T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Jep ik heb het vanmiddag opgehaald! Bovendek was klokgaaf, alles compleet, erg blij mee :)

Dat stuur is inderdaad zgan, van MP gescoord voor een prikkie. Bleek sinds 1998 bij die carkitinbouwer op de plank te liggen, omdat destijds iemand toch liever een houten stuur wilde ;D

)()()sT

Moest jij niet gaan sporten Maarten?

;D

maartendeb

Citaat van: )()()sT op 26-10-2011 19:12:17
Moest jij niet gaan sporten Maarten?

;D

Eerst ff bodempje leggen ;D

maruska

met dank aan Mark voor de tip ^^ ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sem

Citaat van: maartendeb op 26-10-2011 19:09:34
Jep ik heb het vanmiddag opgehaald! Bovendek was klokgaaf, alles compleet, erg blij mee :)

Dat stuur is inderdaad zgan, van MP gescoord voor een prikkie. Bleek sinds 1998 bij die carkitinbouwer op de plank te liggen, omdat destijds iemand toch liever een houten stuur wilde ;D
Kijk! Gefeliciteerd!  :eusa_clap:  Ik had het graag voor N I E L S opgehaald, maar wie eerst is.. die is eerst. Wat ik begreep is dat je een hele goede deal hebt gedaan..  ;)

Heb jij die deurpanelen nog gezien? Die horen leder te zijn, maar was dit skai? Hij dacht van wel, want alles liet los.. Wel jammer, want ook die wilde ik voor N I E L S ophalen.  :-\

maartendeb

Hee Sem, thanks! :) De deurpanelen waren inderdaad loslatend-skai-1997-stijl, geen R panelen dus. Er zat nog wel een aardig setje alter 1 alu dashboard inleg in, klein beetje beschadiging rechts van de radio. De rest van het interieur was niet veel soeps meer, leer was erg ver heen.

Mark, dank voor de tip! :angel:

maruska

graag gedaan Maarten :)
Hoop dat je het resultaat wel even op de kiek zet ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maartendeb

Yessss, Dolby Pro Logic ™ 8) Zojuist het bovendek met center speaker en processor ingebouwd. Het is een avondklusje geworden, want ik kon natuurlijk niet wachten tot morgenochtend (vast herkenbaar ;D). De meeste tijd was ik kwijt aan het maken van de foto's. Maarja, vorige keer verzaakt, dus ik had wat goed te maken.

Afijn, het oude bovendek eraf:

Standaard vs Dolby bovendek:

Ik heb een nieuwer type passagiersairbag met andere aansluiting, dus die moest ik overzetten:

De hond op het kussen noemen we trouwens Floyd, naar aanleiding van dit überschattige filmpje. We willen graag een bulldog ooit, maarja allebei full timer, bovenwoning, dat wordt hem dus niet voorlopig. Bummer.

Zo zit trouwens het kabeltje van de Brodit telefoonhouder:

Aan het eind van het kabeltje zit een stekker, als je de luchtmengknop er van tussen haalt, kun je die door het dashboard halen:

De bracket van de processor zit met 3 verschillende bouten vast. Ik zie nu dat ik die bracket best had kunnen poetsen, maarja dat is het voordeel van in het donker werken:

Hij zit zo vast:

Weet iemand toevallig wat dat groene kabeltje is? Dat loopt over de gehele breedte onder het dashboard langs :eusa_think:

Processor gemonteerd op bracket:

Vervolgens ben ik vergeten een foto te maken van het speaker kabeltje. Dat moet rechts langs de klokkenwinkel naar beneden lopen naar achter de radio. Om hier goed bij te kunnen, moet je de klokkenwinkel even losmaken en iets omhoog houden (kabels enzo kunnen blijven zitten).

Het wordt met al die kabels inmiddels een lekker zooitje achter de radio:

En ik kwam ook nog een relikwie in het rechter ventilatiegat van het bovendek tegen. Dat zal lekker gerammeld hebben al die tijd ;D

Alles weer in elkaar:

By night. Zou wel cool zijn als dat Dolby logo ook licht geeft:

Ja ik word hier wel gelukkig van. Het was een goede score, een leuk klusje en het klinkt toch weer iets voller zo. Zou van de center speaker trouwens ook een Dynaudio versie bestaan? Ik merk wel dat als ik de boel flink open trek, dat het geluid toch wel wat begint te vervormen. Volgens mij moet ik toch echt aan die C70 versterker :angel:

Robster480

Lekker bezig geweest Maarten! :) Inderdaad een heerlijke bende achter de radio, hier hetzelfde inmiddels...
Je kunt de center speaker ook apart meer of minder power geven hè ;) Hoewel, sinds ik de HA-7400 versterker (4x100W) heb, valt me op dat het geluid toch wel beter is uit die centerspeaker :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

maartendeb

Citaat van: Robster480 op 28-10-2011 22:45:00
Je kunt de center speaker ook apart meer of minder power geven hè ;)

Oh dat wist ik niet? Zal zo even in de handleiding kijken :)

daytonawim

Wat een flauwe kul, de versterker voor de center zit in de SC90X ingebouwd, staat dus los van de externe versterker.

Voor instellingen kan je eens in het verborgen menu van de XC90X kijken, de 901 heeft hier beduidend meer mogelijkheden dan het 900 model.

Ik heb gezocht naar een Volvo dynaudio variant, maar die heb ik niet kunnen vinden, mij viel het geluid van de center in combinatie met de 4x100 watt  versterker zwaar tegen, helemaal na de dynaudio upgrade.

Uiteindelijk is dit voor mij een nette oplossing geworden. (waarschijnlijk wel bekend)

Elsje

Citaat van: maartendeb op 28-10-2011 22:47:06

De trebleknop uittrekken en dan naar rechts draaien. In de neutraalstand voel je een klikje/weerstand. Of is dat alleen bij een 900

Sbv

Goed bezig Maarten. Nu dat R interieur nog weer eens inbouwen

daytonawim

Citaat van: Elsje op 28-10-2011 22:55:03

De trebleknop uittrekken en dan naar rechts draaien. In de neutraalstand voel je een klikje/weerstand. Of is dat alleen bij een 900

Het moet je Fader knop zijn voor het volume van de center en de bass is voor het surround effect.

Overigens heb je het erg netjes ingebouwd.

Elsje

Citaat van: daytonawim op 28-10-2011 22:58:43
Citaat van: Elsje op 28-10-2011 22:55:03

Het moet je Fader knop zijn voor het volume van de center en de bass is voor het surround effect.

Overigens heb je het erg netjes ingebouwd.

Uhhh idd de rechter knop is de faderknop en niet de trebleknop  :eusa_shifty: