T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Ha, het is inderdaad die met maffe plastic box, mag er van mij zo snel mogelijk uit.

de Boeing

Citaat van: maartendeb op 01-12-2013 12:05:38
Ha, het is inderdaad die met maffe plastic box, mag er van mij zo snel mogelijk uit.

Dacht het al ja :) Auto was toen in heel nette staat, onder de motorkap was het helemaal kurk droog (bijna verdacht zelfs, al heb ik er toen niet 'helemaal' onder gelegen). Deze was toen redelijk snel verkocht, al heeft de vorige eigenaar hem dan ook niet heel lang gehad?!

V70geRwin

Leuk en kan me de stap goed indenken, qua rijbeleving is de 850 top en met wat onderstel mods prima te doen!
De T-5R in zwart is echt de mooiste  :eusa_clap:
Veel plezier met de wagen en het aanpassen.

P.s. heb je al iemand voor de heldere V70 lampen  :P

LouisXIV

Prachtige T5R in de juiste kleur. Veel plezier ermee en ik zou zeggen hou hem basic ;-)

Julian

Mooie 855! :D Zwart blijft inderdaad een van de mooiste kleuren op een estate, veel plezier en succes met de eventuele plannen!
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

maartendeb

In afwachting van reeds bestelde thermostaat, temperatuursensor, koelvloeistof, en olie de wagen alvast even in de garage gezet. Want van nachtvorst en water in het koelsysteem krijg ik de bibberitis ;D

Mezelf gelijk even gewaagd aan de torxbouten van het thermostaat, gelukkig wil dat makkelijk los. Verder heb ik ook nog een mooie gadget uit StefanCJ's S70 van weleer, zijn blinge veerpootbrug. Alleen hoe ik hem moet monteren... :eusa_think:

Iemand misschien een creatieve oplossing voor die bracket & kabel die over de veerpoot loopt?

We hebben gister ook nog een stukje getoerd, rustig aan ivm de thermostaat. Ben inmiddels begonnen met een lijstje, voorlopig niet veel spannends. Zitten een hoop voorjaar/zomerklusjes tussen:
- thermostaat blijft dus open staan + water in koelsysteem
- moest liter olie bijvullen voor enigszins oliepeil, dat belooft wat...eerst maar eens olie wisselen.
- wiel RV hobbelt (titans op laten knappen + nieuwe banden)
- pakkingen uitlaatspruitstuk lekken
- de vogel fixen (kachelmotor vervangen)
- kraak in onderstel, verkoper zei veerpootrubber RV, Eva zei "ik hoor het rechtsvoor", en ik hoor het achter het stuur van alle kanten ;D
- gasveren van de achterklep vervangen
- toerenteller geeft 1000 toeren te weinig aan (waarschijnlijk wijzer verkeerd teruggezet na herstellen tandwieltje)
- stoelverwarming bestuurder defect
- rugleuning passagier gaat maar langzaam omhoog
- achterruitenwisser + sproeier fixen
- bestuurdersstoel verven
- koplampwissers weer werkend krijgen
- cd wisselaar + bak eruit
- paar lampjes in het dashboard fixen
- krakkemikkig OBD-I draadje fixen
- led spiegelkappen eraf

Er kwam gelukkig ook weinig spannends uit de foutcodes:

B1(ECC): 4-1-7 - Aanzuigventilator binnentemperatuursensor passagierskant vastgelopen (ok, kan ik fixen)
B2(CC): 1-2-2 - Geen signaal of snelheid is niet boven de 35km/u geweest (even de oprit afgeweest om te draaien <35km/u?)

Het rijdt wel mooi hoor, met die automaat :)

Broabander

1-2-2 kun je negeren
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

maartendeb

Zoiets dacht ik al, thanks!

maruska

maarten, die zwarte bracket die nu onder je vpb ligt, erboven zetten, en iets inkorten ivm ruimte (lees stukje afknippen. bij mij ligt die stekker met een tywrap oid vast aan de rest van de steun
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maartendeb

maruska

zal morgen even een foto voor je maken hoe het er hier gedaan is, mocht die er nog niet zijn ;D
zwart, die heb ik nog niet in de collectie hahahahahaha
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maartendeb

Oeh, ja dat zou fijn zijn!

Haha ja een zwarte zou de parking complementeren ;D

petrolhead2.5

ik kom erachter dat ik sommige updates soms over het hoofd zie  :eusa_doh: gefeliciteerd met je 850 mooie auto  ;D en weer terug naar een beetje meer een oer 850  ;)

Joeri

Potdikkie! Gefeliciteerd dude  :eusa_clap:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Eric Kubbe

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Een prachtige wagen en complete uitvoering. Ik heb nu 2 jaar geleden mijn 850 weg gedaan, maar heb er eigenlijk spijt van. Het rijden in een 850 is niet te vergelijken met een V70, alleen het geluid al. Veel succes.