T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Zoals altijd ben ik weer degene die de alu look wel mooi vind hoor, maar het houten dash toch net iets mooier....

Volvo850 93

Dit ziet er goed uit maar hout ook is allebei mooi

Mvg Dennie

Joeri

Ohhh, nu snap ik hem  ;D Mooi hoor  :eusa_clap:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

maartendeb

Van de week de APEX voorveren binnengekregen, vrijdagochtend gelijk er maar onder gezet. Nou dat doe ik dus nooit meer met dit weer. Klein zonnesteekje leek het wel.

- veer verkeerd om gemonteerd, niet gekeken naar de vorm maar naar de orientatie van de tekst :eusa_doh:
- daarna wegrijden zonder de wielbouten aan te draaien :eusa_wall:
- pincode vergeten bij het uitlijnen (3e poging)
- pincode andere rekening vergeten bij het tanken (2e poging)

Wederom nieuwe bouten/moeren gebruikt en dit keer wel netjes de boel in de tectyl gezet.

Dit keer de juiste tooling :angel:

Ik heb er helaas wel een nieuw geluid bij. Het is een soort lage frequentie linksvoor, vanaf 60km/u. Ik kan nog niet pinpointen wat het is, het lijkt niet op lagers, en het volume verschilt bij verschillende typen asfalt (maar niet in pitch). Het rijdt verder perfect, langzaam, snel, bochten, niets rammelt, en het stuur trilt ook niet. Eerste idee is toch iets met banden?  :eusa_think:

Hierdoor kan ik er eerlijk gezegd nog niet van genieten, en heb ik een beetje een zure nasmaak. Toch een beetje het gevoel dat ik iets perfects heb zitten mollen ofzo, en dat voor die ene centimeter extra ;D

Verder gister nog een andere middenconsole gemonteerd, nu ben ik verlost van alle car kit gaatjes. Ook nog knappe dashboardkappen van Rob850turbo gescoord, maar die zijn bij de buren afgeleverd, en die lijken wel op vakantie...

rogerV701998

Mooi geschreven verhaal! ;D

De auto staat er erg netjes bij. :eusa_clap:

Richard850

Is die veel naar beneden gekomen dan..??

Nu nog een paar mooie 18" Pegs, of Nebula's, ramen tinten, originele gril monteren (en de XC aan mij verkopen), heldere koplampen, en dan is die klaar..!! ;D

maartendeb

Hehe daar is de gril weer  ::) Auto stond met Eibach op 36cm, met APEX nu op 35cm. Achter ook 35cm, wat mij betreft perfect zo! Qua heldere koplampen, ik heb al 1 heldere knipper van eBay voor cheap, het begin is er ;D

henry classic v70

Tjonge wat glimt die wagen :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

maartendeb

Afgelopen weekend hadden we boven Utrecht een lokale onweersbui. Lekkage in huis, en ja hoor, ook lekkage in de auto. Ik kwam er per toeval achter, aangezien ik minimaal 10x per dag uit het raam naar de auto kijk ::) Hij heeft ooit een keer een tik rechtsachter gehad, en dat is matig hersteld. Ineens zag ik onder die plek een straaltje water onder de bumper vandaan komen. En wat blijkt, een zwembadje rechtsonder in de bagageruimte. De afvoer gangbaar gemaakt, toen liep het leeg.

Dit speelt waarschijnlijk al een hele tijd, gezien de sedimenten. De plastic bevestigingspunten van dat lamellenonderdeel zijn afgebroken, en het metaal eromheen verwrongen. Dat onderdeel bungelt daar nu maar wat, wel gelijk weer een rammel gevonden. Omdat de rubberen ring eromheen nu niet goed meer afsluit, sijpelt het water zo tussen de bumper door naar binnen! Binnenkort maar eens proberen om de bumper los te halen, dan kan ik er goed bij. Ben er wel een beetje huiverig voor, want als ik zo de verhalen lees over het vastrotten van die bevestigingsbouten...:eusa_shifty:

Ik heb trouwens wel behoorlijk mazzel gehad met die onweersbui (*afkloppen*). Het plaatwerk van de auto van een vriend van me, hemelsbreed 600m verderop, is door hagel behoorlijk vernield. Moet er niet aan denken :eusa_sick:

maartendeb

Gisteravond op weg naar de schoonouders, mijlpaaltje ::)

henry classic v70

250000 net ingereden :eusa_clap: ;D
Werkt je boardcomp niet Maarten, links en rechts naast 20:18 & 21C staat normaal toch ook allerlei informatie....?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Misschien heeft ie geen BC ;)

maartendeb

Nee heb ik helaas nog niet. Ga ik binnenkort laten flashen bij de dealer voor teveel €, want ik wil het wel erg graag hebben :)

maartendeb

Hoi. Alweer een tijdje terug ben ik bij RICA in Wateringen langsgeweest voor een ECU upgrade, toevallig een dag voor de vakantie naar Frankrijk  :eusa_whistle:

Roel Jr. plugde zijn RICA kastje in, beetje up/downloaden, starten, betalen, en ik stond weer buiten...15 minuten later. Easy money grapte ik al, gelukkig wel met club korting :) Daarna een volle tank euro 98 gehaald en terug de snelweg op naar Utrecht. Wow, wat een verschil! Hij is lekker vlot nu, turbo spoelt snel op en is zelfs hoorbaar, I like it!

Vakantie naar Frankrijk is verder probleemloos verlopen. Wat zijn die tolwegen toch fijn om (door) te rijden :eusa_shifty: Wel mateloos geërgerd aan het koelvloeistof lampje dat bij elk heuveltje of stoplicht aansprong. Tijdens de vakantie af en toe eens aan het vlottertje poeren, dan ging het wel weer even. Niveau is prima, de sensor was al eens vervangen, dus was nu het tankje aan de beurt.

Ik had me voorbereid op een waterballet en de milieupliesie op stoep, maar het viel hartstikke mee. Slangetje bovenop losgehaald in een emmertje, tankje opgetild en de koelvloeistof liep via dat losse slangetje weg in het emmertje, niks gemorst, makkelijker kon niet. Big deal zullen jullie denken, maarja ik doe elke klus aan deze auto voor het eerst, dus ik vind alles (nog) spannend ::)

En dan vanochtend eeeindelijk de elektronische gasklep (ETM) laten vervangen, bij Nordicar in Heerhugowaard. Vooraf had ik al gevraagd of zij ook het inleren konden doen. Nou, "als dat al nodig zou zijn...dan zou dat bij de dealer moeten gebeuren". Als? Ja, volgens hun schijnt het bij 80% van de gevallen niet te hoeven, maar je weet het pas na de montage; die van mij werd na een proefritje van de monteurs OK bevonden, dus het bleek niet nodig. Naja wat kan ik er verder op aanmerken, stationair loopt ie weer perfect, reageert veel beter op het gaspedaal, en zelfs het schakelen gaat weer soepel, ik geloof dat inleren wel. Ik ben hier echt heel blij mee, het mag officieel dan wel geen "upgrade" zijn, zo voelt het wel ;D

mehn

Ik zou ook uitkijken met nieuwe software bij de dealer. Voor je het weet ben je je RICA upgrade weer kwijt ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: