T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

maartendeb

Tegenwoordig doen wij in het weekend Funda Tours ™: zij stippelt een route uit met huizen die we willen checken, kan ik lekker toeren ;D Het doel is provincie Utrecht, maar af en toe kijken we ook wel eens een paar rivieren naar beneden. Echt heeel toevallig reden vanuit Waalwijk ineens langs Moergestel, ik wist namelijk nog wel een leuk huis aan de Prinses Beatrixstraat ;) ;D

De score na mijn eerste bezoekje European Tuning:

Eenmaal thuis gelijk aan de slag met de IPD TCV. Volgens de montage handleiding moest ik de bracket aan de filterbox schroeven:

Alleen de bracket die erbij zat is gespiegeld, dus het zit nu zo:

Vanwege de gespiegelde schroefgaten, zit de TCV een beetje scheef op de bracket. Het is wel de makkelijkste positie voor de vacuümslangen, dus ik laat het zo. En toen, rood voor boost, geel voor wastegate, blauw voor inlaatbuis :eusa_doh: ;D

Die avond toch nog ff gecheckt op de webs, toen kwam ik dit plaatje tegen.

De volgende ochtend toch nog ff geprobeerd, maar ik kreeg het niet passend met die bracket, en een van de vacuümslangen was net te kort. Geen zin om die te vervangen, dus voorlopig laat ik het lekker zo.

Op naar de baksteun. Vervangen was wel nodig ook, de rubbers van de oude waren behoorlijk crispy:

Tijd voor een testrit, de TCV inleren. Bij het starten merkte ik gelijk al iets meer brom van de baksteun, maar ook een enorm verschil met wegrijden: eerst had ik altijd moeite om knap de straat uit te komen met koude motor, nu voor het eerst schakelen zonder bokken, heerlijk! :)

Tijdens de inleerprocedure van de TCV moet je ook 12 minuten stoppen, what to do.....juist:

Vanmiddag Funda Tours ™ part deux. Veel stadsverkeer en binnenwegen dit keer, hoop schakelen, hoop opritjes. Ik ben erg in m'n nopjes over de HD baksteun, het schakelt veel fijner nu, en geen gebonk meer als het gas erop gaat. Ook geeft de extra brom/motorsound wat meer 850 gefühl, I like it!
Het vervangen van de TCV was trouwens ook geen slechte zet. De oude was niet stuk, maar het lijkt nu wel alsof m'n auto opnieuw getuned is zoveel meer power heeft ie ;D Aanrader dus.

fbm

Nou jij houd ook niet van half werk zeg!  :eusa_clap:

En je eerste post op de eerste pagina is ook geweldig om te zien!  8)

StefanCJ

fredtref

Het hele blog door gelezen, ziet er allemaal top uit  :eusa_clap:, wat verwaarloos ik dan toch mijn auto  :eusa_whistle:

BenB

Funda Tours hè...heeft het nog resultaat gehad?

Trouwens, scheer je met zo'n apparaat je alcantra? Gaan we een snel doen dan  ;D

maartendeb

Thanks guys!

@BenB, yep we hebben toch wel weer een paar leuke dorpjes gevonden.
Het is inderdaad zo'n pluizen apparaatje, zie topic. Werkt wel goed hoor, maar na een paar keer hou je geen alcantara meer over volgens mij ;D

elianmars

Bij mijn wagen gaf de baksteun met harde rubbers (Powerflex) teveel dreun door in de wagen. Die is er weer onderuit gegaan  ;D

maartendeb

Vanmiddag de rest van de onderdelen binnen gekregen voor het volgende projectje: de remmen :) Heb exact hetzelfde lijstje als StefanCJ besteld (waarvoor dank), met ook de remklauwen achter. De schijven/blokken achter zijn in januari nog vervangen bij de APK, dus die moeten het voorlopig nog wel even doen.

Kleur van de klauwen wordt Motip antraciet:

Verder afgelopen vrijdag met BenB een poging gewaagd om de naven van de remschijven te spuiten met Motip zwart; veelste veel wind, geen succes haha, doen we later nog een keer :eusa_doh: ;D

Ook de comfort knippermodule ingebouwd, dat ging gelukkig wel goed. Zo dat werkt echt prima, aanrader!

De zaterdag naar de poetscursus bij Steve geweest:

En de zondag naar Elandrun 2011 met een delegatie uit Utrecht e.o.:

Woensdagavond komt als het goed is het leren interieur van BenB in mijn wagen :eusa_dance: Het R interieur gaat daarmee voorlopig op stal. Ik ben de speling in het elektrische onderstel beu, en de zitting van de bijrijder is doorgezakt. Ik vind het wel kneitermooi nog steeds, dus ik ga zeker later dit jaar weer opknappen. Maar dat volleer ook  :eusa_drool: :eusa_drool:, ik ben siked!

fbm

De beide 70érs zagen er super uit!  :eusa_clap: die 850's kende ik wel  ;) was wel jammer dat de witte er niet bij kon zijn! :-\

Eerst al een alcantara en nu ook al een nw remmen plaag? :eusa_think:

;D

maartendeb

Citaat van: fbm op 04-04-2011 22:19:55
Eerst al een alcantara en nu ook al een nw remmen plaag? :eusa_think:

;D

Hehe sorry, in mijn geval moet het echt. Het piept, trilt, en ik kwam zaterdag amper weg bij de poetsmeeting, zo erg liep het aan :-\ Had m'n velgen ook niet moeten wassen ::)

V70geRwin

Mooi al die nieuwe remmenspullen.
Nog een beetje

en het komt helemaal goed!

StefanCJ

Heb je kopervet in huis, anders neem ik het wel ff mee, ik heb een pot waar ik mijn hele leven lang mee ga doen!

Enne ... Utrecht gaat aan de Brakemaxx en Mevius  ;D ;D ;D

crazychrisje

Goed bezig, volvo word goed verwend!
Prachtige die verhalen erbij. Blijft mooi en leuk om te lezen!
Blijf hem zeker volgen, succes met al je werkzaamheden!

Bas850

Citaat van: StefanCJ op 05-04-2011 12:08:10
Heb je kopervet in huis, anders neem ik het wel ff mee, ik heb een pot waar ik mijn hele leven lang mee ga doen!

Enne ... Utrecht gaat aan de Brakemaxx en Mevius  ;D ;D ;D
Euh Lelystad ook, denk woensdag even eronderzetten.
"to finish first, you first have to finish"