T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Gister xenon en turbodrukmeter ingebouwd, koninginnedag well spent dus!

Tja leg maar eens uit aan je vriendin waarom een pilot set €130 euro beter is ::) Ik heb die discussie gepasseerd en op aanraden van Stefan een setje bij xenonworld.nl gekocht, 4300K dus. We zullen zien hoelang ze het doen.

Ik had de doppen van m'n oude koplampen nog liggen, dus die kon ik de avond ervoor mooi prepareren, houtboor 22mm:

Bij het openmaken van de eerste koplamp, zag ik al wat ik was vergeten: open klemmetjes :eusa_doh: Stefan zou toch al even langsfietsen voor de gezellig, en die zou zijn verzameling klemmetjes meenemen. Nice!

Ondertussen dus maar aan de vacuümslang voor de turbodrukmeter begonnen, die moest door de slang in het schutbord, dan komt ie onderin het dashboard uit. Uiteraard ben ik vergeten foto's te maken van die rubber eindkappen waar de slang doorheen moet. Misha heeft daar uiteraard wel prima foto's van:

Stefan was inmiddels gearriveerd ;D

Kon hij gelijk helpen met het vervangen van de vacuümslang van het inlaatspruitstuk naar de CBV. Daarvoor moest de intercoolerbuis en de vpb even los, anders kom je er niet bij (vergeten foto te maken). Daarna t-stukje gemonteerd:

Toen context switch: verder gegaan met Xenon. Eerst even testen (geel is +):

Daarna de lampen en ballasten gemonteerd. Lampenklemmetje openknippen gaat op zich prima. Zorg wel voor een stevige tang  :eusa_shifty: Tip: dubbelzijdig tape bij de Xenos, 3 rollen 1 euro, topspul!

"Ja Maarten, die dagrijlampen kan zo niet he, daar moeten zsm. leds in." Stefan ging hierna de stad in om bier te drinken, dus ik ging gelijk naar de lokale Turkse autozaak voor led lampjes. Wieldoppen, nep chrome en ledjes, daar weten ze daar wel raad mee ;D
5x SMD vond ik zat:

Resultaat xenon zonder leds, leds, xenon met leds:

Van de week even laten afstellen. Daarna hoop ik eindelijk iets meer te zien 's nachts  :eusa_drool:

Verder met de turbodrukmeter. Ik vond de meters van Marcel erg mooi, dus ik heb ook een Prosport metertje besteld:

Het stroomkabeltje was 20cm, daarmee haal ik het niet tot de radio. Wat ben ik op dit soort momenten toch weer blij met mijn kamer vol hobby meuk :D

De stroomvoorziening komt van de kram kabel, scheelt weer knippen in de originele kabelboom.

Aangezien het metertje een "peak functie" heeft (audio/visueel alarm bij te hoge druk), moet hij ook aan de constante +. Hierdoor onthoudt hij dat hij vooral NIET moet piepen tijdens het opstarten, wat een k*tgeluid zeg. Je zal het dus merken ook, als je over de ingestelde waarde gaat!

Het metertje geeft wit licht en groen licht. Groen heb ik afgetapt van de mistlampen:

Klaar:

Standaard is hij wit:

Maar als je de mistlampen aanzet, wordt ie groen, yeah! 8)

Zometeen even rijden, dan krijg ik als het goed is een visueel schouwspel van mijn fluctuerende turbodruk.

Verder heb ik naar aanleiding van dit topic mijn interieur temperatuur sensor schoongemaakt. De NTC zat bij mij ook lekker in een hoekje gedrukt.

Van:

Naar:

En ik heb de belettering van de achterklep verwijderd. Daar heb ik nog geen foto van, want ik krijg het niet goed schoon :eusa_shifty:

Zo dat was hem. Stefan, bedankt voor de hulp!  :eusa_clap:

henry classic v70

Je maakt er wel een schitterende wagen van Maarten, het verschil met vorig jaar is dan ook duidelijk zichtbaar. :eusa_dance:
Het resultaat van allerlei upgrades en noeste arbeid de afgelopen tijd :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

The Volvoboy

Mooi zeg! Vind het alleen jammer dat je de belettering eraf hebt gehaald :(
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Waarom? Nu lijkt het een echte R  ;D

Goed bezig geweest mannen, lekker ook, die xenon.
Hoe sluit die meterhouder bij jou aan op het dashboard? Verdwijnt ie tussen de A-stijl en het dash?

dopie

Moet zeggen dat je er lekker mee bezig bent en dat het er allemaal :eusa_dance: toppie ziet.

daytonawim

Heel mooi,

Kan je sávonds eens een foto maken dan kunnen we de kleur van het licht beter zien.

