeg ik in de offerte terug van Mesman toen ik had geinformeerd. Dus wat ik mij dan voorstel is dat er een verhoging van hout word getimmerd waarbij de kofferbak weer gelijk is. Ik meen dat ik dit ook ooit ergens gelezen te hebben, dat dit gedaan word met hout.

Je kan maar beter je lijstje blijven vergroten zo blijf je altijd lekker bezig Joost ;D En der is ook al aardig wat gedaan aan de lijst! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

)()()sT

Ow... nou als ik bij 2500 euro aftikken niet eens een volle tank gas krijg kan ik me niet voorstellen dat er daar iemand een plank met regelwerk gaat timmeren.

En of je dat lijstje maar kan vergroten... tja, je kunt beter alle niet haalbare dingen weghalen en de rest maken ;)

Thijssie!

Er wordt inderdaad helemaal niks afgetimmerd, het enige wat nog wel eens wil gebeuren is dat ze een profiel maken onder de originele bodem zodat deze iets omhoog komt ;)

Jeff

Oke, dan ben ik verkeerd geinformeerd! :)

Thijssie!

Citaat van: Jeff op 21-09-2010 15:28:05
Dit geldt tenminste voor Vialle ;)

Jeff

Citaat van: Thijssie! op 21-09-2010 15:32:42
Citaat van: Jeff op 21-09-2010 15:28:05
Dit geldt tenminste voor Vialle ;)
Daar had ik het ook over! :) In ieder geval bedankt Thijs