Die orginele heldere lampen vind ik steeds strakker staan t.o.v. die aftermarkt lenslampen die ik er in gezet heb.

maartendeb

Thanks guys! :)

Citaat van: )()()sT op 01-05-2011 10:10:23
Waarom? Nu lijkt het een echte R  ;D

Goed bezig geweest mannen, lekker ook, die xenon.
Hoe sluit die meterhouder bij jou aan op het dashboard? Verdwijnt ie tussen de A-stijl en het dash?

De letters waren al niet zo mooi meer. En met een klein beetje pulken stond er al OLVO, tja toen moest ik wel he :eusa_whistle:

Ik kreeg mijn meterhouder met wat moeite tussen de A-stijl en het dash, het sluit wel aardig aan zo. Had van te voren jouw foto nog even bestudeerd, bij jou zit ie er net boven toch? :eusa_think:

Misha

Ziet er goed uit Maarten .

Ik had zelf een injectorrailafdekplaat gescoord van een later model, maakte het wat meer passend in plaats van dat ietwat gedateerde aluminium plaatje dat er in zit.

Die latere is donker kunststof en ligt horizontaal, oogt wat samenhangender dus.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Mooi dat het gelukt is met de meter!

StefanCJ

Ziet er erg strak uit die meter! Volgens mij hebben we binnenkort weer een klusmeeting  ;).

t_w

Mooi gedaan!
Valt het aansluiten van de meter nog een beetje mee? (en dan bedoel ik niet het elektrische deel)
edit: goed lezen op de 'vroege' morgen valt tegen ;), staat allemaal netjes beschreven zie ik nu :eusa_wall:

maartendeb

Zo net nog even gereden, nou de meter doet het :) Bij volgas van 0.9 -> 0.4 -> 0.9 -> 0.4 etc. Als ik niet volgas ga, blijft hij mooi rond 0.7 bar hangen. Morgen als het goed is de bougies in de brievenbus, dan kunnen die er in ieder geval in. Daarna de laptop er maar eens aan hangen, misschien valt er nog iets zinnigs via OBDII te meten. En anders maar door naar de dealer. :eusa_doh:

Misha

Citaat van: maartendeb op 01-05-2011 14:00:13
Zo net nog even gereden, nou de meter doet het :) Bij volgas van 0.9 -> 0.4 -> 0.9 -> 0.4 etc. Als ik niet volgas ga, blijft hij mooi rond 0.7 bar hangen. Morgen als het goed is de bougies in de brievenbus, dan kunnen die er in ieder geval in. Daarna de laptop er maar eens aan hangen, misschien valt er nog iets zinnigs via OBDII te meten. En anders maar door naar de dealer. :eusa_doh:
Klinkt toch wel als dezelfde symptomen als ik had.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

dopie

Ff een klein tipje voor je ballasten van je Xenon.
Je moet bij de aansluiting van de kabels aan je ballast rondom wat ciliconen smeren ivm de waterdichtheid. Heb deze ook gebrukt in mijn 1e R en dat kreeg ik toen als tip mee. Bij de kleine ballast hebben ze de aansluiting al anders gemaakt, verder nogmaals toppie :eusa_clap: :eusa_clap:

maartendeb

Citaat van: dopie op 01-05-2011 15:37:53

Ff een klein tipje voor je ballasten van je Xenon.
Je moet bij de aansluiting van de kabels aan je ballast rondom wat ciliconen smeren ivm de waterdichtheid. Heb deze ook gebrukt in mijn 1e R en dat kreeg ik toen als tip mee. Bij de kleine ballast hebben ze de aansluiting al anders gemaakt, verder nogmaals toppie :eusa_clap: :eusa_clap:

Thanks voor de tip, gelijk even aangepakt :)